IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС се нуждае от 8 пъти повече точки за зареждане годишно, за да се справи с търсенето

Създаването на инфраструктура за електромобили изостава сериозно, предупреждават производителите

Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


зарядни станции


През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.

От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.

„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“

ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.

„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.


0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Точно така е ( преди 2 седмици )
    "До 47 ( преди 13 часа )Ти май така и не схвана основният принцип на Бустеров-щом го пише в Интернет, значи е вярно. Едно време в Раб. дело така сипеха статистики и хвалебствия, и преизпълняваха 5летките за 3 години. " Ако ползваш правилните източници, щом пише че някъде има зарядна сигурно е там. Питах те за маршрут по който смяташ, че няма, за да провериш лично дали интернет лъже или са си там но ти не ги виждаш. А статистиката за преизпълнение на следващата петилетка 2030 не е българска
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До РУК ( преди 2 седмици )
    "да ми дадеш информация тия чакащи разрешителни заради бюрокрация ли чакат или заради нещо друго?Като например 2-3 години за нови трансформатори?" Вече съм ти давал линкове към статията в която се чакаше няколко месеца за разрешително за шумове замърсяване и замърсяване на въздуха от зарядните за електромобили и то май точно в Германия. А това за трансформаторите лоша новина ли е за България, която е една от най-големите производителки на мед? Германия вчера инвестира нови 400 милиона тук
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 45 ( преди 2 седмици )
    Забравил си да споменеш, че сме изпълнили и целта за 2030 със 101% още в края на миналата година, а оттогава инсталациите на нови зарядни станции Не само че не са спряли ,но се увеличават до края на тази година по напълно пазарни принципи целта за 2030 ще бъде преизпълнена с много. И точно заради пазарните принципи няма да има кой знае какъв ръст на електромобилите заради все още високите им цени и липса на електромобили втора ръка на прилични цени.
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Дизелът също си го карам по в пазарни принципи - най-икономически изгодният ми транспорт към момента. За тези които искат бърза кола най-икономически изгодният вариант е електромобил, но аз не съм от тях. Субсидиите не са нещо вечно, а временен ускорител на пазарните процеси. Ако за нещо като водорода и синтетичните горива е невъзможно да бъдат икономически изгодни самостоятелно след време, то смисълът от субсидиите е никакъв. Какъв е смисъла за субсидиране на въглища в момента? Обяснете?
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До лудория ( преди 2 седмици )
    Партийния водач за електрификация говори за визия 2050 и постигане на електрификацията по пазарни принципи. Сещаш ли се Как се радвах на високите цени на тока, защото това е най-бързия начин да постигнем бърза електрификация - всички се втурнаха да строят фотоволтаични централи и да печелят милиони. Вярвахте ли ми само преди две години, когато цените на тока бяха лев за киловатчас, че цените на тока ще станат отрицателни през лятото заради свръх капацитет! Не е лято но още днес са отрицателни.
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Имало зарядни?! Я погледни на картата на зарядните Сакар планина и района около Върбица. И не е въпроса в зарядни, а както казва РУК да се остави на пазарен механизъм да се налагат/изчезват технологии и бизнеси. Инак няма да има разлика с така омразния на всички българи социализъм. Отгоре спускат някакви неща и ти изпълняваш. Няма да споменавам и партийния водач на електрификацията из форума, дето все говори за какво ли не, но кара дизелов автомобил.
  • #48
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 47 ( преди 2 седмици )
    Ти май така и не схвана основният принцип на Бустеров-щом го пише в Интернет, значи е вярно. Едно време в Раб. дело така сипеха статистики и хвалебствия, и преизпълняваха 5летките за 3 години. Човекът е началники визионер (непризнат!). Гледа обобщени справкии "трендове". Кво го занимаваш с дребнометия и битовизми?
  • #47
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Още не можеш да разбереш, че функцията на правителствата трябва да е да защитава обществения интерес и да улеснява бизнеса.А не да създава изкуствено и убива търсене и да пречи на конглокенцията. Зачийчеп няблъскаха милиарди да се купуват EV като "бюрократично" не е решен проблема с инфраструктурата,както твърдиш?"Бюрократично" много бързо изхарчиха едни пари за коли!Проблема е лобистки,а не бюрократичен!
  • #46
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Хайде като не искаш да синговорим глупости,да ми дадеш информация тия чакащи разрешителни заради бюрокрация ли чакат или заради нещо друго?Като например 2-3 години за нови трансформатори?България с "една от най-добре развитите зарядни инфраструктури" на 100 ел. коли в държавата, има да почакаш.И интернета ни беше най-бърз в Европа като имаше по един компютър на улица, ама сега сме леко в лево под Африка.Като е толкова печаливш тоя бизнес защо ЕК дава 180 мил. на Тесла да гради "точки"
  • #45
    2 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 2 седмици )
    По данни от EAFO (2024) България е с най-развитата зарядна инфраструктура в Европа - близо 700% от таргета за 2024 за брой станции и над 300% за 2026-та. Благодарим на Финес Чарджинг, на еКарс за най-пълната карта VsichkoTok, на Елдрайв, на Тремол за образцовия заряден хъб в Търново, на Мегалан Чардж, на Елфинити за нощната тарифа на бързо-зарядните им (DC) станции, на Волтспот, на EVPoint, на Wink charging и много други. Само така, момчета! И с 200 да караш, в България без ток НЯМА да останеш