IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 нови автомобила с фабрична газова уредба

Двигателите на петролен газ снижават парниковите емисии с 10%, а фините частици - с цели 90%

България е далеч от европейските лидери, когато става дума за електромобили. Но в една друга област на така наречените "алтернативни задвижвания", страната ни е горд член на Топ 5. Става дума, разбира се, за автомобилите, работещи на втечнен петролен газ (LPG).
  
   
Петролен газ, LPG, газова уредба
  
    
Макар да не може да предложи нулевите локални емисии на електромобилите, традиционната газова уредба също има своя принос за околната среда. Парниковите емисии при тези автомобили са средно с 10-15% по-ниски, отколкото при същите коли с чисто бензинов двигател. Емисиите на фини частици са с близо 90% по-ниски, а на вредни азотни оксиди - с цели 98% по-ниски.

В последните години европейските производители все повече узряват за идеята да предлагат LPG на онези клиенти, за които електрическата мобилност е твърде скъпа или с недостатъчен обхват. Проблем е, че в повечето страни все още липсва инфраструктурата. Но не и в България. Зарядните станции за пропан-бутан в Европа са вече над 47,000 - но три четвърти от тях се падат само на пет държави: Полша, Германия, Италия, Франция и България. Само у нас има повече станции, отколкото във всички останали балкански страни, взети заедно. Добър повод да погледнем към онези нови автомобили, които се предлагат с вградена фабрично газова уредба.
  
   
10 автомобила с фабрични газови уредби (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Александър ( преди 7 месеца )
    За Джогъра малко сте подлъгали.Екстрийм с всипки екстри стига 44000лв.
  • #15
    17 rate up comment 5 rate down comment
    гатанка ( преди 7 месеца )
    Живее под наем ,пазарува втора ръка дрехи ,никога не глези децата си с нещо по така ,пропуска морето защото е скъпо , но кара 15 годишен премиум .Що е то - сноб.
  • #14
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Типичния ( преди 7 месеца )
    Всеки си прави сметката освен *** ( по-тъмничък, обикновено живее в копфтор, няма прозорци, но има сателитна чиния, обича да ходи на казино, не обича да си реже ноктите на краката, но обича да ходи по джапанки ) Купил си е Бентли и живее в него, защото в колибата става течение и настива. Познавам такива хора.
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Роро ( преди 7 месеца )
    Всеки си има своите желания, когато си взема кола. Всеки се простира според чергата си. Всеки си прави сметката.
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до 2 ( преди 7 месеца )
    Защото 1.5 dCi вече не съществува, примерно?
  • #11
    11 rate up comment 14 rate down comment
    aaa ( преди 7 месеца )
    И аз се подлъгах преди години с едно Сандеро на газ,... е на 120000км беше леш, едвам я продадох после.В същото време един приятел купи 3 Докера дизел, вече са над 250000км и е много доволен
  • #10
    15 rate up comment 8 rate down comment
    обективен ( преди 7 месеца )
    Само двигателя на Рено став а а за каране защото е с турбо , другите са прекалено тромави.Затова и Сандеро е най продаваната кола в Европа ,защото е най-евтина с много екстри и модерен дизайн.
  • #9
    41 rate up comment 6 rate down comment
    Майстора ( преди 7 месеца )
    Сетила се Мара да се побара! Автомобили с фабрични LPG и CNG уредби трябваше да станат масови още преди 10-15 год. Това е правилната посока, а не това недоразумение електр. кола! Обикновения европеец не иска кола на ток, иска си ДВГ! Колкото и да натискат електричките зелените *** от Брюксел...тоя път няма да стане!
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Щото онаа е на метан а не на нефтен газ
  • #7
    12 rate up comment 7 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 7 месеца )
    Защо ли си мисля, че най-масовият модел е една Киа, която е използвана често от таксиметровите компании - здрава, икономична и комфортна. +