IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda представи голям SUV за Европа

Новият флагман на марката CX-80 е сочен за конкурент на BMW X5, Audi Q7 и Mercedes-Benz GLE

Преди две години Mazda се завърна към класическата конструкция на автомобили - задно предаване, а като първият модел в новото семейство беше кросоувърът CX-60, насочен към пазарите в Европа и Азия. Тогава японският производител обеща общо 4 такива модела, като в Северна Америка се появиха CX-90 и CX-70. Сега пристига и четвъртият - CX-80, който ще играе ролята на флагман на марката на Стария континент и в Азия.


Mazda CX-80


На някои пазари - като Австралия, например, Mazda ще продава и четирите модела, които ще се произвеждат в един и същи завод в Япония. И докато CX-90 и CX-70 на практика са един и същи автомобил, то при двойката CX-60/CX-80 е използвана по-различна рецепта.

Двата модела за Америка се различават само по броя на местата и външния декор, но на практика са идентични, докато новата Mazda CX-80 има различна каросерия от по-малкото си европейско „братче“. Като размери новият SUV се позиционира между моделите CX-60 и CX-70/CX-90. Дължината му е 4995 мм, широчината - 1890 мм (същата като на CX-60), а височината е 1710 мм. В същото време междуосието е същото 3120 мм като това на американската двойка (при CX-60 то е 2870 мм).

Японският производител позиционира CX-80 като съперник на BMW X5, Audi Q7 и Mercedes-Benz GLE. Подобно на CX-60, той е изграден на платформа, базирана на задно задвижване с надлъжно монтирани двигатели. И ако-малкият от двата „европейски“ SUV се продава със задно предаване, то по-просторният триредов модел е само AWD.


Mazda CX-80


За Европа ще се предлагат два варианта на задвижване. Първият е хибрид e-Skyactiv PHEV, който има той четирицилиндров атмосферен двигател Skyactiv-G 2.5 (190 к.с., 250 Нм), електрически мотор (175 к.с., 270 Нм) и тягова батерия с капацитет 17,8 кВт/ч. Общата мощност на системата е 327 к.с. Това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Максималната скорост е 195 км/ч, а хибридът може да измине до 63 км в чисто електрически режим.

Вторият вариант е редови шестцилиндров турбодизел Skyactiv-D 3.3 (254 к.с., 550 Нм) с 48-волтов стартер-генератор (16 к.с., 153 Нм). Тяговата батерия с капацитет само 0,33 кВт/ч е разположена под седалката на предния пътник. Времето за ускорение до 100 км/ч е 8,4 сек, максималната скорост е 219 км/ч.

На някои пазари извън Стария континент ще се предлага и шестцилиндров бензинов e-Skyactiv G 3.3 турбодвигател. Всички модификации са оборудвани с осемстепенна автоматична трансмисия, собствена разработка на Mazda. Задвижването на всички колела е със съединител JTEKT на предната ос, въпреки че на някои пазари ще се предлагат прости версии само със задвижване на задните колела.


Mazda CX-80


Салонът на новия SUV на японците повтаря този на CX-60. Всички нива на оборудване получават тризонов климатроник, 12,3-инчов сензорен екран и инструментална група със същия размер. Други екстри включват вентилирани предни седалки, звукова система Bose, 20-инчови джанти и технологията Kinematic Posture Control (KPC), видяна за първи път при Miata.

Клиентите ще могат да избират между два варианта - със 7 или с 6 места, като във втория случай има две седалки на втория ред и централна кутия за подлакътници. Обемът на багажника е 258 литра, когато се използват всички места и 687 литра при прибран трети ред. Ако и вторият ред седалки бъде сгънат, обемът достига 1971 литра.

В Европа продажбите на Mazda CX-80 трябва да започнат през септември. Цените вече са известни -в Германия, например, те започват от 51 000 евро (това е с 4500 евро повече, отколкото CX-60), а във Франция, след повишаването на данъците върху „неекологичните“ автомобили, цените стартират от 63 000 евро.


Още снимки на новия SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    гост ( преди 3 седмици )
    Първо на каишката на Форд, сега на тази на Тойота, Мазда има само един разчупен дизайн, но и той поовехтя
  • #1
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    25г. по-късно, нищо, по-добре късно, отколкото никога. Отрили са концепцията на Х5 от 1999та. Бравос. Иначе големи двигатели през 2024та., това е нещото, от което има нужда човек.