fallback

Opel Grandland стана електрически SUV със 700 км пробег

Новото поколение ще се предлага и в два хибридни варианта - PHEV и MHEV

От 2028 г. Opel ще произвежда само електрически автомобили. Остават четири години, но новите платформи на Stellantis за EV модели вече са готови. Преди това обаче германската марка представя нов Grandland, който е също е изцяло електрически и е изграден на нова архитектура. Едновременно с това SUV-моделът ще се предлага и в два хибридни варианта.

Според ръководството на Opel новият Grandland е изцяло проектиран и разработен в централата на компанията Рюселхайм, като ще се произвежда в завода в Айзенах. Той е пораснал на размери спрямо предшественика си, като е със 173 мм по-дълъг, с 19 мм по-висок и с 64 мм по-широк. Резултатът е 4650 x 1905 x 1660 мм (съответно дължина, широчина и височина).

В предната част се открояват новият 3D Vizor и мотивът с компас, като при концепцията Opel Experimental. Това означава, че вертикалната гънка и хоризонталната визия се срещат в логото. Новост е и така наречената „Intelli-Lux Pixel Matrix HD" светлина с точно 51 200 пиксела.

Освен това новият SUV получава двуцветна боя на каросерията, както и променени задни калници, които му придават по-офроуд външен вид. Този Grandland също така е първият сериен модел на Opel, който получава осветени лога на марката.

В допълнение към дължината, ширината и височината, междуосието също е увеличено. От 2675 мм на предишното поколение то е достигнало 2784 мм, като благодарение на стръмно наклонената задна врата нараства и пространството в купето. За пътниците отзад има допълнителни 20 мм за пространство за краката. А със сгънати задни седалка Grandland може да побере до 1641 литра в багажника.

Като цяло интериорът е много стилен. Всички дамаски и тапицерии са изработени от 100% рециклирани материали и на пръв поглед, но основна роля играе големият екран. В случая на новия Grandland от Opel е инсталирали 16-инчов сензорен дисплей. Зад волана също има напълно дигитален инструментален панел с все още неуточнени размери, докато head-up дисплей проектира допълнителна информация върху предното стъкло.

Ако всичко това е прекалена за шофьора, той може да намали цялото съдържание до минимум чрез така наречения „Pure Mode“, който е предназначен да минимизира разсейването, особено при пътуване в дъжд или през нощта. Едновременно с това седалките са оборудвани с нови функции за комфорт. Тази на шофьора и пътника до него имат активни странични подложки, оборудвани са с вентилация и функция за масаж.

Новият Grandland е първият Opel, базиран на платформата Stellantis STLA Medium, която е проектирана специално за електрически модели. В бъдеще обаче моделът ще се предлага не само като изцяло електрически, но и като plug-in хибрид (PHEV) с пробег от около 85 км, както и като 48-волтов мек хибрид (MHEV).

Засега няма информация относно тези задвижващи системи, но Peugeot вече представи новото 3008, така че агрегатите на Grandland почти сигурно ще бъдат идентични. Версията „Standard Range“ ще бъде с предно предаване, мощност 213 к.с. и батерия с капацитет 73 kWh. Пробегът според WLTP е между 504 и 524 км.

Вариантът с два мотора „Dual Motor“ получава същата батерия и максимален пробег от 525 км, като тук мощността вече нараства до 326 к.с. Ще има и версия „Long Range“ с батерия с 98 kWh. При нея мощността е 231 к.с., а пробегът с едно зареждане ще достига 700 км, съобщават от Opel.

Електрическите Peugeot 3008 (а това означава и Opel Grandland) могат да бъдат зареждани с максимална мощност от 160 kW. Зареждането от 20 до 80% отнема около 30 минути.

Версията MHEV, от друга страна, не се нуждае от презареждане, като и тук на помощ идват параметрите на модела на Peugeot. Френският модел използва 1,2-литров бензинов двигател със 136 к.с. и електрифицирана 6-степенна DSG. Този агрегат вече се използва от модели на Opel - при новите Astra и Corsa, както и при настоящия Grandland. Все още обаче няма информация за варианта PHEV.

От Opel все още не са обявил датата на пускане на пазара или цените на Grandland Electric. Очаква се моделът да пристигне в дилърите в края на лятото или началото на есента. Цените на Grandland Electric би трябвало да започнат от около 50 000 евро.

Още снимки на новия Opel Grandland - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Изглежда добре за разлика от новото пежо 3008. Естествено с тия цени едва ли ще сцепят пазара. Ама знае ли човек, загниващите може съвсем да са изперкали и да ги купуват.
  • #6
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке,застани на някоя магистрала или междуградски път и брой колите.Тези коли пътуват на дълъг път всекидневно.Ти и аз може да не пътуваме всекидневно по 700 км,но има хора които го правят всеки ден.
  • #5
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка,различаваш ли максимална и средна мощност? Всеки електрокар зарежда с максимална мощност само до 30-40%,след това мощноста пада,към края на зареждането има втори спад.При максимална мощност 300 квт,средната мощност е около 100 квт, спейшълисте.
  • #4
    Гост ( преди 6 месеца )
    Обещават 700 км ,които на практика са 300.Тези лъжат повече от свети Илюзион.Бият тъпана за пробег 700 км и дават цената за най малката батерия.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Това е подигравка с клиентите. С такава мощност зареждаше първата Тесла модел s. От 2017 Тесла модел 3 зарежда с 250 kW. Вече има модели които зареждат с 300 kW. Да представиш автомобил който след 4 години ще зарежда с 160 kW е рецепта за пазарен неуспех. Никой не пътува 700 км на ден всеки ден, но за всеки е по-важно когато му се наложи да измине повече километри, да стои колкото е възможно по-малко на зарядните, дори с батерия с 400 км пробег, която е по-евтина и лека за ежедневно разнасяне.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Явно доиде време да закрият и тази марка.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "От 2028 г. Opel ще произвежда само електрически автомобили." Този лозунг по никакъв начин не кореспондира с тези характеристики: "Електрическите Peugeot 3008 (а това означава и Opel Grandland) могат да бъдат зареждани с максимална мощност от 160 kW. Зареждането от 20 до 80% отнема около 30 минути." Точно както toyota ще трябва да ревизират след четири години плановете си. Едните да продължат да произвеждат автомобили с ДВГ, а другите да произвеждат повече електромобили отколкото се планирали.
fallback
Последни