CATL е най-големият световен производител на батерии за електрически превозни средства, така че неговият ръководител - Робин Зенг, определено има какво да каже за тяхното развитие. В случая той коментира ситуацията с твърдотелните батерии, за които напоследък се говори, че ще направят пробив в индустрията.
Зенг обаче смята, че серийното използване на такива блокове е все още далече. Той постави и под въпрос скорошното изявление на Toyota, която твърди, че е готова да пусне на пазара нови батерии в рамките на три години.
Според шефа на CATL, инженерите на компанията са тествали материали за твърдотелни батерии под налягане и са открили редица проблеми. По-специално, за максимална възвращаемост на устройството, анодът трябва да бъде направен от чист литиев метал. Неговите йони ще трябва да се дифузират под високо налягане, което е опасно.
Освен това по време на зареждане и разреждане литият се разширява, съкращавайки живота на батерията „може би с 10 цикъла“. Ръководителят на CATL добави, че ако целостта на батерията е повредена, като например по време на инцидент, литият може да се смеси с влагата във въздуха. В резултат на такава реакция се образува токсичен литиев хидроксид.
Въпреки несигурността относно твърдотелните батерии, компанията продължава да разработва нови батерии за електрически превозни средства. По-конкретно специалистите на CATL работят върху натриево-йонни и кондензирани батерии, които използват полутвърди материали. Според Зенг те могат да осигурят два пъти по-голям пробег от конвенционалните литиево-йонни батерии без никакви рискове за безопасността.
Изявлението на председателя на CATL относно твърдотелните батерии е донякъде несъвместимо с февруарското съобщение за нов консорциум от китайски производители. Компанията на Зенг е сред тях. Членовете на консорциума възнамеряват да създадат верига за доставки на твърдотелни батерии в Китай, като това ще се случи преди 2030 година.