Трудно е да се правят предвиждания - особено за бъдещето, казваше гениалният физик Нилс Бор. И особено, бихме добавили, ако тези предсказания се отнасят за съвсем близкото бъдеще: в рамките на пет-шест години. Днес живеем три години след най-крайния срок, посочен от експертите за появата на напълно автономни, безпилотни автомобили. Но през 2024 те изглеждат дори по-далечни, отколкото през 2014. Защо най-голямото (и най-доходно) обещание на технологичния сектор донесе такова разочарование?
11 ключови въпроса за колите без волан (ГАЛЕРИЯ):
Какво е обяснението зад този всеобщ сляп оптимизъм? Наистина ли шефовете на тези компании са вярвали, че за съвсем кратък срок ще преодолеят огромните трудности и пречки пред автономното управление? Или просто безскрупулно са лъгали, за да се възползват от ентусиазма на инвеститорите в ерата на най-изобилно печатане на пари? Отговорете си сами на този въпрос. Но ето някои факти. Колосалната пазарна капитализация, до която достигна Tesla, се дължеше не на електромобилите на компанията, а на обещанието за скорошна поява на роботаксита. Същото се отнася и до Uber. Създателите на Cruise направиха огромни състояния от сделката с GM. Ford плати 1 милиард долара, за да влезе в Argo. Amazon похарчи почти толкова, за да влезе в Zoox. Дори предпазливите корейци от Hyundai извадиха портфейлите при обещанията на Motional.
НА СНИМКАТА: Прототип на автономна машина за доставки на храна на Uber