Двигателят е най-скъпият компонент на автомобила и всички собственици на автомобили искат той да издържи възможно най-дълго. За целта е важно да поддържате вътрешността му чиста, така че мръсотията и отлаганията да не увеличат износването му. Нека да разгледаме различните видове замърсяване и методите за справяне с тях.
5-те най-големи врагове на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Всички триещи се повърхности са подложени на износване, което води до образуване на частици, които могат да се считат за замърсяване. Износват се цилиндрите и работещите в тях бутала и пръстени, коляновия и разпределителния вал, както и други детайли вътре в двигателя, при които се търкат не само метални части, но и всякакви пластмасови обтегачи и амортисьори. Всички тези частици попадат в маслото на двигателя и го замърсяват.
Задачата за почистване на маслото от частици, образувани по време на износване, се изпълнява от масления филтър. Но има два нюанса. Първо, когато маслото е студено и следователно вискозно, е трудно да премине през филтърната завеса, което води до отваряне на байпасния клапан. И маслото минава директно, без пречистване. И, второ, фиността на скрининга на филтърната завеса има ограничения и най-малките частици (по-малко от 25-45 микрона) продължават да циркулират през системата за смазване.
Има само два метода за борба с този тип замърсяване: използвайте висококачествени маслени филтри и, ако е възможно, сменяйте маслото по-често, за да премахнете най-малките нефилтрирани частици.
Всички продукти на износване се образуват особено интензивно през първите часове на работа на нов двигател и затова е много полезно да смените маслото след първите 1000-2000 километра.