Дизеловият двигател отдавна не се свързва само с тежкотоварните превозни средства. В края на краищата, съвременните дизелови двигатели предлагат не само завидна ефективност, но и висока мощност и изобилие от тяга. Понякога обаче тези двигатели имат нисък ресурс. Изданието Auto.Mail събра 6 дизели мотора, които не могат да се похвалят с надеждност.
6 ненадеждни дизелови двигателя (ГАЛЕРИЯ)
Основни проблеми: синхронизираща верига, клапи на всмукателния колектор.
През 2007 г.чугуненият дизелов двигател M47 на много модели BMW беше заменен с нов четирицилиндров агрегат N47 с алуминиев цилиндров блок. Това беше цяло семейство агрегати с обем от 1,6 или 2,0 литра и мощност до 218 к.с. Моторът се появи на BMW 1, 2, 3, 4 и 5-Series, X1, Х3 и Х5, Mini Countryman, а също така и на Toyota RAV4 и Avensis.
Основният проблем с мотора е в неговата конструкция. Сложното верижно задвижване, обслужващо маслената помпа и инжекционната помпа едновременно, е разположено от страната на маховика. Веригите (те са три) се оказаха твърде слаби - дори преди 100 000 км те се разтягат, особено когато са студени, и ако тези звуци бъдат игнорирани, веригите можеха да се скъсат! В същото време, според сервизното ръководство, подмяната им изисква премахване на двигателя, което оскъпява допълнително ремонта.