Докато съвременна Русия чества годишнината от победата в т. нар. Велика отечествена война, уважаваното издание "За Рульом" припомня историята на автомобилите, използвани във войната от Червената армия - отчасти британски, но преди всичко американски автомобили, нагодени обаче за местните условия. Ето няколко любопитни факта за тяхната история от архивите на руското издание.
12 неизвестни факта за машините по Lend-Lease (ГАЛЕРИЯ):
За началниците трябва покрив
Недостатъците на американската кола включват отворена каросерия с обикновен платнен покрив и без врати. Разбира се, за армейската служба това е съвсем приемливо. Но като кола за зимна употреба, особено за високопоставени военни командири, не е много добра идея.
Московският завод в Аремкуз, който преди войната изгражда каросерии на автобуси на шасита на ЗИС и ГАЗ, по време на войната не само ремонтира американски автомобили, но и прави затворени каросерии за тях - един вид настройка. Между другото, след войната някои фабрики и работилници правят подобни каросерии за съветските всъдеходи ГАЗ-67B.
Недостатъците на американската кола включват отворена каросерия с обикновен платнен покрив и без врати. Разбира се, за армейската служба това е съвсем приемливо. Но като кола за зимна употреба, особено за високопоставени военни командири, не е много добра идея.
Московският завод в Аремкуз, който преди войната изгражда каросерии на автобуси на шасита на ЗИС и ГАЗ, по време на войната не само ремонтира американски автомобили, но и прави затворени каросерии за тях - един вид настройка. Между другото, след войната някои фабрики и работилници правят подобни каросерии за съветските всъдеходи ГАЗ-67B.
НА СНИМКАТА: Willys MB с каросерия от "Аремкуз"