IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли амонякът да замести изкопаемото гориво?

Изследване показва, че химикалът увеличава ефективността на двигателя

През юли миналата година китайският производител GAC обяви, че е работил с Toyota върху използването на амоняк като заместител на изкопаемите горива и успешно е задвижил двигател с вътрешно горене на химикала, който може да се използва за различни неща.


двигател


Факт е, че амонякът има широко приложение - от домашен почистващ продукт до торове за селското стопанство, но някак си изглежда странно да се използва за всички видове транспортна употреба, включително кораби, камиони и автомобили. Екип на университета в Токио обаче вече работи върху ефективното изгаряне на амоняка в горивната камера на двигателя.

Молекулата на амоняка съдържа три атома водород и един азот, така че е запалима, но не е лесна за запалване. Използването му като гориво за двигатели с вътрешно горене всъщност е стара идея, но новите изследвания поемат в различна от досега посока в развитие на двигателя - увеличаване на завихрянето във всмукателния тракт за подобряване на ефективността на горене.

Използването на амоняк, разреден с бензин, е методът, който по подразбиране осигурява ефективно изгаряне, но сега целта е да се използва амоняк самостоятелно, премахвайки изкопаемите горива. Точно това правят и японските учени, които още от 2019 г. са се фокусирали върху всмукателните отвори, за да насърчат завихрянето на сместа, преди да пристигне в горивната камера.

Смесването на горивото и въздуха създава същите ползи за ефективност в двигател с вътрешно горене, независимо дали горивото е амоняк, бензин, дизел или нещо друго. Основната цел на това проучване е да се изследва връзката между всмукателната система на двигателя и газовия поток вътре в цилиндрите.

Учените са използвали оптичен едноцилиндров двигател със стъклен цилиндър и стъклено бутало. Огледало, монтирано под ъгъл в позицията на цилиндъра под буталото, дава на камерата, монтирана извън стъкления цилиндър, добър изглед нагоре през короната на буталото в самата горивна камера.

Оптичните едноцилиндрови двигатели са перфектен инструмент за изследване на горенето и всмукателната принцеса може да бъде заснета в реално време с помощта на високоскоростна цифрова камера. И точно това беше направено тук, за да се проучи завихрянето. За да направи сместа въздух-гориво по-видима, изследователският екип добави към нея малки частици силициев диоксид, всяка от които с размери само 4,65 микрона (милионни от метъра).

В крайна сметка, изследването установява, че една конструкция на мотора, наречен „спирален порт“, създава добър ефект на завихряне, докато в други варианти е необходима известна работа върху размера на отвора на порта, за да се създаде желания ефект. Следващата стъпка на японските учени е да проверят как ще изгарят чист амоняк и амоняк, смесен с бензин, в стандартен двигател.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Амоняк? Някой "помирисвал" ли е ямоняк? Знаете ли каква е рекацията? И това е на минимални количества. Значи, за да няма C02 (който е СУПЕР, защото помага за озеленяването на места, като Сахара, например :) , ще караме коли със СИЛНО ТОКСИЧНИ горива, които може да ибзият цяла пресечка, ако се разлеят! ГЕНИАЛНО! Дай направо, да продаваме направи-си-сам китове за ядрени реактори и да си ги инсталираме в колите!
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Олеле ( преди 1 седмица )
    всмукателната принцеса :)Дайте я насам!
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Азотни окиси ще валят от небето... А айдиотите се борят с СО2 - безвреден газ-храна за растенията...
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    В съседната статия един сектант на toyota обясняваше за страничните ефекти. Сега да обясни какви са страничните ефекти както за здравето така и за икономиката от използване на амоняк за гориво?
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "През юли миналата година китайският производител GAC обяви, че е работил с Toyota върху използването на амоняк като заместител на изкопаемите горива и успешно е задвижил двигател с вътрешно горене." Какво ли не прави toyota, за да не премине към електромобили.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 1 седмица )
    Не естествено малка енергийна плътност.Но за някой българскитъпак може и да му се струва върха
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Вероятно се има пред вид "прозрачен" а не "оптичен".