Електрическите превозни средства може да са решение за мобилност за някои, но не за всички. Това припомни Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на Stellantis, на организирания от компанията форум Freedom of Mobility.
Това не е първото подобно изявление на един от най-влиятелните топ-мениджъри в автомобилната индустрия. Мнението му се споделя и от други шефове на големи производители, които също са предпазливи относно прехода към електричество и изпитват сериозни съмнения по-специално относно батериите.
Според Тавареш все още е необходим „значителен пробив по отношение на химията на батериите“, за да се намали теглото им наполовина през следващото десетилетие. Португалският шеф на Stellantis допълва, че водородът също не е алтернатива за настоящата масова мобилност заради „много високата“ му цена“, докато споделеното пътуване изглежда най-доброто решение, поне за градските райони.
Тавареш отбеляза, че настоящите електромобили с пробег от приблизително 400 км изискват приблизително допълнителни 500 кг допълнителни суровини в сравнение с конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.
„Създаването на батерия изисква много суровини. Твърде много, което все пак не е разумно от екологична гледна точка. За да се направи пробив трябва да се използват нови химикали, които да намалят теглото и използването на суровини за електрически превозни средства с поне 50%“, обясни Тавареш.
Въпреки, че топ-мениджърът не каза как Stellantis планира да намали теглото на своите батерии, концернът залага изключително на електрификацията. Компанията се надява, че 100% от продажбите й в Европа до края на десетилетието ще бъдат за изцяло електрически превозни средства, докато целта в САЩ е 50%. Stellantis си е поставил за цел да продава 5 милиона BEV годишно до 2030 г., като ще представи повече от 75 модела, задвижвани изцяло на ток, до края на десетилетието.
В основата на електрическата стратегия на марката са четири платформи за превозни средства, наречени STLA Small, Medium, Large и Frame, последната от които приема конструкция на каросерия върху рама. Stellantis също работи върху три отделни модула за електрическо задвижване, два химикала за батерийни клетки, конфигурации за предно-задно и задвижване на всички колела и ще доставя електромобили с пробег между 500-800 км.