Най-популярното автомобилно изложение в света - това в Женева, повече няма да се провежда. Това, за което се говореше от известно време, беше потвърдено от организаторите на салона, които в официално съобщение до медиите написаха:
„Управителният съвет на Comité permanent du Salon international de l'Automobile Foundation установи, че има твърде много несигурности, свързани с автомобилната индустрия и ерозия на привлекателността на основните европейски автомобилни изложения, за да поеме риска от по-нататъшни инвестиции в бъдещето."
Автосалонът в Женева се провеждаше в продължение на 119 години. Заради пандемията от коронавирус той беше отменен през 2020 г, но се завърна през 2024 в намален формат. Тази година в него участваха едва 29 изложители, като отстъваха основни производители като Volkswagen Groups, Stellantis, Mercedes, BMW, Hyundai и т.н. „Старата гвардия“ от Европа беше представена от Renault, което представи електрическото Renault 5 и новата Dacia Spring.
И ако някой е имал надежди, че салонът ще се завърне през 2026 г., организаторите категорично опровергават подобна възможност, като обяват, че ще подадат официална заявка до властите в Швейцария за разпускате на фондацията, която организира изложението.
Така бъдещето на GIMS (акроним на Международното автомобилно изложение в Женева) ще продължи в Катар, където първото издание на автомобилното изложение в Женева се проведе през ноември миналата година. Домакин на събитието беше столицата на емирството - Доха, като интересът не бе особено голям. Въпреки това, организаторите вече се готват за следващото издание, което трябва да се проведе през ноември 2025 г.
Някои от най-паметните мигове на Женевския автосалон (ГАЛЕРИЯ):
И до ден-днешен това си остава най-прославеният прототип на Ferrari в историята, носител на 22 различни награди за дизайн. Куриозното е, че тази кола можеше изобщо да не се случи. Идеите на дизайнера Паоло Мартин се струваха твърде смели не само на колегите, но и на шефа му Серджо Пининфарина. За късмет други проекти на ателието закъсняха и Modulo беше единственият, готов навреме за Женева. Макар и неохотно, накрая Серджо му даде зелена светлина. Днес тази кола е собственост на бившия холивудски продуцент и създател на хиперколи Джим Гликенхаус.