Шефът на Aston Martin отсече, че компанията ще продължи да произвежда бензинови автомобили, докато не бъде принуден насила да спре от регулаторите на фона на намаленото търсене на електрически превозни средства. Според Лорънс Строл винаги ще има търсене на спортни коли с мотори като моделите V8 и V12.
Подобно на конкурентите си, 111-годишният производител ще трябва да се бори със забраната за нови бензинови или дизелови автомобили във Великобритания от 2035 г. Строл обаче заяви, че бизнесът му няма да се откаже от продуктите, които поглъщат добрите, стари горива, докато не се наложи. „Ще продължим да ги правим, докато ни е позволено да ги правим. Винаги ще има търсене, но то ще се свие“, каза той.
Неговите забележки контрастират с конкуренти като Jaguar и Rolls-Royce, които обещаха да бъдат напълно електрически в рамките на шест години. Те идват на фона на опасенията, че преходът към електрически автомобили във Великобритания е възпрепятстван поради липса на налични точки за зареждане.
През февруари производителят на колите на Джеймс Бонд отложи с една година пускането на пазара на първото си електрическо превозно средство (EV), задвижвано от батерии. Беше планиран за следващата година, но сега ще бъде пуснат в продажба най-рано през 2026 г.
По това време Строл, канадски милиардер, който спаси Aston Martin през 2020 г. от колапс, каза, че „всичко е на мястото си“, с изключение на потребителския апетит за електромобили. Според него шофьорите искат „малко електрификация“, но не и да загубят „миризмата и усещането на спортната кола, както и шума“. Строл допълни в интервю пред „The Times“, че е било „разумно решение“ да се забави програмата за електромобили.
Един от водещите производители - VW, вече се опари на Острова. Продажбите на електрически превозни средства (EV) са спаднали с 24% през първите три месеца на годината за германската група, тъй като купувачите се връщат към по-евтините бензинови модели. Volkswagen предлага някои от най-популярните електромобили в Обединеното кралство, включително гамата Audi e-tron и Volkswagen ID.
Но последните данни показват, че търсенето на бензин в Обединеното кралство се покачва с по-бързи темпове, отколкото на електричество на фона на опасения относно цената и инфраструктурата за зареждане.