IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen най-после представи електрическо GTI

Хот-хечът ID.3 GTX ще се предлага с 286 или 326 к.с.

След продължило доста време очакване Volkswagen най-после представи ID.3 GTX, който ще се настани на върха на гамата на ID.3. Електрическото GTI или по-скоро - електрическият наследник на VW Golf GTI Clubsport, както го определят в компанията-производител, ще се предлага в две нива на производителност - 286 и 326 к.с.


VW ID.3 GTX


Така вторият вариант - ID.3 GTX Performance, се превръща в най-мощният от всички електромобили, представени от Volkswagen до момента. И двете версии на GTX са със задно задвижване. Новата батерия с капацитет 79 kWh (нетна) е разположена точно в средата на автомобила, като предлага нисък център на тежестта и идеално разпределение на натоварването по осите.

Естетически моделите GTX се отличават с персонализиран екстериор и интериор. Стандартното оборудване е значително разширено. Заедно с дебюта на двете спортни версии компанията лансира и изцяло ново поколение информационно-развлекателни системи.

ID.3 GTX използва същия нов модул, който захранва най-новото поколение на ID.4 и ID.5 и изцяло новия ID.7. Това е APP550 - синхронен двигател с постоянен магнит (PSM), като той за първия път развива 326 к.с. И в двете нива на мощност максималният въртящ момент е 545 Нм.


VW ID.3 GTX


Задвижващата система позволява ускорение от 0 до до 100 км/ч за 6,0 секунди при GTX и 5,6 секунди при GTX Performance. Максималната скорост е електронно ограничена на 180 км/ч (GTX) и 200 км/ч (GTX Performance).

Новата литиево-йонна батерия с нетен капацитет 79 kWh може да се зарежда в DC станции за бързо зареждане до 175 kW. За около 26 минути батерията се зарежда от 10 до 80% с тази мощност. Комбинираният WLTP пробег на ID.3 GTX се очаква да бъде около 600 км.

Новият ID.3 GTX се отличава от всички останали модели в серията със своя персонализиран външен дизайн. Специфичната за GTX предна броня разполага с нов черен въздухозаборник с диамантен дизайн. Отляво и отдясно бронята е оградена с нови елементи за дневните светлини - два LED триъгълника, един над друг, които заедно наподобяват връх на стрела и които вече са част от визуалните отличителни знаци на всички нови модели GTX.


VW ID.3 GTX


Черните елементи на корпуса са с гланцово покритие. Това важи и за преработените странични прагове и новата долна задна част, която е оборудвана с дифузьор. Нови са и стандартните 20-инчови лети джанти. В съответствие със стила на GTX, джантите имат боядисани в черно вътрешни повърхности и лъскави, прозрачни външни повърхности. Като опция 20-цоловите GTX джанти ще се предлагат изцяло в черно.

Многобройни специфични за GTX функции също персонализират интериора на GTX ID.3. Стандартните спортни седалки (от плат и изкуствена кожа) се отличават с червени декоративни шевове и перфорирани надписи GTX на предните облегалки. Персонализирани седалки ergoActive в GTX дизайн също се предлагат като опция.

Интегриран в червено надпис GTX е поставен върху облегалките на седалките. Предните седалки са електрически, регулируеми. Мултифункционалният спортен във всички версии на GTX също се отличава с червени шевове и червена лепенка на долния капак на волана и интегриран хромиран надпис GTX. Друга особеност на GTX е различната повърхност на кабината.


VW ID.3 GTX


Успоредно с дебюта на новите модели GTX, цялата моделна гама ID.3 получава няколко нови функции в интериора. Инфотейнмънт системата е напълно преработена - новото поколение разполага със значително по-голям сензорен екран (диагонал 32,8 см/12,9 инча) и нова структура на менюто. В допълнение, скоростният лост е отделен от корпуса на подобрения „Digital Cockpit“ и е проектиран отделно като лост на кормилната колона, както при ID.7 и Tiguan, например.

Това създава място за по-големия дисплей на информационно-развлекателната система. Новият гласов асистент на IDA е проектиран не само да позволява контрол на много функции на автомобила, но и да отговаря на конкретни въпроси по всички възможни теми, тъй като има достъп до онлайн бази данни като Wikipedia и също така има интеграция на ChatGPT като нова функция.


Още снимка на електрическия хот-хеч - вижте в галерията:


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 5 месеца )
    Бабо Ванго, Тесла ако ще и 2000 коня да има и 2000 км обсег, като и е слабо окачването и се откинва в движение, също и волана, и като и се напукват носещи елементи на каросерията, вътрешните панели дрънчат лошо закрепени и т. н. т... файда от тая кола няма. Това е ковчег на колела.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ID.3 не ги ли спряха от производство няколко статии преди тази...
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Нострадамус ( преди 5 месеца )
    Ioniq 5 N с разход и цена колкото две тесли и доставка 1 година ще е по-малко успешен и от id3 GTX
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Id3 GTX? Тесла? ( преди 5 месеца )
    Корейският производител Hyundai разкри цената на спортния Ioniq 5 N. Хечбекът с двумоторна електрическа система, способна да развие за кратко време 650 к.с.
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Баба Ванга ( преди 5 месеца )
    Искате ли да позная с по-голяма точност от Ванга, какъв ще е пазарния успех на най-мощния volkswagen id3, който има по-малка мощност от най-маломощната Tesla модел 3? Разбира се има и още "предимства". Най-бързият volkswagen id3 всъщност се зарежда по-бавно от която и да е Тесла и харчи повече на километър. Разбира се голяма част от статията е обективна и е описала истинските предимства на volkswagen пред Тесла. Лъскавите емблеми и надписчета и шевове, които обясняват на околните колко е бърз