IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen също се насочва към хибридите за сметка на EV

Компанията ще преразгледа моделната си гама, за да отговори на потребителите

След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.


Volkswagen


Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.

Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.

Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.

В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.

Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.


0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Абе каскет ( преди 4 месеца )
    Кога съм казал че хибридите няма да се продават в краткосрочен план? Казах ти че toyota ще е една от най-печелившите фирми през следващите няколко години, защото няма да инвестира печалбите си в разработки за електромобили, а ще си ги раздава на акционерите. Хибридите нямат бъдеще в дългосрочен план и е грешка отричането на електромобилите. От volkswagen подхождат поразумно като предлагат от всичко в менюто, за да може клиентът сам да избере. Не са задраскали електромобилите като toyota и японци
  • #29
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    ВАГ винаги са били албанските реотани на автоиндустрият. Все пак, по-добре късно отколкото никога. А на Тесльо опорката че хибридите нямали бъдеще - ха-ха-ха, важно е че си верваш!
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Но да се върнем на темата. Цените движат пазара, а не екологията или която и да е друга политика. Политиците могат да повлияят на пазара единствено, ако повлияят на цените както се видя и при електромобилите. В момента в който вдигнаха цените на електромобилите, продажбите им намаляха и потвърдиха тезата ми, която повтарям от години. Никой не се интересува от конкретна технология, а купуват автомобила който им е най-изгоден за избраните параметри и начин на ползване.
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 4 месеца )
    "Ето че нищо не си разбрал.Турбо споделя,ако има дизел ще карам дизел.Ако няма,ще избера хибрид.Жена ми също е на работа в момента така че комшията няма никакъв шанс" Ти нищо не си разбрал. Турбо си мечтае за хибридна баничарка и за колежката, въпреки че си има жена и дизелов баничарка и никой не желая да му ги взима и винаги ще са му на разположение. А не се радвай за жена ти и комшията, защото с него по-лесно ще я хванеш, отколкото с колегата, ако и тя си мечтае като турбо.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 4 месеца )
    Да не твърдиш, че батериите на хибридите имат по-голяма енергийна плътност и това е важен параметър за който и да е хибрид отколкото за електромобил? В реалността е обратното. Дадох ти реален пример за опита на toyota и пренасянето му от хибридите към електромобилите. Режимът на работа на батерията на хибрид и електромобил е коренно различен и се ползват различен тип батерии.
  • #25
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До РУК. ( преди 4 месеца )
    "Конглокенцията при хибридите,вече ще доведе до много по-бързо развитие при батериите,от колкото при субсидирани литиево-йонни чудовища!" По твоята логика toyota трябва да разбира не е много от батерии и да направи перфектния автомобил. Но ако погледнем в реалността се случи точно обратното - toyota произведе най калпавият електромобил от всички. Електромобил на който му трябваха над 14 часа да измине същия 1000 км маршрут, който се изминава за 9 часа от Тесла. Кой ли е фанатика и кой реалиста?
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Ето че нищо не си разбрал.Турбо споделя,ако има дизел ще карам дизел.Ако няма,ще избера хибрид.Жена ми също е на работа в момента така че комшията няма никакъв шанс.Както винаги аналогиите ти са неадекватни.Като сравняването на вентилаторна печка с климатик.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 7 - защото фанатизма очевидно и днес ти е замъглил мозъка,ще опитам по твоя начин,с въпроси - смяташ ли,че една батерия 100KWh в 200кг,е по-добра от батерия 100KWh в 600кг?Смяташ ли,че кола с батерия 100KWh в 200кг,е по-добра от кола с батерия 100KWh в 600кг?Смяташ ли,че свободен пазар доминиран от конглокенция между хибриди,които имат малко място за задвижване и батерия,би довел до по-бързо развитие на батерии в съотношение - обем,плътност,маса,капаците от колко субсидиран пазар на EV?
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "#171 rate up comment 0 rate down commentТурбо ( преди 10 минути )Какво не разбра?"Ами нищо не разбрах? Как реши че ще избереш хибридна баничарка пред електрическата през 2035 на база на информация от 2020 година за цени, пробег и време за зареждане, както и налична зарядна инфраструктура? Обясни ми по-подробно как от днес взе Това решение?
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тойота ( преди 4 месеца )
    Бензинова Корола под 6/100 не пада.Хибридната върви на ток в града, извънградско пада на 4-4,5 л/100.Батерията е малка и се зарежда от рекуперацията.