fallback

Европа вече се дави в китайски коли

Капацитетът на пристанищата е изчерпан, но доставките продължават да идват

Една-единствена снимка стига, за да придобие човек представа за три явления наведнъж: за мащабите на китайското автомобилно нашествие в Европа, за опасността, надвиснала над европейската промишленост, и за разколебаването на уверено растящия само преди половин година пазар за електрически автомобили. Снимката може да е от китайското пристанище Янтай, показваща десетки хиляди нови автомобили, чакащи да се качат на кораб за Стария континент. Или пък може да е от белгийското пристанище в Антверп и да показва същите десетки хиляди автомобили, вече пристигнали, но нямащи къде да отидат.       Електромобили чакат да бъдат натоварени на кораб за Европа на пристанището в Янтай         Антверп и още няколко големи европейски пристанища са буквално задръстени от китайски електромобили. Антверп е портът с най-голям капацитет за автомобили в Европа, но и този капацитет е напълно изчерпан. Всичките 130,000 паркоместа на пристанището са заети, автомобили заемат и позиции, предвидени за съвсем други товари. Най-големи количества се падат на китайските марки MG, BYD, Great Wall, Nio, XPeng, Lynk & Co, Omoda и Hongqi.         130-те хиляди паркоместа в Антверп, най-голямото пристанище за автомобили в Европа, отдавна са изчерпани         Някои от колите стоят повече от една година на пристана. В същото време доставките от Китай не спират, и всяка седмица стоварват на европейска земя нови количества. Амбициозният план, поставен пред китайските автомобилни компании, е да увеличат износа си с нови 50% след 58-те процента ръст за 2023. В някои случаи колите се транспортират към Европа, още преди да са намерени дилъри, които да ги продават. В много случаи няма и осигурен наземен транспорт към окончателната им дестинация.       

      

 

fallback
  • #14
    До 13 ( преди 6 месеца )
    Поговорката че в бизнеса по-бързите риба изяждат по-бавните винаги е важала. Китайците много бързо се учат от грешките си и им намират решения. Както виждаш китайските електромобили вече са тук, но от бързане да ги докарат, все още не са организирали продажбите. Ще изгубят някое евро в процеса, но бързо ще си оправят пропуските. Все пак китайския пазар до скоро поемаше всичко произведено, но вече отесня. Дори със субсидии няма къде повече да расте и тези електромобили трябва да се продават някъд
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #10 ако си намерят дилъри ще има и сервиз - нал тъй? Части че се чакат дълго надали е голяма драма - те електричките нали не се чупят поне първите 10години ? :D
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Някои тук упорито се облизват за йовтини китайци като лисица, надяваща се да паднат "торбите" на коча, щото се клатят. Или надай се ... на пияна жена!
  • #11
    Уточнение: ( преди 6 месеца )
    Пичове, не ви ли писна фокуса да е все върху електромобилите? Скъпи били? Ненадеждни? ДВГ с измислени двигатели на по 80-90к какво е?Минавам само да кажа, че брат ми слезе от car-carrier на К-Line миналия месец.И като го попитах "пълни ли са пристанищата с електромобили, отговорът беше "пълни са с всякакви, не само с електро". Та много поздрави и по-малко да кълвете на внушения.
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    9 - и да си намерят и на 1/2 цена, кой ше даде пари за нешо, което няма как да сервизира или да се строши не може да поправи? За китайските които има дилъри, ремонтите се оказват непосилни - просто зашото се чака с месеци за части. А докато си намерят дилър, по скоро ше изгният от морския въздух. Всичко това ще отиде за скрап
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да си представим, че тези количества по някое време намерят дилър и се продадат на "конк-ур-ентна" 1/2 цена. Какво ще стане с европейските производители на електрокари? Дори и Тесла ще й стане тЕсно в европата.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Съвсем наскоро, доста от пристанищата, започнаха да изискват за всяка кола, гаранция, че дилър ще си я прибере, защото вече няма къде да ги складират. Очеизвадно, както казва 1-ви, че става дума за прибиране на една държавна субсидия и нищо друго. Дали пък не го гледа(х)ме този филм и в Европа, но под малко по друга форма.
  • #7
    Еърбъс 350ф ( преди 6 месеца )
    Отлично
  • #6
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Както плановете, така и статистиката броят продадените, а не произведените автомобили. Произведените се броят само в финансовите отчети, но те не са повод за гордост, защото произведен, но не продаден автомобил носи загуби, а не печалби.
  • #5
    Алекс ( преди 6 месеца )
    Китайските автомобили чакат купувачи,а купувачите на ТЕСЛА чакат автомобилите си.
fallback
Последни