fallback

Нов удар по електрификацията - Формула 1 се връща към чисти ДВГ

През 2030 година най-елитният автомобилен спорт преминава на V8 мотори със синтетично гориво

Електрификацията на автомобилната индустрия е изправена пред заплаха, като поредният удар идва от най-елитния автомобилен спорт - Формула 1. Там обмислят завръщането на V8 двигатели с вътрешно горене, обяви главният изпълнителен директор на шампионата Стефано Доменикали.

През 2026 г. във Формула 1 влизат нови технически разпоредби, които ще опростят настоящите хибридни двигатели и ще направят електрическата част по-важна. Това обаче няма да бъде окончателният път, по който ще поеме шампионата. Според Доменикали, ако синтетичните горива работят, през 2030 г. може да се завърнат V8 двигателите с вътрешно горене.

„Ако устойчивите горива работят, ще трябва внимателно да преценим дали да продължим с хибридната технология или ще има по-добри решения. Лично аз смятам, че трябва да се отървем от хибридите. Най-естественото от всичко е V8 двигател", коментира Доменикали.

Всъщност, още от 2026 г. Формула 1 ще използва напълно синтетични горива. През 2027 г. същото ще стане и с MotoGP (световния шампионат по мотоциклетизъм на писта). Това, което искат както Доменикали, така и собствениците на Формула 1, е двигателите да бъдат по-шумни през 2030 г., когато трябва да влезе в сила нов технически регламент. А както е известно, автомобилната индустрия гледа именно Формула 1, където обикновено промените се случват първи.

fallback
  • #19
    РУК ( преди 1 година )
    Ахахаха, започна с обидите!Започна да губиш почва когато заговорихме за вода:-) Не драги,карбона и леките сплави се ползва масово!След 3 месеца ми пристига новата кола която ще замени EV6цата (радвам се,че я махам,докато още има стойност)и е с карбон ама навсякъде!Включително тавана, седалките.Струва 88К евра, 505 рафинирани италиански коня(които бързо ще направя около 600),4х4, 2,9 V6 битурбо,от 0 до 100 за 3,6,което също ще се подобри.И аз като F1 се връщам към ДВГ :-) :-)
  • #18
    До РУКоделието ( преди 1 година )
    За пореден път се самозаблуждаваш (и самозадоволяваш). Карбонът все още, след всичките тези години, не може да се произвежда серийно и евтино. БМВ се опита със серията i, но реалните разходи се оказаха много по-високи от предвидените. А това, което виждаш в еврони коли, е пластмаса С ЕФЕКТ на карбон. А леките сплави не са порвтинели ни най-малко. Това, което стана е, че употребата им страна оправдана предвид затегнатите еконорми.
  • #17
    РУК ( преди 1 година )
    Аз колко пъти ти обясних,че даваш неадекватни примери и изхождаш от убеждението си,че нищо друго освен батерии няма да се развива!Как гарантираш че технологията за водород и е-горива няма да се развива?И понеже много разбираш от ток а и сега от вода,още чакам да ми отговориш,защото водата в язовирите се ползва за производство на ток,който струва 0,30лв,а не се продава в Африка,където литър вода струва 2 долара?Защо водата за ток е безплатна,а слънцето за ток за е-горива е с пари?
  • #16
    raiders ( преди 1 година )
    Бях на живо на в10 във формула 1, чуваше се зад завоя, после в8, в6 и накрая в4. Нищо общо като емоция. Но, това е ф1, къв е проблема за едни състезания да си ползват каквото искат гориво?!? Ква еколгия, кви 5лв., това е страст...
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде ще ти го обясня в автомобили. Ако един автомобил се произвежда от разглобяване на 10 нови автомобила изглобяване на частите му наново за да произведеш един единствен автомобил, кога това ще стане по-евтино отколкото да продадеш първите десет автомобила директно на клиента? Ако ми обясниш бизнес логиката съм съгласен да ти изкупувам десетолевки по левче в неограничени количества, докато узрее технологията за да излезеш на печалба. Досега не си успял да ми обясниш смисъла на упражнението.
  • #14
    До 6 ( преди 1 година )
    Не съм казал, че е най-важната, а една от най-важнити за това писах, че трябва да се внедрят и твърди батерии и по-добър звук
  • #13
    До РУК ( преди 1 година )
    Колко пъти трябва да ти се обяснява, че е невъзможно електрическа енергия, която се произвежда от 10 пъти повече електрическа енергия не може да е по-евтина от първоначалната електрическа енергия. Понеже нищо не разбираш от ток, ако един литър синтетична питейна вода се произвежда от 10 l натурална питейна вода плюс 100 киловат часа енергия, в завод за 1 милиард евро, Колко вода трябва да се произведе, за да усъвършенстват технологията за да стане по-евтина от първоначалните 10 литра вода?
  • #12
    РУК ( преди 1 година )
    Хаха,навремето карбона,леките сплави и керамика се е ползвал само в F1 и самолетите защото са били твърде скъпи за масовите автомобил.Днес карбон и леки сплави има и в коли за 30 000 Евро.Продължават да ме учудват хора които хем твърдят,че масовото производство на батерии ще ги направи още по евтини,но това не важи за никоя друга форма на енергия :-)Ще поживеем,ще видим.Но е хубаво,че света излиза от заблудата за EV и отваря очи за други възможности.Конглокенция и свобода на подребителя другари!
  • #11
    до 8 ( преди 1 година )
    Напълно невярно ти е непълно невярното. HVO100 е точно обратното на "напълно синтетичен дизел", защото се произвежда от напълно ЕСТЕСТВЕНИ материали като отработено олио и органични отпадъци. Да не говорим, че по регламент на ЕС се влага в процентно отношение във всеки дизел по бензиностанциите от поне 15 г.
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    Хидротретирано растително масло ( HVO ) е биогориво , произведено чрез хидрокрекинг или хидрогениране на растително масло . Синтетичните горива се произвеждат от водород и уловен от атмосферата въглероден диоксид. Погледни колко струва водородът на зарядната станция сметни го за 100 км и умножи тази сума по пет в оптимистичния случай. Да караш на водород е много по-евтино отколкото на синтетично гориво, а никой не иска toyota mirai дори като подарък, заради скъпият водород. Внимавай какво си по
fallback
Последни