IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът в Германия вече е на минус

Продажбите са намалели с с близо 10%, но Porsche отчита ръст

Германският автомобилен пазар е изправен пред трудни времена - през март 2024 г. са регистрирани 263 844 леки автомобила, което е с 6,2% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Новите регистрации на фирмери коли са намалели с 4,7% спрямо същия месец на миналата година, като делът им е 68,1%. Спадът при частните клиенти е 9,4%.


Porsche Panamera


Сред германските марки Porsche постигна най-силен ръст на регистрациите от +14,8% с дял на нови регистрации от 1,5%. BMW нараства с +0,6% спрямо същия месец на миналата година, като дялът му е 8,1%. Останалите германски марки изостават отчитат спад, като той е двуцифрен при MAN (-59,7%/пазарен дял от 0,1%), Audi (-37,9%/6,5%), Mini (-34,3%/1,3%), Mercedes ( -22,8%/8,2%) и Smart (-17,2%/0,6%).

Намалението на продажбите е по-малко при Ford (-7,8%/пазарен дял 4,0%), Volkswagen (-3,4%/18,3%) и Opel (-2,7%/4,9%). С 18,3 процента VW отново е германската марка с най-висок пазарен дял.

В същото време много чуждестранните марки регистрират ръст. Най-голям е той при Mitsubishi - +225,4% и дял от 2,0%. Двуцифрено увеличение на регистрациите се наблюдава при Citroen (+91,9%/пазарен дял 2,9%), Volvo (+36,9%/2,2%), Toyota (+30,0%/3,3%) и Seat (+ 21,7%/5,4%).

При Fiat (-20,9%/2,5%), Mazda (-3,3%/2,1%) и Hyundai (-3,2%/3,6%) новите регистрации през март 2024 г. са под резултати за същия месец на миналата година. С 6,2 процента Skoda е вносната марка с най-висок дял на германския пазар.

Увеличение на регистрациите се отчита в три сегмента, като то е двуцифрено за кемперите - +12,1% и доведе до дял от 3,8%. Компактният клас е с +8,9% по-висок от същия месец на миналата година и постига дял от 18,5%, докато малките автомобили показват увеличение от 2,7% и дял от 12,9%. Новите регистрации на SUV автомобили са намалели с -7,0%, но те все още са най-силният сегмент с дял от 29,4%.

Електрическите автомобили (BEV) регистрират спад в регистрациите от 28,9%, като техният дял от новите регистрации е 11,9%. Най-големият дял от новите регистрации са бензиновите двигатели (37,8%/спад от -3,4%), следвани от хибридите (31,5%/-1,2%), включително plug-in хибридите (6,1%/-4,5%), и дизеловите автомобили ( 18,3%/-0,5%).

Автомобилите, задвижвани с пропан-бутан и природен газ, заедно постигнаха дял от 0,5%, като броят на превозните средства на пропан-бутан се е увеличил с +5,9%, а броят на превозните средства на природен газ е намалял с -79,7 процента.

Най-продаваният автомобил за първото тримесечие е VW Golf - 11 621 бройки, следван от VW T-Roc - 6606, VW Tiguan - 5083, VW Passat - 4677, Skoda Octavia - 4517, Opel Astra - 3939, Opel Corsa - 3882, Citroën C3 - 3756, BMW 3-Series -    3664, Seat/Cupra Leon - 3625, и др.


0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    МитичкЕ,нямаме нужда от твоята безполезна информация,която винаги се оказва невярна,спам.
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Вярно е ( преди 1 седмица )
    Засипал съм форума с полезна информация. Например с изчисления каква е скоростта на зареждане при 320 киловата мощност. За какво се дават допълнителни пари при флагманите, изредил съм конкретни недостатъци на Тесла един по един, похвалил съм пак с конкретика toyota и audi. А като черешката на тортата съм изобличил и посочил с пръст драскачите във форума, които пишат единствено за да се заяждат и нищо не казват дори когато ги попиташ. Ето посочвам и тебе като такъв. Посочи свое полезно мнение?
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    МитичкЕ,рано рано сабахлям си оспамил форума.Кой страда от Логорея и пише по няколко стотин поста на ден? Ти МитичкЕ Бустеров.Вземи обърни внимание на младоженката.
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 седмица )
    До толкова ниско си паднал, че единственият смислен разговор който можеш да водиш е с чат-бот който рекламира виагра. До скоро поне беше полезния и"диот на сайта, а от известно време вече си безполезен и'диот който изписва по 500 знака в мнение без да каже нищо смислено и или полезно за останалите.
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Абе ПУТЬО Гост ( преди 1 седмица )
    Гостенино, колко по-долу още можеш да паднеш? Шизофренията ти и Грета тунберг ли включва, освен останалите самоличности и никове? То, ако не е графомания и логорея, обикновено е психопатия и шизофрения, които доказваш ежедневно. Разбрахме вече, спри да се хвалиш с тях! Отлично се справяш с всичките дисциплини и няма нужда да се доказваш чак пък толкова!
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 1 седмица )
    На моят мъж митбъстъра не му действа.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 2 седмици )
    Чудото се случи Грешката от 1871-ва ЩЕ бъде поправена
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Още бройки и процент ( преди 2 седмици )
    Регистрации на автомобили с Plug-in миналия месец (промяна на YOY):BEV: 22 474 (ръст от 24%) и 10,5% пазарен дялPHEV: 14 394 (ръст от 63%) и 6,7% пазарен дялОбщо: 36 868 (ръст от 37%) и 17,3% пазарен дял
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 2 седмици )
    Не си спомням новината за да цитирам, но в случая говорим за Германия и ако искаш ще ти дам и бройките и процентите за януари месец след като спряха субсидиите. Регистрациите на електрически автомобили с батерии се увеличиха с 24% на годишна база до 22 474, заемайки 10,5% от пазара (в сравнение с 10,1% преди година и 11,3% преди две години).
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 2 седмици )
    87% повече от кои продадени бройки, Мите? Нали само антиматематиците цитирали проценти без контекст? Ти антиматик ли си, Мите?