fallback

Opel Grandland стана електрически SUV със 700 км пробег

Новото поколение ще се предлага и в два хибридни варианта - PHEV и MHEV

От 2028 г. Opel ще произвежда само електрически автомобили. Остават четири години, но новите платформи на Stellantis за EV модели вече са готови. Преди това обаче германската марка представя нов Grandland, който е също е изцяло електрически и е изграден на нова архитектура. Едновременно с това SUV-моделът ще се предлага и в два хибридни варианта.

Според ръководството на Opel новият Grandland е изцяло проектиран и разработен в централата на компанията Рюселхайм, като ще се произвежда в завода в Айзенах. Той е пораснал на размери спрямо предшественика си, като е със 173 мм по-дълъг, с 19 мм по-висок и с 64 мм по-широк. Резултатът е 4650 x 1905 x 1660 мм (съответно дължина, широчина и височина).

В предната част се открояват новият 3D Vizor и мотивът с компас, като при концепцията Opel Experimental. Това означава, че вертикалната гънка и хоризонталната визия се срещат в логото. Новост е и така наречената „Intelli-Lux Pixel Matrix HD" светлина с точно 51 200 пиксела.

Освен това новият SUV получава двуцветна боя на каросерията, както и променени задни калници, които му придават по-офроуд външен вид. Този Grandland също така е първият сериен модел на Opel, който получава осветени лога на марката.

В допълнение към дължината, ширината и височината, междуосието също е увеличено. От 2675 мм на предишното поколение то е достигнало 2784 мм, като благодарение на стръмно наклонената задна врата нараства и пространството в купето. За пътниците отзад има допълнителни 20 мм за пространство за краката. А със сгънати задни седалка Grandland може да побере до 1641 литра в багажника.

Като цяло интериорът е много стилен. Всички дамаски и тапицерии са изработени от 100% рециклирани материали и на пръв поглед, но основна роля играе големият екран. В случая на новия Grandland от Opel е инсталирали 16-инчов сензорен дисплей. Зад волана също има напълно дигитален инструментален панел с все още неуточнени размери, докато head-up дисплей проектира допълнителна информация върху предното стъкло.

Ако всичко това е прекалена за шофьора, той може да намали цялото съдържание до минимум чрез така наречения „Pure Mode“, който е предназначен да минимизира разсейването, особено при пътуване в дъжд или през нощта. Едновременно с това седалките са оборудвани с нови функции за комфорт. Тази на шофьора и пътника до него имат активни странични подложки, оборудвани са с вентилация и функция за масаж.

Новият Grandland е първият Opel, базиран на платформата Stellantis STLA Medium, която е проектирана специално за електрически модели. В бъдеще обаче моделът ще се предлага не само като изцяло електрически, но и като plug-in хибрид (PHEV) с пробег от около 85 км, както и като 48-волтов мек хибрид (MHEV).

Засега няма информация относно тези задвижващи системи, но Peugeot вече представи новото 3008, така че агрегатите на Grandland почти сигурно ще бъдат идентични. Версията „Standard Range“ ще бъде с предно предаване, мощност 213 к.с. и батерия с капацитет 73 kWh. Пробегът според WLTP е между 504 и 524 км.

Вариантът с два мотора „Dual Motor“ получава същата батерия и максимален пробег от 525 км, като тук мощността вече нараства до 326 к.с. Ще има и версия „Long Range“ с батерия с 98 kWh. При нея мощността е 231 к.с., а пробегът с едно зареждане ще достига 700 км, съобщават от Opel.

Електрическите Peugeot 3008 (а това означава и Opel Grandland) могат да бъдат зареждани с максимална мощност от 160 kW. Зареждането от 20 до 80% отнема около 30 минути.

Версията MHEV, от друга страна, не се нуждае от презареждане, като и тук на помощ идват параметрите на модела на Peugeot. Френският модел използва 1,2-литров бензинов двигател със 136 к.с. и електрифицирана 6-степенна DSG. Този агрегат вече се използва от модели на Opel - при новите Astra и Corsa, както и при настоящия Grandland. Все още обаче няма информация за варианта PHEV.

