Трудно е да се правят предвиждания - особено за бъдещето, казваше гениалният физик Нилс Бор. И особено, бихме добавили, ако тези предсказания се отнасят за съвсем близкото бъдеще: в рамките на пет-шест години. Днес живеем три години след най-крайния срок, посочен от експертите за появата на напълно автономни, безпилотни автомобили. Но през 2024 те изглеждат дори по-далечни, отколкото през 2014. Защо най-голямото (и най-доходно) обещание на технологичния сектор донесе такова разочарование?
11 ключови въпроса за колите без волан (ГАЛЕРИЯ):
Първо парите, после резултатите
Някои експерти оценяват общите инвестиции в автономни технологии през последното десетилетие на колосалните 160 милиарда долара. Само през 2021 инвестициите бяха 12.5 милиарда. Под този дъжд от долари не е чудно, че някои стартъпи сякаш забравиха оригиналната си цел. В съобщението, с което Ghost Autonomy обяви ликвидирането си, се казваше между другото, че "днешната инвестиционна среда" не позволява да се прогнозира "надеждна печалба". Едно време изобретателите първо трябваше да изобретят нещо, и после да печелят пари от него. Сега явно е обратното.
Някои експерти оценяват общите инвестиции в автономни технологии през последното десетилетие на колосалните 160 милиарда долара. Само през 2021 инвестициите бяха 12.5 милиарда. Под този дъжд от долари не е чудно, че някои стартъпи сякаш забравиха оригиналната си цел. В съобщението, с което Ghost Autonomy обяви ликвидирането си, се казваше между другото, че "днешната инвестиционна среда" не позволява да се прогнозира "надеждна печалба". Едно време изобретателите първо трябваше да изобретят нещо, и после да печелят пари от него. Сега явно е обратното.