Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Още една "потенциална допълнителна мярка" - да се прекратява регистрацията на автомобили, които надхвърлят максимално позволените нива на вредни емисии, "например такива с отстранен катализатор или филтър за дизелови частици". В това всъщност няма нищо ново: и сега действащото законодателство предвижда спирането от движение на такива автомобили, макар и без отнемане на регистрацията. Проблемът е, че това не се прилага на практика - отчасти заради недостатъчното оборудване на сервизите за ГТП, които в повечето случаи разполагат само със съвсем примитивни уреди за измерване на емисиите, и отчасти заради недостатъчния контрол върху дейността им.