Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Националната рамка за политика за развитието на пазара на алтернативни горива
в транспортния сектор предвижда въвеждането на нискоемисионни зони в централните градски райони, до които достъп ще имат само автомобили с по-ниски емисии. В това също няма нищо ново: местната власт в София въведе подобно ограничение миналата година, но скоропостижно се отказа от него - отчасти от евтини популистки съображения, отчасти защото прилагането се оказа не по силите на администрацията (забраната трябваше да се основава на екостикерите, издавани от сервизите за ГТП, но въпросните екостикери рядко се основават на някакви действителни измервания).