fallback

Европа вече се дави в китайски коли

Капацитетът на пристанищата е изчерпан, но доставките продължават да идват

Една-единствена снимка стига, за да придобие човек представа за три явления наведнъж: за мащабите на китайското автомобилно нашествие в Европа, за опасността, надвиснала над европейската промишленост, и за разколебаването на уверено растящия само преди половин година пазар за електрически автомобили. Снимката може да е от китайското пристанище Янтай, показваща десетки хиляди нови автомобили, чакащи да се качат на кораб за Стария континент. Или пък може да е от белгийското пристанище в Антверп и да показва същите десетки хиляди автомобили, вече пристигнали, но нямащи къде да отидат.       Електромобили чакат да бъдат натоварени на кораб за Европа на пристанището в Янтай         Антверп и още няколко големи европейски пристанища са буквално задръстени от китайски електромобили. Антверп е портът с най-голям капацитет за автомобили в Европа, но и този капацитет е напълно изчерпан. Всичките 130,000 паркоместа на пристанището са заети, автомобили заемат и позиции, предвидени за съвсем други товари. Най-големи количества се падат на китайските марки MG, BYD, Great Wall, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda и Hongqi.         130-те хиляди паркоместа в Антверп, най-голямото пристанище за автомобили в Европа, отдавна са изчерпани         Някои от колите стоят повече от една година на пристана. В същото време доставките от Китай не спират, и всяка седмица стоварват на европейска земя нови количества. Амбициозният план, поставен пред китайските автомобилни компании, е да увеличат износа си с нови 50% след 58-те процента ръст за 2023. В някои случаи колите се транспортират към Европа, още преди да са намерени дилъри, които да ги продават. В много случаи няма и осигурен наземен транспорт към окончателната им дестинация.       

      

 

fallback
  • #4
    Anonimen ( преди 6 месеца )
    Ами партията си плаща складиране.Пристанището си печели с по-малко разходи. Едва ли ще ги държат безплатно. А като дойде времето или ще се продадат или рециклаж или обратно в Китай.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ръкоделието както винаги разпространява дезинформация. Въпросните изоставени коли в Китай бяха на една фирма за споделени превози, която беше фалирала. А тя беше фалирала не защото колите са електрически, а защото моделът за споделени превози не работи - нито в Китай, нито в САЩ, нито в Европа. Всички такива компании или затвориха, или оперират на ръба на фалита като таксита.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Няма желаещи за електрички.Само електрическата латерна Тесльо продължава да вие в несвяст.
  • #1
    РУК ( преди 6 месеца )
    Още преди 2 години имаше клипове от буренясали паркинги във вътрешността на Китай, отрупани със залежали коли.Произведение само и само да се изпълни плана на партията и да се вземе държавната субсидия за производство която уж я няма.С колите по европейските пристанища е същото!Партията казала износа да се увеличи с 50% и юруш да товарим корабите с коли които никой не иска.Важното е че плана е "изпълнен" И Европа ще има доста суровини за рециклиране :-) :-) :-) :-)
fallback
Последни