Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред. В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).
10 идеи от плана: кое ще се случи и кое - не (ГАЛЕРИЯ):
Някои "медии" са стигнали до умозаключението, че ще се забрани препродажбата на автомобили под Евро 4, на базата на две изречения от плана:
- "Определяне на стандарти за консумация на енергия в движение (приложими
не само за първоначална регистрация, но и за последваща продажба/
регистрация на превозни средства)";
- "Определяне на нормите за емисии на пътни превозни средства (приложими
не само за първоначална регистрация, но и за последваща продажба/
регистрация на превозни средства)".
Тези две точки обаче не са свързани нито с текста за забрана на внос отпреди Евро 4, нито с отнемането на регистрация за коли, замърсяващи над позволеното. Те се отнасят до определянето на данъчни ставки и до въвеждането на нискоемисионни зони в големите градове (виж следващата точка).