Електрическите автомобили революционизираха индустрията. Устойчивата мобилност нахлу в живота ни с огромна сила, въпреки че не всички я приеха, както се очакваше. Електромобилите обаче вече си имат база от верни клиенти, както и голям брой критици, които смятат, че не са нищо повече от уреди на колела.
Колите на ток обаче разполагат с производителност, на която термичните модели трудно могат да се противопоставят. За да използва тази по-игрива страна, Volkswagen иска да отдели своята гама от R модели и да я превърне в напълно ново семейство. Така германците ще разполагат с отделно подразделение, което да конкурира AMG на Mercedes и M на BMW.
Факт е, че през годините Volkswagen се утвърди като производител на функционални и практични автомобили, но именно германската марка създаде концепцията за компактен спортен автомобил с пускането на Golf GTI през 70-те години. Сега на върха на гамата на марката са R-моделите, които са най-спортни и най-скъпи.
Все още няма конкретни подробности кои модели ще се присъединят към новото семейство R. Известно е обаче, че наскоро представените версии GTX на сегашните електромобили от семейството ID ще останат като междинна точка в гамата на производителя от Волфсбург.
Целта през Volkswagen да се раздели моделите от гамата R в напълно различна марка, нещо подобно на това, което SEAT направи с CUPRA. Това ще бъдат само електромобили, като предстои да бъде уточнен техния брой, както и сроковете им за излизане на пазара.
През септември миналата година от Volkswagen изненадващо представи концепцията ID.Performance. Това беше прототип, базиран на VW ID.7, макар и с радикално спортен външен вид. Под купето му е поставена електрическа схема с мощност 558 к.с. Серийната версия обаче получи само 340 к.с.