IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легенди в индустрията посочиха грешките в електрификацията

Според Боб Лутц преминаването към EV се е случило твърде рано и твърде бързо

Две от най-големите имена в историята на автомобилната индустрия - бившият изпълнителен директор на Ford, Chrysler и General Motors - Боб Лутц, и бившият президент и главен изпълнителен директор на Chrysler - Боб Нардели, заявиха единодушно, че електрическите превозни средства (EV) могат да променят сектора, но с тях досега се е работило напълно погрешно.


електромобили


Пред Fox News Digital двамата легендарни бивши ръководители посочиха и най-големите грешки, които са допуснати до момента. Именно заради тях е много трудно да се убедят потребителите, че в краткорсочен план електромобилите са надеждно и достъпно средство за транспорт.

„Проблемът с електромобилите като цяло е, че имаше огромна реклама зад тях, която звучи така, сякаш следващото превозно средство на всеки шофьор ще бъде електромобили. Това беше подкрепено и от властите заради тяхната политика за борба с измененията в климата, но на всички беше ясно, че просто няма как да се случи", коментира Лутц.

От гледна точка на Нардели, принудителният преход към транспорт с нулеви емисии в САЩ е започнал още в първия ден на сегашната администрация в Белия дома, когато президентът Джо Байдън е прекратил проектите за петрол и сондажи, като се е похвалил с план поне половината от продаваните коли през 2030 г. да бъдат изцяло електрически.

В същото време статистиката показва, че през 2022 г. електромобилите в САЩ са били едва 1% от всички нови регистрации. След това Tesla не успя да покрие своите прогнози за продажби в началото на 2023 г., а Ford обяви, че спира производството на електрически камиони и модели. Един от новите играчи на пазара - Rivian, е загубил 4 млрд долара през 2023 г.

„Всичко това има вълнообразен ефект върху самите производителите. Самите те, както и администрацията на Байдън, щяха да постигнат много по-голям успех в продажбите и приемането на EV, ако първо бяха наблегнали на хибридите", коментира Нардели.

На свой ред, Боб Лутц контрира, че хибридите са били представени на потребителите преди Tesla да направи революция в изцяло електрическите автомобили. Именно под негово ръководство GM представи първото американско превозно средство с удължен пробег - Chevrolet Volt през 2007 г.


електромобили


„Хибридите бяха първи. Имаше Toyota Prius, Ford имаше хибриди в гамата си, ние в GM също. Именно тогава се допусна грешка, тъй като тези автомобили не бяха представени като еволюция към EV. Ако беше направено, можеше да се изгради масивна мрежа от зарядни станции и да се намали цената им. Вместо това, те изпаднаха в немилост, за да се върнат години по-късно", обяснява Лутц.

На свой ред Нардели предупреди за друга опасност за индустрията, която ударно върви към електрификацията. Бившият шеф на Chrysler смята, че тя ще промени сериозно търговията с автомобили, която е един от големите бизнеси зад океана.

„Не съм убеден, че сегашната дилърска мрежа ще съществува след 10 години. Очаква ни една вълнуваща трансформация и тези, които ръководят индустрията в момента, трябва да бъдат много гъвкави и да реагират на всяка промяна в технологиите, инфраструктурата и веригата за доставки. Вижте какво прави Amazon, който осигурява доставки до дома на клиенти. Същото се случва и при Carvana (най-голямата компания за продажба на автомобили онлайн)", обяснява Нардели.

Според Лутц нещата до голяма степен зависи от резултатите от изборите през ноември. Ако демократите на Байдън спечелят, през мандата си те ще установят нови регулации за EV, които ще бъдат толкова строги, че на индустрията няма да й остане друг избор, освен да произвежда само електромоболи. Съответно, на американците също няма да имат избор и ще купуват EV, защото само това ще има на пазара.

В крайна сметка бившият изпълнителен директор на Голямата тройка вярва, че е по-вероятно електромобилите да представляват около една 1/4 от индустрията. Лутц очаква това да стане след преход, който да продължи около 10 години и едва след него дялът на EV да достигне 30%, след което да започне да се покачва.


