IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen също се насочва към хибридите за сметка на EV

Компанията ще преразгледа моделната си гама, за да отговори на потребителите

След скандала с вредните емисии на дизеловите двигателите от 2015 г. ръководството на Volkswagen премине в ръцете на Херберт Дийс - германския изпълнителен директор, който е и близък приятел на Илон Мъск. Той виждаше електрическите превозни средства като бъдещето на индустрията и вярваше, че двигателите с нулеви вредни емисии могат да оправят имиджа на германския производител. Сега обаче Дийс е аут, а неговите наследници преразглеждат тази стратегия.


Volkswagen


Volkswagen става най-новият автомобилен производител, който без да вдига шум се отказа от смелите си ангажименти за преминаване към EV след Ford, GM и Mercedes. Сега марката планира да разшири гамата си от plug-in хибридни превозни средства, тъй като растежът в сегмента на електрическите превозни средства се забавя.

Клиентите сега искат plug-in хибриди, включително в Китай и САЩ“, коментира новият ръководител на марката Томас Шефер пред Bloomberg. Автомобилният производител се отказа от плана си да построи фабрика за електромобили в Германия на стойност 2 млрд евро и спря да търси външни инвеститори за дъщерното си дружество за батерии.

Всичко това е изненадващ обрат за марка, която още през 2021 г. смело заяви, че електрическите превозни средства са „спечелили надпреварата“, и която се похвали с предимството си при електрическите двигатели. Проектите, започнати от Дийс, обаче явно идват в повече на компанията и сега тя преразглежда електрическите си планове.

В момента във VW работят върху две нови платформи само за електрически превозни средства и върху създаването на дъщерно дружество за батерии. Освен това автомобилният производител се опитва да създаде софтуер за своите превозни средства, което доведе до проблеми за купувачите и забави пускането на новите EV модели на Porsche и Audi.

Все пак автомобилният производител не се е отказал напълно от технологията. Volkswagen все още търси европейски партньори за създаване на евтино компактно превозно средство, задвижвано от батерии, и също така работи с Xpeng, за да си върне пазарния дял в Китай, чиито потребители са изоставили чуждестранните автомобилни производители в полза на местните марки.


0 от 500
  • #40
    6 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Мите,ако през 2003 ako САЩ,Европа и Китай бяха решили че до 2013 всички мобилни телефони трябва да са с физическа QWERTY клавиатура и BBMessenger,и покупката на такива телефони ще бъде субсидирана,а всяка друга мобилна свързаност ще бъде забранена,днес нито щеше да има Айфон, нито Андроид,а дори тъчскрийна щеше да е само по филмите!И всички щяхме да сме с BlackBerry и Nokia E. Ей това се опитаха да направят с колите,очевидно няма да се получи,за щастие! Viva la hybrida! :-) :-) :-)
  • #39
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    И това с политиците много ме размя! Субсидии, забрани, планове за забрани, фаворизиране на една единствена технология. Без политическа намеса в САЩ, Китай и Европа, електричките като цяло и някои прехвалени марки, щяха още да са само прототипи! Света на автомобилите бавно се връща към нормалния ход на нещата, за съжаление доста години бяха изгубени от политически намеси. Без тях днес и технологично и екологично нещата щяха да са в пъти по-добре!
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 25 - по моята логика Тойота произвежда това което се търси и трупа опита да произведе добрата електричка, която е нужна! Като гледам тия дето произвеждат "перфектните" електрички ги трупат по паркинги и пристанища :-) :-) :-) Развитието е процес, не е мигане с очите!Пак нищо не разбра!Говоря ти за процес при които хибридите се превръщат в доминиращ сигмент,което очевидно настъпва, а технологичната надпревара при тях води до прогрес в чисто електрическото задвижване.
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Гледах в шоурумите на Шкода и Тойота.Шкода Октавия и Тойота Корола имат добри по обем комбита.
  • #36
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 4 месеца )
    Само пълен тъ може да каже че батериите са по смислени от водорода при положение чемимат по малка енергиина плътност.Батерия и водород служат само за съхряняване на енергия и в товя водорода се справя много по успешно.
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Тесльо, съчиняваш си сам.Забравил си,че сме семейна фирма и единствената колежка е жена ми.Варненеца Гост ме е разбрал.Каква 2020 година,днес е 17 май 2024 година.Мисля в краткосрочен план и гледам какво има днес не през 2035 година.
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Очевидно не ти се говори. Китайците миналата година инсталираха в Китай повече фотоволтаици отколкото САЩ са инсталирали за цялата си история. Предвид увеличеното производство на батерии, няма да се учудя ако тази година Китай произведе повече батерии отколкото Япония е произвела за цялото си съществуване. Това се случва защото Китай инвестира милиардите в правилните технологии които имат потенциал, а не в без перспективни технологии като водород и синтетично гориво. На хибридите им изтича врем
  • #33
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 32 ( преди 4 месеца )
    Нещо за Китай да кажеш? Или не ти се говори?
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    "Не са задраскали електромобилите като toyota и японци" Хех, поредната опорка лишена от съдържание.. Японците бяха първите, с i-MiEV и Лийф, но видяха че без значителни субсидии електромобилите шанс нямат. Сега останалия свят, 20 години по-късно бавно и мъчително ще открие.. същото, след прахосани милиарди. Електромобилите евентуално ще се наложат със следващо поколение батерии и именно японците ще са тези които ще го доставят, както е било и досега.
  • #31
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Първи ( преди 4 месеца )
    Как стига с тоя дизел бе. В Сащ как заложиха на хибриди дизела бе наложен от немците за да им осигури моночол.