IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто ги новите ДВГ на Toyota

Моторите са с 4 цилиндъра, като предлагат по-голяма мощност и повишена ефективност

Председателят на Toyota - Акио Тойода, прогнозира, че захранваните с батерии електрически превозни средства никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. Той също така вярва, че двигателят с вътрешно горене не е враг, за разлика от въглерода, който изхвърля. Имайки това предвид, не е изненада, че японският автомобилен производител все още развива ДВГ, като само преди дни обяви създаване на ново семейство 4-цилиндрови агрегати.


Toyota


За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво. По време на съвместната пресконференция с Mazda и Subaru бяха показани 3 двигателя, като единият е 1,5-литров атмосферен. Той е с около 10% по-малък обем и височина в сравнение с настоящия двигател, използван от Toyota, като не само ще бъде по-мощен, но и по-ефективен. Обещава се загуба на тегло от около 10%.

Конкретни подробности за мощността и разхода на гориво все още не са публикувани, тъй като четирите мотора все още се разработват. Toyota инсталира един от тях в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията стига дотам, че казва, че новите й двигатели ще „революционизират опаковката на превозните средства“ благодарение на намаления си отпечатък. Правейки ги по-малки, Toyota може да свали предния капак на автомобила, като го направи по-аеродинамичен, за да увеличи допълнително икономията на гориво.


Toyota


Вторият двигател е 1,5-литров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20% по-малък от атмосферния 2,5-литров, който се използва в момента. В същото време височината ще бъде намалена с 15%. Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%.

Най-мощният от групата ще бъде 2,0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2,4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10% по-малък обем и се възползва от намаляване на височината с 10%. Toyota обещава значително повече мощност и 30% по-голяма икономия на гориво.


Toyota


Както можете да си представите, новите двигатели са оптимизирани за хибридни и плъг-ин хибридни приложения. Financial Times цитира човек, запознат с дневния ред на Toyota, който казва, че редовите четирицилиндрови двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили към края на 2026 г. Интересното е, че някои варианти на двигателите също ще работят с дизел.

Отделно от обявяването на нови двигатели за така наречените „богати на електричество“ хибриди и PHEV, Toyota обмисля създаването на въглеродно неутрална верига за доставка на гориво. За да се случи това, автомобилният производител обединява сили с японската петролна компания Idemitsu Kosan, най-голямата петролна компания в страната Eneos и Mitsubishi Heavy Industries. Целта е двигателите с вътрешно горене да останат живи за дълго време чрез декарбонизация.

0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Сега разбирате ли защо постоянно се подигравам както на лидерите на toyota които се опитват да манипулират с лъжи, така и на тези които вярват на лъжите, а не на физичните закони? Хареса ми една мисъл от днешна статия - в Тексас икономиката побеждава политиката и Тексас произвежда най-много соларна енергия от всички щати включително Калифорния, въпреки че политиците в Тексас по всякакъв начин възпрепятстват развитието на ВЕИ, както с лъжи така и със закони, за да защитят бизнеса си с изкопаеми г
  • #2
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Новият мотор ще бъде приблизително толкова мощен, но със значително увеличение на ефективността от приблизително 30%."Който повярва на това е по-зле и от онези първите в първото мнение. Това означава че са поредните сектанти които вярват в перпетуум мобиле и не вярват на науката и на физичните закони. 30% повече ефективност означава двигателят да харчи 30% по-малко енергия за извършване на същата работа, при положение, че от години е достигнат практически максимум на ДВГ и електродвигателит ...
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "За тях е известно, че ще работят с обичайните изкопаеми горива, но също така и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетично гориво и биогориво"Ако след твърдението за брутален двигател който работи с течен водород не ви светне лампата, значи сте 100% коне с капаци които безрезервно вярват на гурута, вождове и сектантски лидери.