IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan преминава към твърдотелни батерии

С новата технология японците искат да се конкурират с гиганти като Tesla и BYD

Японският автомобилен производител Nissan обяви началото на мащабно производство на твърдотелни батерии за електрическите си автомобили, като това ще се случи до началото на 2029 година. Компанията, класирана на трето място сред японските производители на автомобили по обем на продажбите, залага на иновативни технологии, за да се справи с гиганти като Tesla и BYD, които вече са направили значителни крачки в автомобилите, захранвани с батерии.


Nissan


Твърдотелните батерии, които Nissan планира да започне да тества и разработва в пилотен завод в Йокохама, се очаква да се зареждат по-бързо и да издържат по-дълго от традиционните батерии. Производството на първите твърдотелни батерии ще започне през март 2025 година, а компанията планира да увеличи производствения капацитет до 100 мегаватчаса на месец от фискалната година, започваща през април 2028-а.

Освен това Nissan планира да използва мощни леярски машини за производството на автомобили, което ще намали производствените разходи с 10% и ще намали теглото на компонентите с 20%. Според вицепрезидента на Nissan - Хидеюки Сакамото, компанията използва такива технологии за производството на структурни части в завода в Тотига вече повече от 15 години.

През следващите три години Nissan планира да пусне 30 нови модела, 16 от които ще бъдат електрифицирани, включително осем напълно електрически автомобила и четири plug-in хибрида. Компанията, която е пионер в електрическите автомобили с модела Leaf, сега цели да намали цената на следващото поколение такива автомобили с 30%, така че до 2030 година те да бъдат конкурентни на моделите, задвижвани с бензин.

Nissan също така обмисля стратегическо партньорство с големия местен конкурент Honda Motor, за да работят заедно върху ключови компоненти за електрически превозни средства и използването на изкуствен интелект в автомобилните софтуерни платформи. Това сътрудничество може да бъде още една стъпка към иновациите и подобряването на конкурентоспособността на японските автомобили на световния пазар.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Поне за разлика от водорода, има реални шансове за успех при развитие на технологиите. Дай боже това да стане по-скоро. Дори първоначалните резултати да са разочароващи, малко по малко ще изгладят проблемите, а с масовото производство цените, които вероятно първоначално ще са високи, ще намалеят. Дали първи ще го постигнат японците, китайците или корейците няма никакво значение. От това ще спечели крайния клиент и винаги ще е добра новина за повечето. Само за тебе ще е лоша,ако не са японците.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Абе шваба с каскет ( преди 6 месеца )
    Тесла произвежда, а японците обещават. И винаги обещават за след три-четири години от 2010 година насам. Колко пъти да ти давам линкове за toyota която представи работещ прототип на тези батерии през 2010 година и след две-три години започваше масовото им производство. И на всеки две-три години пиеската се повтаря. Този път вече са на направили пробив и ги почват след три-четири години. Това представление се е превърнало в класика и вече започна да омръзва. Винаги е в бъдещето, като водорода.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    И се научи да си признаваш грешките. Ако при писането на мнението знаеше че става въпрос за 9 април миналата година а не 9 април преди седмица, нямаше да пишеш девети април, а щеше да пишеш миналата година, защото датата няма значение. Ти обаче го написах като отговор за отрицателните цени около 9 април тази година, без да се усетиш, че смисъла на статията е точно това - миналата година нямаше законова възможност за отрицателни цени и нямаха стимул да изключат централите и имаше свръх излишък
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Следващия път когато говорим за бъдещето, Не е лошо като доказателство да споменеш някой факт от времето когато си бил в детската градина. Аз например мога да спомена режима на тока по време на социализма като доказателство за липса на ток за зареждане на електромобили през 2050 година и така ще водим изключително високоинтелектуален разговор по твоите критерии не е лошо да разбереш какво значи безсмислен коментар и да спреш да ги пишеш . Не бъди графоман да пишеш заради писането. Търси СМИСЪЛ
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Шваба,какви 20 милиона? Тесла удари на камък още на 2 милиона.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Мда, светът бавно но сигурно преминава към следващо поколение батерии. Първо, разбира се, от изток. Само Тесла кретат на опашката технологчно с недоразумението 4680, като гледат да компенсират изоставането с пропагандни мантри за евтини роботаксита и клетви за 20 милиона продажби, ама през 2030.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка,някъде да съм споменавал коя година е събитието? На 9 април 2023 ЕСО е глобена 900 000 евро за свръхпроизводство на електроенергия.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Ти за кликбейт не си ли чувал? Точно това обърква антиматематиците които са скарани с понятието време. За тях щом го пише в заглавието значи е факт, а те повече от един-два реда не четат защото лекарите са им забранили. Вчера гост обясняваше как на 9 април заради свръх производството и отрицателните цени били глобили ЕСО с 900 хиляди евро само за един час, защото така пише в заглавието. Но не обърнал внимание че става въпрос за 9 април, но през друга година. Така се създават внушения.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Защо при всички новини за електрическите автомобили заглавието е в сегашно време, а в статията се говори за близко и далечно бъдеще за намерения или прототипи?