fallback

Opel Grandland стана електрически SUV със 700 км пробег

Новото поколение ще се предлага и в два хибридни варианта - PHEV и MHEV

От 2028 г. Opel ще произвежда само електрически автомобили. Остават четири години, но новите платформи на Stellantis за EV модели вече са готови. Преди това обаче германската марка представя нов Grandland, който е също е изцяло електрически и е изграден на нова архитектура. Едновременно с това SUV-моделът ще се предлага и в два хибридни варианта.

Според ръководството на Opel новият Grandland е изцяло проектиран и разработен в централата на компанията Рюселхайм, като ще се произвежда в завода в Айзенах. Той е пораснал на размери спрямо предшественика си, като е със 173 мм по-дълъг, с 19 мм по-висок и с 64 мм по-широк. Резултатът е 4650 x 1905 x 1660 мм (съответно дължина, широчина и височина).

В предната част се открояват новият 3D Vizor и мотивът с компас, като при концепцията Opel Experimental. Това означава, че вертикалната гънка и хоризонталната визия се срещат в логото. Новост е и така наречената „Intelli-Lux Pixel Matrix HD" светлина с точно 51 200 пиксела.

Освен това новият SUV получава двуцветна боя на каросерията, както и променени задни калници, които му придават по-офроуд външен вид. Този Grandland също така е първият сериен модел на Opel, който получава осветени лога на марката.

В допълнение към дължината, ширината и височината, междуосието също е увеличено. От 2675 мм на предишното поколение то е достигнало 2784 мм, като благодарение на стръмно наклонената задна врата нараства и пространството в купето. За пътниците отзад има допълнителни 20 мм за пространство за краката. А със сгънати задни седалка Grandland може да побере до 1641 литра в багажника.

Като цяло интериорът е много стилен. Всички дамаски и тапицерии са изработени от 100% рециклирани материали и на пръв поглед, но основна роля играе големият екран. В случая на новия Grandland от Opel е инсталирали 16-инчов сензорен дисплей. Зад волана също има напълно дигитален инструментален панел с все още неуточнени размери, докато head-up дисплей проектира допълнителна информация върху предното стъкло.

Ако всичко това е прекалена за шофьора, той може да намали цялото съдържание до минимум чрез така наречения „Pure Mode“, който е предназначен да минимизира разсейването, особено при пътуване в дъжд или през нощта. Едновременно с това седалките са оборудвани с нови функции за комфорт. Тази на шофьора и пътника до него имат активни странични подложки, оборудвани са с вентилация и функция за масаж.

Новият Grandland е първият Opel, базиран на платформата Stellantis STLA Medium, която е проектирана специално за електрически модели. В бъдеще обаче моделът ще се предлага не само като изцяло електрически, но и като plug-in хибрид (PHEV) с пробег от около 85 км, както и като 48-волтов мек хибрид (MHEV).

Засега няма информация относно тези задвижващи системи, но Peugeot вече представи новото 3008, така че агрегатите на Grandland почти сигурно ще бъдат идентични. Версията „Standard Range“ ще бъде с предно предаване, мощност 213 к.с. и батерия с капацитет 73 kWh. Пробегът според WLTP е между 504 и 524 км.

Вариантът с два мотора „Dual Motor“ получава същата батерия и максимален пробег от 525 км, като тук мощността вече нараства до 326 к.с. Ще има и версия „Long Range“ с батерия с 98 kWh. При нея мощността е 231 к.с., а пробегът с едно зареждане ще достига 700 км, съобщават от Opel.

Електрическите Peugeot 3008 (а това означава и Opel Grandland) могат да бъдат зареждани с максимална мощност от 160 kW. Зареждането от 20 до 80% отнема около 30 минути.

Версията MHEV, от друга страна, не се нуждае от презареждане, като и тук на помощ идват параметрите на модела на Peugeot. Френският модел използва 1,2-литров бензинов двигател със 136 к.с. и електрифицирана 6-степенна DSG. Този агрегат вече се използва от модели на Opel - при новите Astra и Corsa, както и при настоящия Grandland. Все още обаче няма информация за варианта PHEV.

От Opel все още не са обявил датата на пускане на пазара или цените на Grandland Electric. Очаква се моделът да пристигне в дилърите в края на лятото или началото на есента. Цените на Grandland Electric би трябвало да започнат от около 50 000 евро.

