IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis: Електрическите автомобили не са решение за всеки!

За истински пробив батериите им трябва да бъдат два пъти по-леки, заяви Карлос Тавареш

Електрическите превозни средства може да са решение за мобилност за някои, но не за всички. Това припомни Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на Stellantis, на организирания от компанията форум Freedom of Mobility.


Карлос Тавареш


Това не е първото подобно изявление на един от най-влиятелните топ-мениджъри в автомобилната индустрия. Мнението му се споделя и от други шефове на големи производители, които също са предпазливи относно прехода към електричество и изпитват сериозни съмнения по-специално относно батериите.

Според Тавареш все още е необходим „значителен пробив по отношение на химията на батериите“, за да се намали теглото им наполовина през следващото десетилетие. Португалският шеф на Stellantis допълва, че водородът също не е алтернатива за настоящата масова мобилност заради „много високата“ му цена“, докато споделеното пътуване изглежда най-доброто решение, поне за градските райони.

Тавареш отбеляза, че настоящите електромобили с пробег от приблизително 400 км изискват приблизително допълнителни 500 кг допълнителни суровини в сравнение с конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.

„Създаването на батерия изисква много суровини. Твърде много, което все пак не е разумно от екологична гледна точка. За да се направи пробив трябва да се използват нови химикали, които да намалят теглото и използването на суровини за електрически превозни средства с поне 50%“, обясни Тавареш.

Въпреки, че топ-мениджърът не каза как Stellantis планира да намали теглото на своите батерии, концернът залага изключително на електрификацията. Компанията се надява, че 100% от продажбите й в Европа до края на десетилетието ще бъдат за изцяло електрически превозни средства, докато целта в САЩ е 50%. Stellantis си е поставил за цел да продава 5 милиона BEV годишно до 2030 г., като ще представи повече от 75 модела, задвижвани изцяло на ток, до края на десетилетието.

В основата на електрическата стратегия на марката са четири платформи за превозни средства, наречени STLA Small, Medium, Large и Frame, последната от които приема конструкция на каросерия върху рама. Stellantis също работи върху три отделни модула за електрическо задвижване, два химикала за батерийни клетки, конфигурации за предно-задно и задвижване на всички колела и ще доставя електромобили с пробег между 500-800 км.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гретенце гостенке ( преди 3 седмици )
    И още чакам някой да ми обясни за коя година говори другаря Тойода, когато казва никога? Никога през 1995 година ? Никога през 2025 година или никога през 2050 година електромобилите няма да прехвърлят 30% пазарен дял? Защото за да ти излязат опорните точки съм сигурен че ще ме убедиш, че е говорил за миналото! Или вероятно че го е казал през 2000 година а сега си е променил мнението? Чакаме да видим имаш ли мнение по въпроса или просто не си съгласен с мненията на останалите но нямаш собствено
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гретенце гостенке ( преди 3 седмици )
    Знам че живееш в паралелна реалност и при вас време пространството е без значение, Но при нас времето за което говори другарят Тавареш е далече в бъдещето "Компанията се надява, че 100% от продажбите й в Европа до края на десетилетието ще бъдат за изцяло електрически превозни средства, докато целта в САЩ е 50%. Stellantis си е поставил за цел да продава 5 милиона BEV годишно до 2030 г., като ще представи повече от 75 модела, задвижвани изцяло на ток, до края на десетилетието."
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    МитичкЕ,другарят Тавареш ти говори за сега,не за бъдещето.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гретенце гостенке ( преди 3 седмици )
    Ти не вдяваш временната. Не искаха, не искат и няма да искат в бъдеще са три различни понятия които на тебе ти изглеждат едно и също, но не са. И аз сега не искам, но не означава че в бъдеще няма да искам при определени условия. Тоест не е въпросът дали, А кога. Е определено не е НИКОГА. Шансовете шефа на Стелантис да познае са нищожни. Шансовете аз да позная че до 2030 делът на електромобилите ще задмине 30% са големи. Но шансовете никога да не бъдат постигнати 30% са никакви! 0%
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Адреналинката електричка още не вдява.Хората не искат електрокари.
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Всъщност проблемите ще са от всякакво естество и е невъзможно преходът да бъде извършен до 2030. Дори да бъдат изградени достатъчно сервизи за електромобили, то дотогава не могат да бъдат обучени кадрите които да работят в тези сервизи. Проблемите са многопластови и не могат да бъдат решени с политически решения. Това ще е дълъг процес и ще продължи след 2035, въпреки нереалистичните очаквания както на привържениците така на противниците на електромобилите.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Лично мнение ( преди 3 седмици )
    Лично според мен истината ще е някъде по средата. Не ми се вярва електромобилите да са станали чак пък толкова евтини, че никой да не пожелае да си купи ДВГ, дори да сме оптимисти относно изграждането на зарядна инфраструктура и цените на енергията на тях. Пак според мен в определени етапи именно зарядната инфраструктура ще е тясното място. Както в енергетиката за балансиране на енергийната система, така и на затрудненията при използване на електромобилите.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Резюме ( преди 3 седмици )
    Според toyota електромобилите никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял. според Стелантис още през 2030 ще продават 100% електромобили в Европа. Общо 5 милиона електромобила с батерии през 2030. Toyota предвижда да продава 3,5 милиона за същата година. Кой от тях смятате че ще е прав през 2030 година и защо?
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 3 седмици )
    Добър ден, аз съм вашата леля.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 3 седмици )
    За логореята и графоманията да давам линк да се познаеш? Чакам отговора: Хайде като е по-умен от мен, да ми разтълкуваш какво означава думата никога? За коя година говори toyota. Кога е това никога и тогава днешните технологии ли ще се ползват? Моля те недей ни засипва с поредната логорея а отговори ясно и конкретно на въпросите които съм задал. Благодаря предварително. Че много графомани станахте."