fallback

Opel Grandland стана електрически SUV със 700 км пробег

Новото поколение ще се предлага и в два хибридни варианта - PHEV и MHEV

От 2028 г. Opel ще произвежда само електрически автомобили. Остават четири години, но новите платформи на Stellantis за EV модели вече са готови. Преди това обаче германската марка представя нов Grandland, който е също е изцяло електрически и е изграден на нова архитектура. Едновременно с това SUV-моделът ще се предлага и в два хибридни варианта.

Според ръководството на Opel новият Grandland е изцяло проектиран и разработен в централата на компанията Рюселхайм, като ще се произвежда в завода в Айзенах. Той е пораснал на размери спрямо предшественика си, като е със 173 мм по-дълъг, с 19 мм по-висок и с 64 мм по-широк. Резултатът е 4650 x 1905 x 1660 мм (съответно дължина, широчина и височина).

В предната част се открояват новият 3D Vizor и мотивът с компас, като при концепцията Opel Experimental. Това означава, че вертикалната гънка и хоризонталната визия се срещат в логото. Новост е и така наречената „Intelli-Lux Pixel Matrix HD" светлина с точно 51 200 пиксела.

Освен това новият SUV получава двуцветна боя на каросерията, както и променени задни калници, които му придават по-офроуд външен вид. Този Grandland също така е първият сериен модел на Opel, който получава осветени лога на марката.

В допълнение към дължината, ширината и височината, междуосието също е увеличено. От 2675 мм на предишното поколение то е достигнало 2784 мм, като благодарение на стръмно наклонената задна врата нараства и пространството в купето. За пътниците отзад има допълнителни 20 мм за пространство за краката. А със сгънати задни седалка Grandland може да побере до 1641 литра в багажника.

Като цяло интериорът е много стилен. Всички дамаски и тапицерии са изработени от 100% рециклирани материали и на пръв поглед, но основна роля играе големият екран. В случая на новия Grandland от Opel е инсталирали 16-инчов сензорен дисплей. Зад волана също има напълно дигитален инструментален панел с все още неуточнени размери, докато head-up дисплей проектира допълнителна информация върху предното стъкло.

Ако всичко това е прекалена за шофьора, той може да намали цялото съдържание до минимум чрез така наречения „Pure Mode“, който е предназначен да минимизира разсейването, особено при пътуване в дъжд или през нощта. Едновременно с това седалките са оборудвани с нови функции за комфорт. Тази на шофьора и пътника до него имат активни странични подложки, оборудвани са с вентилация и функция за масаж.

Новият Grandland е първият Opel, базиран на платформата Stellantis STLA Medium, която е проектирана специално за електрически модели. В бъдеще обаче моделът ще се предлага не само като изцяло електрически, но и като plug-in хибрид (PHEV) с пробег от около 85 км, както и като 48-волтов мек хибрид (MHEV).

Засега няма информация относно тези задвижващи системи, но Peugeot вече представи новото 3008, така че агрегатите на Grandland почти сигурно ще бъдат идентични. Версията „Standard Range“ ще бъде с предно предаване, мощност 213 к.с. и батерия с капацитет 73 kWh. Пробегът според WLTP е между 504 и 524 км.

Вариантът с два мотора „Dual Motor“ получава същата батерия и максимален пробег от 525 км, като тук мощността вече нараства до 326 к.с. Ще има и версия „Long Range“ с батерия с 98 kWh. При нея мощността е 231 к.с., а пробегът с едно зареждане ще достига 700 км, съобщават от Opel.

Електрическите Peugeot 3008 (а това означава и Opel Grandland) могат да бъдат зареждани с максимална мощност от 160 kW. Зареждането от 20 до 80% отнема около 30 минути.

Версията MHEV, от друга страна, не се нуждае от презареждане, като и тук на помощ идват параметрите на модела на Peugeot. Френският модел използва 1,2-литров бензинов двигател със 136 к.с. и електрифицирана 6-степенна DSG. Този агрегат вече се използва от модели на Opel - при новите Astra и Corsa, както и при настоящия Grandland. Все още обаче няма информация за варианта PHEV.

От Opel все още не са обявил датата на пускане на пазара или цените на Grandland Electric. Очаква се моделът да пристигне в дилърите в края на лятото или началото на есента. Цените на Grandland Electric би трябвало да започнат от около 50 000 евро.

