Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Би било твърде характерно за българските политици да въведат субсидии за електромобили в момента, в който по-голямата част от Европа се отказва от тях. Планът предвижда няколко групи мерки за насърчаване на автомобилите с ниски емисии. Първата са директните парични субсидии, при които държавата ще поема част от цената на електромобила (временно, докато се постигне минимален брой такива превозни средства по пътищата, колкото да насърчи развитието на зарядната инфраструктура).
Останалите мерки са отпускането на данъчни кредити за тях, задълбочаване на данъчните отстъпки и разрешаване електромобилите да се движат в автобусните ленти в градовете.