Tesla "изобщо не е конкурент" в областта на автономното управление на автомобили, заяви шефът на Waymo Джон Крафчик в интервю за германското списание Manager. Waymo е поделението на Google за безпилотни автомобили.
Джон Крафчик: не може да правиш асистенти за подпомагане на водача и изведнъж с магия да прескочиш към пълен автопилот. Снимка WAYMO
"Ние създаваме изцяло автономна система за шофиране", подчерта Крафчик. "Tesla е автомобилен производител, който разработва наистина добри системи за подпомагане на шофьора... Те по никакъв начин не са ни конкурент". Шефът настоява, че наборът от сензори, ползван от Waymo, е "с цели класове по-добър" от така наречения "автопилот" на Tesla. Системата на производителя на електромобили често си е навличала критики, че подвежда клиентите с това име. Докато създателите на технологии за напълно безпилотни автомобили разчитат на сложни комбинации от десетки камери, лидари и радари, тази на Tesla ползва основно камерите.
"Заблуда е, че можеш да развиваш асистенти за водача, и после един ден като с магия да прескочиш към пълна автономност", обяснява Джон Крафчик.
Очакванията Tesla да пусне завършен автопилот са в основата на баснословния бум в цените на акциите й. Според Крафчик обаче компанията дори не работи в тази посока
Междувременно регистрираният в Шотландия фонд Scotish Mortgage Investment Trust, зад който стоят пенсионни дружества и благотворителни фондации, се похвяли, че е спечелил около 29 милиарда долара благодарение на възхода в акциите на Tesla. Базираният в Единбърг фонд инвестирал в компанията на Илон Мъск през 2013 година, когато ценните й книжа струваха по 6 долара парчето. Миналия петък те достигнаха 846 долара в края на търговията.
Благодарение на тази инвестиция всъщност Scottish Mortgage попадна в индекса FTSE 100 на най-големите листвани на борсата компании във Великобритания, а през миналата година бе най-добре представящата се компания в индекса.
Част от обяснението за фантастичния скок при акциите на Tesla е именно очакването на инвеститорите, че компанията първа ще създаде действащ автопилот и ще навлезе в нови сектори на икономиката, примерно чрез безпилотни таксита и доставки.