Още снимки на новия Opel Grandland - вижте в галерията:

fallback
  • #37
    Плюс минус ( преди 6 месеца )
    Както винаги комуникирате с мен с плюсове и минуси. Очевидно фактите за броя на зарядните станции не ви харесаха и не понесохте отговора на въпроса, който сами зададохте. Няма коментар дали това са много или малко станции. Просто минуси на мнението и толкова. Това ли смятате че е начина на водене на дискусия? Хайде да събера още малко минуси, общият брой на колонките на тези седем зарядни станции е 92 броя. Каква е вероятността всичките да бъдат заети? Колко трябва да е опашката за да чакате?
  • #36
    До 36 ( преди 6 месеца )
    "Или ако има са ги набутали около големите градове. Толкова и по темата за дълги пътувания с Т" А ти какво очакваш? Кой зарежда за кратки пътувания на скъпа бърза зарядна станция? Това да не ти е бензиностанция та бензина на магистралата да струва колкото и в квартала? Ако в кварталът ти има бърза зарядна станция за 80 стотинки на киловатчас и бавна на мястото на което нощува автомобилът ти на 35 стотинки, На коя ще зареждаш обикновено? А бензиностанция с 10 лв на литър и друга за 1 лев/л.
  • #35
    До 36 ( преди 6 месеца )
    Проверих единственият маршрут за който се сетих Франкфурт Париж - седем зарядни станции на Тесла, между 8 и 20 колонки на станция, като само на някои от тях се отклоняваш около километър от магистралата на някоя отбивка, а всички останали са на магистралата. Най-голямото разстояние без зарядна станция е 150 км но там са предвидени за изграждане нови 3 зарядни станции. Е колко пък да го мислиш и планираш? Спираш там където ти се пикае или пуши цигара за тези 570 км. И зареждаш 10-15 минути.
  • #34
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Основната причина да има Тесли в БГ са тарикатите които зареждат безплатно в Мол Парадайз и стоят денонощно по зоните въпреки, че там макс престоя е 2 или 4 часа!
  • #33
    анонимен ( преди 6 месеца )
    34 - наличието на представителство, не е гаранция за дорба мрежа от зарядни. Или ако има са ги набутали около големите градове. Толкова и по темата за дълги пътувания с Т. И там както и при останалите - си иска планиране къде спираш, колко зареждаш. Но по лошото е, че в повечето случаи, трябва да се отклониш от маршрута си.. което също коства време.
  • #32
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В сметките за зарядните нали не сте забравили, че броят на ел-колите никога няма даже да се доближи, до броя на ДВГ коли, който имаме сега.Преминаването към ел мобилност върви заедно с редуциране на возилата.
  • #31
    До 32 ( преди 6 месеца )
    Има държави в които наистина няма зарядни станции за електромобили. Гърция е типичен пример. При тях изграждането ще е доста трудно защото електропреносната и мрежа е тотал щета и имат проблеми дори без зарядни станции. Но доколкото си спомням говореше за Германия и Франция, А там би трябвало да има зарядни на Тесла, защото имат представителства в тези държави.
  • #30
    До 29 ( преди 6 месеца )
    Единственото В какъв смисъл? Като брой зарядни? Сигурен съм че има и други такива места в Германия. Вероятно е с по-голям брой зарядни. 20 броя е средна по големина зарядна станция на Тесла. Само в мол paradise в София има шест броя 250 kW, на които се зарежда абсолютно безплатно. Над 100км за 5 минути зареждане. По 10 минути зареждане на седмица за градско шофиране. Тоест тези зарядни станции могат да обслужват по 36 автомобила на час, които да идват да зареждат веднъж седмично.
  • #29
    анонимен ( преди 6 месеца )
    25 - контра:, коментр 47... анонимен ( преди 12 часа )Митичен, чакам си станциите... 8 на 400км.. супер чарджър...Не не съм проверявал, но през повечето отсечки съм минавал и отг е че няма изобщо на Тесла! Може за 7-8м да са се променили, ни не вярвам. Дори София - Белград, едни 450км, нямям спомен да съм видял зарядни на Т (еле пък през 80-100км). Белград - Загреб почети бензиностации няма, за Т станция пък съвсем.. пак 400км.
  • #28
    До г-н И'диот ( преди 6 месеца )
    И'диоте, дефинирай градско шофиране? Това което съм описал по 300 км на ден и 110 хиляди километра годишно градско шофиране ли е? Защото спестяванията са 20 хиляди километра годишно, но нито аз нито гост можем да ги постигнем, защото очевидно не шофираме градско по и'диотските критерии. Поне неи'диотските критерии, за градско шофиране ще заредиш 11 пъти годишно, и ще "спестиш" 2000 лв годишно, което напълно обезсмисля закупуването на електромобил който е с поне 20 000 лв по-скъп.
fallback
Последни