IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 нови автомобила с фабрична газова уредба

Двигателите на петролен газ снижават парниковите емисии с 10%, а фините частици - с цели 90%

България е далеч от европейските лидери, когато става дума за електромобили. Но в една друга област на така наречените "алтернативни задвижвания", страната ни е горд член на Топ 5. Става дума, разбира се, за автомобилите, работещи на втечнен петролен газ (LPG).
  
   
Петролен газ, LPG, газова уредба
  
    
Макар да не може да предложи нулевите локални емисии на електромобилите, традиционната газова уредба също има своя принос за околната среда. Парниковите емисии при тези автомобили са средно с 10-15% по-ниски, отколкото при същите коли с чисто бензинов двигател. Емисиите на фини частици са с близо 90% по-ниски, а на вредни азотни оксиди - с цели 98% по-ниски.

В последните години европейските производители все повече узряват за идеята да предлагат LPG на онези клиенти, за които електрическата мобилност е твърде скъпа или с недостатъчен обхват. Проблем е, че в повечето страни все още липсва инфраструктурата. Но не и в България. Зарядните станции за пропан-бутан в Европа са вече над 47,000 - но три четвърти от тях се падат само на пет държави: Полша, Германия, Италия, Франция и България. Само у нас има повече станции, отколкото във всички останали балкански страни, взети заедно. Добър повод да погледнем към онези нови автомобили, които се предлагат с вградена фабрично газова уредба.
  
   
10 автомобила с фабрични газови уредби (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    А ми караш за по малко пари какза кво ти е
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С две думи ако искаш фабрична газ, си купуваш нещо от групата Рено или групата Хюндай. Не, че е лошо, просто по-кратко казано. На моето Рено навремето единият дилър в София ми монтира газовата без това да се отрази на гаранцията. Демек беше нещо като "полу-фабрична" газова уредба.
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    ооо ( преди 5 месеца )
    Вече и ГНЯC цензурират.. Щото като отвориш един дизел е само такова вътре.
  • #3
    19 rate up comment 14 rate down comment
    СМОГ ( преди 5 месеца )
    #1 ти ако мислеше, нямаше да го изпльокаш това. Провери колко тона въздух вдишва и издишва човек за денонощие и после колко *** си вкарваш в кръвта в град без електрички. СМОГ - това е похлупак отровни газове, живот в газова камера 24/7. Погледни към софийското поле от Витоша, да ти стане ясно що е СМPАД!
  • #2
    26 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Аз си взех с 1.5 dci двигател - 23 години разработка вече и една редица производители и модели в които е, включ. мерцедес, доказано достигащ 5-600000км без големи драми, харчи 4.5-5л/100км, евтин, с ангренаж, за какво ми е газ?
  • #1
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Така е, освен това с тези електрички единственото което ще постигнат е фалит на целия сектор в Европа, трилиони печалби от тези коли за Китай, но не мислят ама въобще, да не говорим че такива неща се обмислят с 10 хода напред!