fallback

Шефът на CATL не вярва в твърдотелните батерии

Основният проблем е с използвания за тях литий, смята Робин Зенг

CATL е най-големият световен производител на батерии за електрически превозни средства, така че неговият ръководител - Робин Зенг, определено има какво да каже за тяхното развитие. В случая той коментира ситуацията с твърдотелните батерии, за които напоследък се говори, че ще направят пробив в индустрията.

Зенг обаче смята, че серийното използване на такива блокове е все още далече. Той постави и под въпрос скорошното изявление на Toyota, която твърди, че е готова да пусне на пазара нови батерии в рамките на три години.

Според шефа на CATL, инженерите на компанията са тествали материали за твърдотелни батерии под налягане и са открили редица проблеми. По-специално, за максимална възвращаемост на устройството, анодът трябва да бъде направен от чист литиев метал. Неговите йони ще трябва да се дифузират под високо налягане, което е опасно.

Освен това по време на зареждане и разреждане литият се разширява, съкращавайки живота на батерията „може би с 10 цикъла“. Ръководителят на CATL добави, че ако целостта на батерията е повредена, като например по време на инцидент, литият може да се смеси с влагата във въздуха. В резултат на такава реакция се образува токсичен литиев хидроксид.

Въпреки несигурността относно твърдотелните батерии, компанията продължава да разработва нови батерии за електрически превозни средства. По-конкретно специалистите на CATL работят върху натриево-йонни и кондензирани батерии, които използват полутвърди материали. Според Зенг те могат да осигурят два пъти по-голям пробег от конвенционалните литиево-йонни батерии без никакви рискове за безопасността.

Изявлението на председателя на CATL относно твърдотелните батерии е донякъде несъвместимо с февруарското съобщение за нов консорциум от китайски производители. Компанията на Зенг е сред тях. Членовете на консорциума възнамеряват да създадат верига за доставки на твърдотелни батерии в Китай, като това ще се случи преди 2030 година.

fallback
  • #10
    Sameman ( преди 7 месеца )
    Какво разбира производител номер едно в света от автомобилостроене изобщо... Тук са хората със знания.
  • #9
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Всъщност не е толкова лесно колкото изглежда и колкото обещаваше Илон. Миналата седмица уволни почти целия отдел за разработка на катоди за 4680 заедно с шефа, защото този отдел бил като черна дупка за пари, Но въпреки това нямало напредък. Като очевидно проблемът не е в технологията на самата батерия. Проблемът е да усвоят технология за производство с по-малко брак. Вече трета година ги произвеждат и не успяват да решат проблема.
  • #8
    q ( преди 7 месеца )
    Задава се перфектната буря. Хейтърите така и не смелиха какво направи Елън. В момента вече има батерийно супер предлагане, за две години капацитета на производство на батерии се е утроил. Всеки месец влизат нови мощностти. Това означава само едно - поевтиняване Така че можем, скоро да видим не модел 2 а модел 3 за 25000 долара. И това ще е края на ДВГ.
  • #7
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Колко ти струва горивото за 1 милион километра? Да не се окаже по-скъпо от три-четири батерии, два-три електродвигателя и тока за тях? Дори голяма част от старите батерии изкарваха по 500 000 без проблем, а новите са още по-добри. Като им свърши живота в електромобила, обикновено имат още няколко хиляди цикъла, които могат да се ползват за съхраняване на безплатен ток, който да се ползва както зареждане на автомобилите, така и за нуждите на домакинството и дори за продаване на ток мрежата.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    По добро от дизела няма и няма и да има никога! Сипваш нафта и даваш газ. Качествен дизелов двигател издържа 1 милион километра без значителна промяна в параметрите и за мощност и пробег. И най важното рециклира се на 100%. Дизеловото гориво е възобновяем ресурс и може да се добива от всичко. От нефт, от природен газ, от биомаса, от маслодайни растения, от отпадъчни продукти, от отработени машинни масла, от старо олио за готвене и др.
  • #5
    До 3 ( преди 7 месеца )
    Също така говорим, че утре ще пуснат натриево-йонните батерии. Технически грешим, защото ги пуснаха вчера, но го казвам в контекста на масовото производство. За момента в който ще изместят голяма част от литиево-йонните. Дори настоящите желязо фосфатни батерии вече имат чудесни характеристики и редица предимства в допълнение на ниската цена и многото цикли живот.
  • #4
    До 3 ( преди 7 месеца )
    Не знам за кои корифеи говориш, защото тези на toyota обясняват че пускат твърдотелните батерии утре но същите разправят че няма литий за производството на повече от 1 милион електромобила на година, затова предпочитат със същите материали да произведат 10 милиона хибрида. Другите които не сме съгласни с корифеите на toyota, казваме че литий има достатъчно и както се вижда сме били прави защото в момента има излишък и цените му се сринаха. Твърдим че твърдотелни батерии скоро няма да има масово
  • #3
    До №3 ( преди 7 месеца )
    Този коментар го пускаш сигурно от години, където ти падне и без оглед на контекста.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нищо не разбира това СЕО. Сега форумния (-те) корифеи ще му обяснят как литий има колкото искаш.. и ги пускат утре (не че не го слушаме и чакаме от поне 5г товв светло "утре")
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Твърди натриеви батерии ще са върха, но масово ще са другото десетилетие
fallback
Последни