От Opel все още не са обявил датата на пускане на пазара или цените на Grandland Electric. Очаква се моделът да пристигне в дилърите в края на лятото или началото на есента. Цените на Grandland Electric би трябвало да започнат от около 50 000 евро.

Още снимки на новия Opel Grandland - вижте в галерията:

fallback
  • #17
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке,точно за кратък маршрут от Нови хан до Вакарел ще се качиш на магистрала.По селския път ще стигнеш по бързо.
  • #16
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    "не вдяна ли най после.Електрокара е за градско.Евтиното зареждане от гаража е за 200-30 км.За дълъг път си абонат на скъпо зареждане на бърза зарядна станция.А там цената за 100 км на бензин и ток е изравнена."Помолих те да направиш елементарна сметка за автомобил който изминава 100 хиляди километра годишно и автомобил който изминава 10 000 км годишно. За кой от двата има по-голям смисъл да е електромобил? 200-300 км градско ли е? Това ти е две седмици пътуване на тебе. Ти градско ли върт ...
  • #15
    Грета Тунберг ( преди 6 месеца )
    Нещо за напълняване да предложиш? Много съм кльощава,моят чекист електрика митбъстъра харесва по закръглени като Деми Роуз.
  • #14
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Тази година съм се качвал около 30 пъти на магистралата като в 20 пъти от тях съм минал по 10 км. Ако се беше качвал на магистрала щеше да знаеш че отбивките са на по-често отколкото са ти нереалистичните очаквания. Ако имаше голям кръг познати, щеше да знаеш, че има хора които са избягали от големите градове и имат къщи в съседните села, защото така стигат по-бързо до работа по магистралата въпреки повечето километри. Другия път гледай номерата, че преобладават от същата област в която си.
  • #13
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка, пътуващите по магистрала Тракия сигурно са до първото село.Виж колко изхода има магистрала Тракия и прецени по колко километра пътуват.Може да питаш колоната на Калотина или Капитан Андреево по колко километра пътуват,не е по 200 км със сигурност.
  • #12
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка,не вдяна ли най после.Електрокара е за градско.Евтиното зареждане от гаража е за 200-30 км.За дълъг път си абонат на скъпо зареждане на бърза зарядна станция.А там цената за 100 км на бензин и ток е изравнена.Защо да плащам два пъти повече за електрокар,кото разхода ще ми е един и същ с по евтина бензинова кола?
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Митичен, почнал си с изявите, ама вчера ти задаох въпрос и изведнъж се изниза като пръ..ня от ***, че си бил много зает.. Та ще благоволиш ли да ме осветлиш или си забравил дори въпроса?
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ясно е че няма как заставайки На пътя да разбера кой по колко км пътува. Не съм Ванга за да разбера. Точно както не съм Ванга за да разбера каква е целта на задаването на този въпрос? Моето мнени е, че колкото повече километри изминава дневно един автомобил, толкова по-голям смисъл има той да е електрически. Както от икономическа гледна точка така и от екологична. За градски автомобил е безсмислено от икономическа и екологична гледна точка(СО2), но има смисъл относно чистотата на въздуха.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "застани на някоя магистрала или междуградски път и брой колите.Тези коли пътуват на дълъг път всекидневно." И като застанеш какво ще видиш? Този пътува 200 км дневно? Другия 800 км дневно, а този минава само днес и ще мине 100 км? И как ще разбереш тази информация с "гледане от терасата"? Как ще решиш дадена задача или проблем като дори не можеш да си дефинираш началните данни и при очевидни зададени 45 kW входяща изкарваш 60 kW изходяща. Ако 20% от 100 човека имат гаражи Това са 11 гаража
  • #8
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Аз много по-добре от тебе знам какво е крива на зареждане. Също така много добре знам, че средната мощност на зареждане зависи от IQ на шофьора, а не само от способностите на електромобила. Само човек с отрицателно IQ може да постигне 100 киловата средна мощност на зареждане на автомобил с възможност за 300 kW. Но за другото си прав. Тези 160 kW ще са за първите минути/% и после ще паднат. Докато автомобил с 300kW зареждане ще зарежда на 150 kW зарядна станция с максималната мощност до 80%
fallback
Последни