Още снимки на новия Opel Grandland - вижте в галерията:

fallback
  • #47
    Име ( преди 7 месеца )
    Може ли без комплексарски спорове с безсмислени въпроси и отговори при тези новини? Ако не е възможно, призовавам *** да спрат коментарите към новините до излекуването на нацията.
  • #46
    Още смях през сълзи ( преди 7 месеца )
    "Дори София - Белград, едни 450км, нямям спомен да съм видял зарядни на Т (еле пък през 80-100км). Белград - Загреб почети бензиностации няма, за Т станция пък съвсем.. пак 400км." София- Загреб 800 км 5 зарядни на Тесла и 32 колонки без да броим тази в София. На това ако му казваш нямане! Допълнително още 8 други зарядни с 13 колонки. Виждаш ли разликата? На Тесла зарядните Не стига че са по мощни но са и с повече колонки. На другите има с по една колонка и може да не работи или да чакаш.
  • #45
    До г-н И'диотът ( преди 7 месеца )
    "За 8 часа шофиране, дори непушачите спират и слизат за да се разтъпчат. Ти колко пъти на годината изминаваш 1000 км без спиране? Без спиране? Чакаме поредната лъжа с нетърпение!"
  • #44
    До г-н И'диотът ( преди 7 месеца )
    И ти ли си от онези които за осем часа работен ден не се отделят от работното място за храна вода и не ходят до тоалетна? Перфектния роб за робовладелеца. Ние нормалните хора не сме и'диоти и се храним, ходим до тоалетна, пием кафета И пушим цигари, без да се налага зареждане на автомобила и има какво да правим. За 8 часа шофиране, дори непушачите спират и слизат за да се разтъпчат. Ти колко пъти на годината изминаваш 1000 км без спиране? Без спиране? Чакаме поредната лъжа с нетърпение!
  • #43
    Става весело ( преди 7 месеца )
    Много се радвам, Когато някой ми зададе въпрос, на който като отговоря все едно аз съм си го задал сам, за да си аргументирам по-добре мнението. Сега прочетох маршрутите и започнах с първия Париж-Лион 465 км 12 зарядни станции Тесла с 186 колонки общо. Между 8 и 28 колонки на станция. Вярно ти трябва едномесечно планиране за да решиш на коя да спреш. Ако не ти стигат има още 19 зарядни с 143 колонки между 150 и 300 kW на други вериги зарядни станции. Сигурно са ги изградили последните 8 месеца
  • #42
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Бързи зарядни на Тесла или изобщо някакви? Не че не ми понася отговора, но ти сам се извърташ както ти изнася и на тебе самия не понася или изнася да приемеш някои неща. Толкова си се вгъбил в Тесла, че всичко там е миродавно, че направо си изключил всичко друго. Спирам до тук, защото темата на статията е съвсем друга и смятам, че е достатъчно с постовете които не са по темата.
  • #41
    1 000 км 40 мин. зар ( преди 7 месеца )
    "Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M общо 40 мин. зареждане. Средна скорост на движение 121км/ч"
  • #40
    Претоплена манджа ( преди 7 месеца )
    "От София до Бургас 22 бързи зарядни с 69 колонки. Църна маца 4 колонки по 200kW. Ихтиман 4х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 8х150kW 2х300kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 5х150 и още 9х225kW Полско пъдарево 2х180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW hyundai 2x240kW Ford 2x240"
  • #39
    До 41 ( преди 7 месеца )
    Познах че не можеш да понесеш отговора. Мога да проверя и за другите маршрути, но отговора също няма да ти хареса. А вероятно си отскоро в сайта за да задаваш толкова глупав въпрос за София Бургас. Не съм му отговарял почти цяла година и информацията въобще не е актуална и вероятно има два пъти повече зарядни станции, но не смятам да я обновявам. Имам си една копи пейст и ще ти отговоря със стара претоплена манджа в следващия коментар, че 500 знака не стигат само за зарядните.
  • #38
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Митичен, Франкфурт - Париж и си решил че проблема е решен, ето има и е така навсякъде. Айде дас е разберем какво е кратко пътуване и какво е дълго. НА тебе примерите ти винаги са 10-15км на ден с идеята до офиса и обратно и за тебе с това употребата на кола приключва? Ок това е кратко. А до Пловдив? До Бургас? Имай предвдид, че 100км в България и Германия / Франция / Испания.. се възприемат по различен начин. Ако за едните е много, за другите - ей тук зад ъгъла.
fallback
Последни