fallback

Нов удар по електрификацията - Формула 1 се връща към чисти ДВГ

През 2030 година най-елитният автомобилен спорт преминава на V8 мотори със синтетично гориво

Електрификацията на автомобилната индустрия е изправена пред заплаха, като поредният удар идва от най-елитния автомобилен спорт - Формула 1. Там обмислят завръщането на V8 двигатели с вътрешно горене, обяви главният изпълнителен директор на шампионата Стефано Доменикали.

През 2026 г. във Формула 1 влизат нови технически разпоредби, които ще опростят настоящите хибридни двигатели и ще направят електрическата част по-важна. Това обаче няма да бъде окончателният път, по който ще поеме шампионата. Според Доменикали, ако синтетичните горива работят, през 2030 г. може да се завърнат V8 двигателите с вътрешно горене.

„Ако устойчивите горива работят, ще трябва внимателно да преценим дали да продължим с хибридната технология или ще има по-добри решения. Лично аз смятам, че трябва да се отървем от хибридите. Най-естественото от всичко е V8 двигател", коментира Доменикали.

Всъщност, още от 2026 г. Формула 1 ще използва напълно синтетични горива. През 2027 г. същото ще стане и с MotoGP (световния шампионат по мотоциклетизъм на писта). Това, което искат както Доменикали, така и собствениците на Формула 1, е двигателите да бъдат по-шумни през 2030 г., когато трябва да влезе в сила нов технически регламент. А както е известно, автомобилната индустрия гледа именно Формула 1, където обикновено промените се случват първи.

fallback
  • #44
    Баварец ( преди 7 месеца )
    До Plaid: Много се съгласявам с теб, като мисля, че ударът по електрификацията се случва сега, защото видяха, че ставаш независим т.е. зареждаш вкъщи, не плащаш акцизите и всички други простотии, които хранят правителства и политици и видиш ли, хоп синтетични и въглеродно "неутрални" горива. Айде сега, някой да ми обясни, как ще лови СО2, но продукти на всяко горене са и CO, NOX, SO2, дори SH2?Как бе хора, ще става това? Това е химия от 7-8 клас, за толкова *** ли ни имате?Как ще се доказ ...
  • #43
    PLAID ( преди 7 месеца )
    McMurtry vs F1 - пишеш в търсачката и ти става ясно от самолет. И сега хората се събират да гледат ретро-ралита, но като говорим за истинска скорост, V8 спрямо IPM-SynRM e все 1 да сравняваш луканка с плутоний..
  • #42
    PLAID ( преди 7 месеца )
    МЕГАВАТОВИТЕ самолети имат тракшън контрол 1000 пъти в секунда. Токът се движи със скоростта на светлината, дросела - не. Затова при ДВГ тракшъна е до 5.. С векторен въртящ момент с промяна 1000 пъти в секунда, вместо допотопни диференциали и раздатки. 1 милисекунда 3 колела въртят, 1 спира. Следващата милисекунда - обратното! ДВГ трещи, гърми, троши бйели, валове, скорости и раздатки на сол, докато едни 4 ротора въртят на 20+ хил. оборота и разкатават всичко. Замитат пистите с пушещата тенекия
  • #41
    До 38 ( преди 7 месеца )
    Очевидно не знаеш нито че фотоволтаичните централи не са особено мощни, а са много на брой с малка мощност. Не знаеш колко струва един електролизер - около 2500 долара за киловат - 2,5 милиона за мегават. Примерно най-голямата ФЕЦ в България е 200 мегавата. Как си представяш някой да инвестира над 1 милиард за електролизер който да включва за по един-два часа веднъж два пъти седмично, ама не всяка седмица? 1 милиард за съхранение на излишната енергия от централа за 200 милиона? Сериозно?
  • #40
    Факт ( преди 7 месеца )
    Само глупакможе да мисли че синтетичното гориво ще е по евтино
  • #39
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Аз залагам на синтетичното гориво. Не е само до цената - тя ще падне, но хората си искат свободата и радостта от колата. Палиш, караш, зарежда за 3 минути когато където си поискаш, отиваш където и когато си поискаш. Даваш газ, чуваш мотора, сърцето и душата ти се отварят, адреналин, радост. Колата не е само цена на километър, почна ли да ви става ясно на големите сметкаджии?!
  • #38
    До 37 ( преди 7 месеца )
    Къде съм писал до всяка централа та пишеш глупости? До определени от най-големите от които може да се изкара много водород или синтетика през тези часове които тока е достатъчно евтин
  • #37
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да видя дали правилно съм разбрал? До всяка от 500-те големи фотоволтаични централи в България да се построи завод за синтетика и производство на водород за милиарди, за да се песят 7 стотинки такса пренос? И инвеститора на фотоволтаичната централа.
  • #36
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Може да ги направят TDI и да бачкат на биодизел от рапица. Наскоро гледах едни маниаци дето правят такива дизелови двигатели за драг състезания по над 1500 коня и 2000 нм въртящ момент. Дизела тепърва ще се развива. Знаете че дори старите модели на Mercedes ОМ606 също мога да изкарват по 900-1000 коня.
  • #35
    До 32 ( преди 7 месеца )
    И не е нужно на инвеститора на завод за синтетика да строи и централата защото има достатъчно централи които биха приели да продават слънчевия ток за 2 стотинки в часовете когато на борсата е 0..
fallback
Последни