IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия затъва в непродадени електромобили

Над 100 000 коли седят в заводи, при дилъри, на паркинги и пристанища

Износът на електромобили от Германия се е увеличил през миналата година, но въпреки това над 100 000 вече произведени превозни средства стоят паркирани и не могат да бъдат реализирани. Това показва анализ на автомобилни експерти от град Кемниц.


електромобили


Един от тях - Вернер Оле, съобщава, че колите са временно настанени на паркинги в близост до фабрики на автомобилни производители, при дилъри или на пристанища в Германия. Въпросните електромобили са както на германски производители, предназначени за износ, така и на внесени от чужбина превозни средства. А причината за това, че не могат да бъдат продадени, е внезапното спиране на държавните субсидии в края на миналата година.

Съхраняването на колите струва скъпо на производителите, като те се опитват да се отърват от част от електромобилите, предлагайки ги със сериозни отстъпки. Чуждестранните компании също имат сериозен проблем - внесените от Китай коли на BYD задръстват пристанището в Бремерхавен, а Tesla нае старо военно летище край Бранденбург, за да съхранява своите коли, произведени във фабриката в Берлин.

Основният проблем си остава намаленото търсене на EV на вътрешния пазар, въпреки че и положението в международен план не е кой знае колко по-различно. Нещата все още вървяха сравнително добре през 2023 г., като Федералната статистическа служба съобщи, че износът на електромобили от Германия през първата половина на миналата година се е увеличил с 58%. Конкретно - в чужбина са изнесени 786 000 електромобила за 36 млрд евро. Това означава, че всеки четвърти нов автомобил, продаван в чужбина от Германия, е имал изцяло електрическо задвижване.



 

0 от 500
  • #16
    13 rate up comment 20 rate down comment
    До долните ( преди 4 седмици )
    Забравяте, че политиката винаги бива побеждавана от икономиката. Никой не може да застане на пътя на евтините батерии. Те идват и никой политик не може да ги спре, точно както не може да удължи живота на въглищните централи, произвеждащи скъп и мръсен ток.
  • #15
    25 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    А може ли "родителите" на зелента сделка да пемат разходите по наемите на пространствата. Защото индиректно ги плаща същия тоя данъкоплатец, който им плаща и заплатите и масрафа както и "бонусите" на тези които си купат е-колите. И ако европееца не е узрял на 9.6 да изхвърли тази "зелена" *** - значи си заслужава съдбата.
  • #14
    26 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това ли ви е екологията, бе, зелени минзухарчета!? Произведени хиляди 'оклуци, които стоят по пристанища и поляни! Да не почвам, че ще ме изстрият!
  • #13
    8 rate up comment 10 rate down comment
    до 12 ( преди 4 седмици )
    Всъщност вече в много сегменти това е на лице. Но нещо не виждам голямото заместване. При луксозните отдавна цените са се изравнили. Вече и в нелуксозните D сегмент и седан и сув цените гонят 40к евро - колкото базовите Тесли. Дори в С сегмент съвовете вече лесно удят 75к. - колкото базов Ениак.
  • #12
    11 rate up comment 28 rate down comment
    Поредното доказателс ( преди 4 седмици )
    "причината за това, че не могат да бъдат продадени, е внезапното спиране на държавните субсидии в края на миналата година." Поредното доказателство от реалността, че тезата ми за навлизането на електромобилите и заместването на ДВГ е правилна и работи. Единствената пречка към момента е цената и нищо друго. Електромобилите се продават когато са на близка цена до автомобилите с ДВГ и продажбите намаляват, когато поскъпнат. Тоест проблемите не са технически а икономически, за разлика от водорода.
  • #11
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "а Tesla нае старо военно летище край Бранденбург" - хуху продажбите растат ежечасно в главите на облъчените.
  • #10
    7 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "До 5. ( преди 30 минути )Тесльо зомбито се крие от срам.Не позна горкия,че Тесла няма да произвежда 20 милиона електрички.Сега се крие да рони крокодилски сълзи." Прогнозата ми преди пет години беше че през 2024 година Tesla ще продаде 1,9 милиона, А за 2023 година 1,3 милиона. Наистина не познах и Тесла изпълни прогнозата ми за 2023 още през 2022 година, А през 2023 преиизпълни плана и постигна бройките за 2024. Това е история, А ти се правиш на ВРАЧОК и обясняваш Какво е БИЛО през 2030.
  • #9
    14 rate up comment 16 rate down comment
    До 2 ( преди 4 седмици )
    "анонимен ( преди 55 минути )"предлагайки ги със сериозни отстъпки" => Когато нещо е непрактично, не върши основната работа, за която е проектирано, няма цена, която да привлече купувач. Като го купиш евтино, пък после експлоатацията му е безсмислена, каква ти е ползата." Допускам че говориш за водородната toyota mirai, която никой не иска дори когато му я подаряват. Toyota не може да се отърве от тях дори като ги дава без пари, защото са непрактични и не вършат никаква работа.
  • #8
    20 rate up comment 6 rate down comment
    До 5. ( преди 4 седмици )
    Тесльо зомбито се крие от срам.Не позна горкия,че Тесла няма да произвежда 20 милиона електрички.Сега се крие да рони крокодилски сълзи.
  • #7
    21 rate up comment 12 rate down comment
    Dotar Sojat ( преди 4 седмици )
    Чисто електрическото задвижване е пълно безумие (време за зареждане, липса на инфраструктура, ограничение при шофиране не само на скорост, но и на електричски компоненти) и е за хора които не си броят парите и дори те осъзнават, че електрическия автомобил става само за градско и късо разстояние. Оптималния вариант за сега е плъгин хибридното задвижване - който има време и свободно зарядно зарежда, ако не му се занимава продължава на ДВГ.