IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ли е големият губещ в ЕV революцията?

Германският производител се готви за ново поражение на софтуерната арена

Традиционните производители на автомобили преразглеждат спешно плановете си за електрификация, след като продажбите на EV превозни средства се забавиха и по всичко изглежда, че революцията поне засега няма да успее. А най-големият губещ се оказва Volkswagen. Германската компания се ориентира към plug-in хибриди, за да компенсира слабите продажби на EV. Volkswagen обаче има друг, по-голям проблем и той е със софтуера, като засяга повечето марки в концерна, категорични са експертите от Autoevolution, които анализират случващото.


Volkswagen


Още през миналата година се видяха първите признаци, че електрическата революция може да не върви по план. Традиционни производители на автомобили обвиняват клиентите, че губят интерес към електрическите превозни средства, въпреки че пазарът им все още расте. Някои водещи компании продължиха да разширяват гамата си от EV модели, но повечето бяха принудени да признаят, че техните електрически автомобили не успяха да убедят достатъчно купувачи.

В Северна Америка Ford и GM обявиха амбиции да надминат Tesla като лидер на пазара на EV. Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара повтаряше тази мантра толкова дълго, че накрая стана за смях, докато накрая призна, че изпреварването на Tesla е почти невъзможно на този етап.

EV революцията удари най-много Volkswagen

Въпреки това, Volkswagen е този, който пострада най-много от неуспеха да изпълни стратегията си за EV. Новото ръководство под ръководството на Оливер Блюм отхвърли амбициозните планове за електромобили, изложени от предшественика му Херберт Дийс. Именно тези планове „изядоха главата" на Дийс, въпреки че принос за това имаха и продължаващите проблеми в софтуерното подразделение на Volkswagen - Cariad.

Неговият приемник - Блюм, беше избран специално заради предпазливия му подход към електрификацията. Първите му действия като главен изпълнителен директор бяха да отмени или забави най-важните проекти, свързани с електрическите превозни средства, включително пускането на нов завод във Волфсбург, където трябваше да се произвеждат електромобили от следващо поколение. Вместо да премине към нови EV архитектури, шефът на VW искаше остарялата платформа MEB да се използва за нови модели, включително флагмана ID.7. А самата MEB е проектирана като „спирачка“, докато по-модерната платформа SSP не бъде готова за производство, но все още се използва широко днес.


Volkswagen


Факт е, че електрическите превозни средства на Volkswagen не се продават и компанията няма ясна стратегия за бъдещето. А причината е остарялото мислене, което не позволи на VW да види, че автомобилният басейн, който някога беше пълен с опитомени риби, сега е нападнат от акули и пирани. Просто старите производители са свикнали да виждат нещата да се случват бавно, дори когато регулаторите и обществеността искаха от тях да действат бързо. В същото време Tesla и новите компании тласкат индустрията твърде бързо и традиционните компании не успяват да ги последват.

Покривът гори

След загуба на ценно време въпреки многобройните предупреждения, Volkswagen призна миналата година, че „покривът гори“. Неговите електрически превозни средства не се продаваха, което накара компанията да нареди спиране на производството и в крайна сметка да намали смените в основните си заводи във Волфсбург, Цвикау и Емден.

Други автомобилни компании също бяха принудени да преразгледат електрическите си планове, но във VW едва ли са доволни от това. Ford беше сред първите, които обявиха прогнози за намаляване на производството на своите най-популярни електрически превозни средства - Mustang Mach-E и F-150 Lightning. GM продължава да обявява излизането на нови EV модели, но няма производствени обеми. В същото време Stellantis си партнира с Leapmotor за производство на електрически превозни средства в Китай за европейския пазар.

В Европа Mercedes-Benz наскоро обяви планове за отказа от бъдещата MB.EA платформа, предназначена за по-големи модели. Вместо това, Mercedes-Benz ще подобри съществуващата EVA2 архитектура и ще пусне повече plug-in хибридни модели. BMW, която е по-напред в електрификацията от други германски компании, се опитва да отложи плановете на ЕС да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ до 2035 г.