0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Естественият въпрос е, защо да вярваме на двама господина, постигнали едно голямо нищо като управители, а преди това на други постове в компаниите си? Дори по-зле от нищо, защото въпросните компании затъват от десетилетия?
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До предположение ( преди 4 седмици )
    Именно! Точно като да вярваш на прогнозите на някой, който преди 10 години е пропагандирал водородното бъдеще и това колко са безсмислени електромобилите с техния малък пробег и бавно зареждане. Защо трябва да вярваме, че днешните му прогнози за след 10 години ще са по-вярни, отколкото на друг който по същото време е говорил че е водородът е глупост и че ще продава едно цяло и девет милиона електромобила през 2024 година? Такава е била визията на Тойода и Илон Мъск през 2014.
  • #11
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Предположение ( преди 4 седмици )
    Ако приемем, че легенди в индустрията са довели до въпросните грешки, то тогава трябва ли да слушаме техни следващи коментари?
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Адреналинката електричка пак дава акъл.Май Акио Тойода излезе напълно прав.Електрическата латерна пак с грешни прогнози.Поздрави на Грета господин Тунберг.
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Осъзнаваш ли че тези "капацитети" смятат че след 10 години технологиите на електромобилите ще са същите като днес и затова им трябва време? Осъзнаваш ли, че според тях цените на електромобилите и след 10 години ще са по-скъпи от електромобилите и виждат като единствена пречка липсата на зарядна инфраструктура и им трябва време да я изградят? С тях ли си съгласен или с моето мнение, че в момента в който електромобилите станат по-евтини дори с настоящите технологии, мача за ДВГ е свирен?
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До РУК ( преди 4 седмици )
    Имам чувството, че въобще не четеш статиите, които коментираш. В предишната цяла статия под която спорихме, минимум 5 пъти беше повторена думата тарифи за ток, аз през цялото време ти говорих за тарифите за ток, а ти след десетки коментари ми каза че въобще не става въпрос за тарифите и никой освен мен не говори за тях. Сега ако благоволиш да отговориш ще видиш че пак си на моето мнение и се заяждаш безпричинно. Съгласен ли си с тях че с ОЩЕ ПОВЕЧЕ забрани 30% ще се постигнат чак след 2035.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 4 седмици )
    Миташки,да слагаш в кавички капацитета на Лутц и Нардели,говори повече от достатъчно колко си заблуден!Хората казват право куме в очи,това което всички освен теб осъзнаха - изнасиленото налагане на EV не работи!Изнасиленото производство също!Дори китайците дето толкова хвалиш страдат жестоко и ако не бяха държавните пари,отдавна щяха да са останали само две фирми производители!За хибридите също са напълно прави,че изнасилено бяха прескочени като звено!В кавички си ти "експерт-врачка"
  • #6
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 4 седмици )
    Не се притеснявай! Пазарните принципи работят независимо дали ти харесва или не. Ако наистина има такъв излишък, цените на батериите и електромобилите ще се сринат, точно както се сринаха цените на фотоволтаиците и наводниха света с тях. Китайците заобиколиха всички пречки които им създадоха с фотоволтаиците, ще намерят начин и за батериите и електромобилите. За тях 10-те години започнаха да се броят преди 8 години и са почти на финала! Вероятно още тази година ще постигнат 30% дял в Китай.
  • #5
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 4 седмици )
    С техния производствен капацитет от 30 милиона годишно, напълниха пристанищата с гниещи кошници и единственото което постигнаха е да плащат повече от година пристанищни такси! Хубавото е, че скоро ще трябва да ги бракуват и рециклиращите фирми в Европа ще имат много евтин материал за батерии и евтини метали. Пожелавам на китайците доволно да потриват ръце и да продължават да доставят още 10 години коли които никой не иска!
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Сега остана да се разберете помежду си с всичките си 50 самоличности какво точно имате предвид под "обозримо бъдеще" защото за 80% от никовете ти това означава след пет секунди - времето да излезеш до терасата и да преброиш дали имат 30% дял. Според тебе очевидно обозримо бъдеще е след 10 години. Според мен 30% ще станат след три-четири години.