IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen също се насочва към хибридите за сметка на EV

Компанията ще преразгледа моделната си гама, за да отговори на потребителите

След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.


Volkswagen


Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.

Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.

Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.

В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.

Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.


0 от 500
  • #29
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    ВАГ винаги са били албанските реотани на автоиндустрият. Все пак, по-добре късно отколкото никога. А на Тесльо опорката че хибридите нямали бъдеще - ха-ха-ха, важно е че си верваш!
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но да се върнем на темата. Цените движат пазара, а не екологията или която и да е друга политика. Политиците могат да повлияят на пазара единствено, ако повлияят на цените както се видя и при електромобилите. В момента в който вдигнаха цените на електромобилите, продажбите им намаляха и потвърдиха тезата ми, която повтарям от години. Никой не се интересува от конкретна технология, а купуват автомобила който им е най-изгоден за избраните параметри и начин на ползване.
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Ето че нищо не си разбрал.Турбо споделя,ако има дизел ще карам дизел.Ако няма,ще избера хибрид.Жена ми също е на работа в момента така че комшията няма никакъв шанс" Ти нищо не си разбрал. Турбо си мечтае за хибридна баничарка и за колежката, въпреки че си има жена и дизелов баничарка и никой не желая да му ги взима и винаги ще са му на разположение. А не се радвай за жена ти и комшията, защото с него по-лесно ще я хванеш, отколкото с колегата, ако и тя си мечтае като турбо.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Да не твърдиш, че батериите на хибридите имат по-голяма енергийна плътност и това е важен параметър за който и да е хибрид отколкото за електромобил? В реалността е обратното. Дадох ти реален пример за опита на toyota и пренасянето му от хибридите към електромобилите. Режимът на работа на батерията на хибрид и електромобил е коренно различен и се ползват различен тип батерии.
  • #25
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До РУК. ( преди 1 година )
    "Конглокенцията при хибридите,вече ще доведе до много по-бързо развитие при батериите,от колкото при субсидирани литиево-йонни чудовища!" По твоята логика toyota трябва да разбира не е много от батерии и да направи перфектния автомобил. Но ако погледнем в реалността се случи точно обратното - toyota произведе най калпавият електромобил от всички. Електромобил на който му трябваха над 14 часа да измине същия 1000 км маршрут, който се изминава за 9 часа от Тесла. Кой ли е фанатика и кой реалиста?
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Ето че нищо не си разбрал.Турбо споделя,ако има дизел ще карам дизел.Ако няма,ще избера хибрид.Жена ми също е на работа в момента така че комшията няма никакъв шанс.Както винаги аналогиите ти са неадекватни.Като сравняването на вентилаторна печка с климатик.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    До 7 - защото фанатизма очевидно и днес ти е замъглил мозъка,ще опитам по твоя начин,с въпроси - смяташ ли,че една батерия 100KWh в 200кг,е по-добра от батерия 100KWh в 600кг?Смяташ ли,че кола с батерия 100KWh в 200кг,е по-добра от кола с батерия 100KWh в 600кг?Смяташ ли,че свободен пазар доминиран от конглокенция между хибриди,които имат малко място за задвижване и батерия,би довел до по-бързо развитие на батерии в съотношение - обем,плътност,маса,капаците от колко субсидиран пазар на EV?
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "#171 rate up comment 0 rate down commentТурбо ( преди 10 минути )Какво не разбра?"Ами нищо не разбрах? Как реши че ще избереш хибридна баничарка пред електрическата през 2035 на база на информация от 2020 година за цени, пробег и време за зареждане, както и налична зарядна инфраструктура? Обясни ми по-подробно как от днес взе Това решение?
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Тойота ( преди 1 година )
    Бензинова Корола под 6/100 не пада.Хибридната върви на ток в града, извънградско пада на 4-4,5 л/100.Батерията е малка и се зарежда от рекуперацията.
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Тоест турбо си мечтае за хибридна баничарка, точно както жена ти си мечтае за комшията ама ще ги ползват само когато няма дизел или тебе те няма вкъщи. За какво му е на турбо хибридна баничарка ако до 2035 най-рано, а като гледам накъде са тръгнали нещата сигурно ще е след това, ще забранят дизелите? Дотогава ще е сменил две баничарки.. ти внимавай с жена ти, че още сега не си си вкъщи. Разбра ли аналогията? "Турбо" дразни мен, а аз дразня тебе емоционално. Само че на турбо не му се получава.