Volkswagen


Volkswagen опитва от всичко по малко в отчаян ход да отложи неизбежното. През април компанията обяви нова китайска стратегия за справяне със свиващия се пазарен дял. Volkswagen не само ще използва партньорството с EV стартъпа Xpeng, за да пусне нов ID. модели на пазара, но също така ще пусне нова марка в Китай, наречена ID. UX. Едновременно с това германците удвояват броя на плъгин хибридите, следвайки примера на Mercedes-Benz.

Слонът в стаята: Софтуерният филиал на Volkswagen - Cariad

Друга област обаче може да причини най-много проблеми, независимо от това какъв тип превозни средства Volkswagen ще произвежда в бъдеще. Електрическите превозни средства са само една част от проблема, а софтуерно дефинираните превозни средства са друга. Това е друга област, в която Tesla показа пътя, а традиционните производители на автомобили не успяха да я последват. Никой обаче не се е провалил толкова грандиозно, колкото Volkswagen и неговият софтуерен филиал Cariad.

Проблемите с Cariad в крайна сметка сложиха край на кариерата на Херберт Дийс и причиниха години на забавяне на нови EV модели и платформи в марките на Volkswagen Group. Освен новите водещи модели на Volkswagen, софтуерни проблеми забавиха пускането на Porsche Macan EV и Audi Q6 e-tron. Именно Audi беше най-тежко засегнато, тъй като изостави нова фабрика в Китай, докато чакаше софтуерът да бъде коригиран.

В края на април главният изпълнителен директор на Volkswagen Group (и Porsche) - Оливър Блюм посети автомобилното изложение в Пекин с главния изпълнителен директор на Audi - Гернот Дьолнер. Те получиха възможност да тестват съответно електрическите Porsche Macan и Audi Q6 и да ги сравнят с китайската конкуренция. Според информация на германското издание Manager Magazine реакцията на Блюм спрямо Audi Q6 e-tron е бил „това е пълна катастрофа“. А като капак на всичко Porsche премина към използване на различен софтуер, за да се дистанцира от Cariad.


0 от 500
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    За 2023 г Тойота надхвърлиха 10 млн. годишно.Тесла тази година няма да доближи 2 млн. годишно.
  • #14
    4 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Какво да слушаме Тойота.Колко Мирай са продали броят се на пръстите на едната ръка. Повечето продажби на Тойота дори не са и хибриди а дизелови пикапи в Африка и Латинска Америка където екологията е последна дупка на къвала
  • #13
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Който се връзва на идеите на Илон Мъск губи.Ще слушате Акио Тойода и ще печелите.
  • #12
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 3 месеца )
    EV "революцията" намаля, защото намаляват субсидиите. Когато субсидиите спрат, ще спре и EV "революцията".
  • #11
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Дълга на ФВ е над 3 пъти по голям от цялата им пазарна капитализация. Толкова по темата на знаещите им е ясно какво означава това. Колкото и Шумахер ще се върне към нормален живот.
  • #10
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Губещ с 8 млн. продажби годишно? Единственият губещ е Тесла с отрицателен ръст за 2024 г.
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Още през миналата година се видяха първите признаци, че електрическата революция може да не върви по план. Традиционни производители на автомобили обвиняват клиентите, че губят интерес към електрическите превозни средства, въпреки че пазарът им все още расте." въпреки че пазарът им все още расте." въпреки че пазарът им все още расте." въпреки че пазарът им все още расте." въпреки че пазарът им все още расте."
  • #8
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Средното от трите знамена говори достатъчно за настоящето и бъдещето на германската икономика:)
  • #7
    18 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво значение има? Света забравя за електромобилите и се връща към хибридите а на по-късен етапчета се върне към чистите ДВГ и дизела. На карбуратора и ръчните скорости не са им необходими никакви електроники и софтуер. Светът ще се върне към по-добрите технологии и ще забрави за днешните експерименти.
  • #6
    5 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Volkswagen ли е големият губещ в ЕV революцията? В Европа volkswagen в световен мащаб toyota.