Най-популярното автомобилно изложение в света - това в Женева, повече няма да се провежда. Това, за което се говореше от известно време, беше потвърдено от организаторите на салона, които в официално съобщение до медиите написаха:
„Управителният съвет на Comité permanent du Salon international de l'Automobile Foundation установи, че има твърде много несигурности, свързани с автомобилната индустрия и ерозия на привлекателността на основните европейски автомобилни изложения, за да поеме риска от по-нататъшни инвестиции в бъдещето."
Автосалонът в Женева се провеждаше в продължение на 119 години. Заради пандемията от коронавирус той беше отменен през 2020 г, но се завърна през 2024 в намален формат. Тази година в него участваха едва 29 изложители, като отстъваха основни производители като Volkswagen Groups, Stellantis, Mercedes, BMW, Hyundai и т.н. „Старата гвардия“ от Европа беше представена от Renault, което представи електрическото Renault 5 и новата Dacia Spring.
И ако някой е имал надежди, че салонът ще се завърне през 2026 г., организаторите категорично опровергават подобна възможност, като обяват, че ще подадат официална заявка до властите в Швейцария за разпускате на фондацията, която организира изложението.
Така бъдещето на GIMS (акроним на Международното автомобилно изложение в Женева) ще продължи в Катар, където първото издание на автомобилното изложение в Женева се проведе през ноември миналата година. Домакин на събитието беше столицата на емирството - Доха, като интересът не бе особено голям. Въпреки това, организаторите вече се готват за следващото издание, което трябва да се проведе през ноември 2025 г.
Някои от най-паметните мигове на Женевския автосалон (ГАЛЕРИЯ):
Днес Simca е само отдавна избледнял спомен, но преди шест десетилетия френската компания бе сред най-смелите и авангардни в Европа. А Fulgur бе визията на главния дизайнер Робер Опрон за... автомобила на 2000 година. След това Опрон се превърна в един от най-влиятелните дизайнери, работил за Citroen (SM, CX), Renault (Fuego, 9, 11), Fiat и Alfa Romeo.
Самият Fulgur имаше доста черти, които биха ви се сторили познати днес: хибридно задвижване, безжично зареждане от пътната повърхност, екрани вместо циферблати, радарна система за анализиране на пътя пред автомобила.