След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.
Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.
„Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.
Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.
В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.
Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.