IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шест от най-надеждните по-нови бензинови и дизелови двигатели

Тези сравнително съвременни мотори изкарват без проблем стотици хиляди километри

Ерата на двигателите, които изкарваха милион километра без проблем, приключи и е време всички да се примирят с това. Все още обаче има много двигатели в експлоатация, които впечатляват с дълголетие и надеждност, категорични са колегите ни от Autonews, които дават 6 примера за такива задвижващи агрегати.


двигател


Строго погледнато, надеждността на всеки захранващ блок се определя в завода. Всеки модел, пуснат в серия, има приблизителен срок на експлоатация преди основен ремонт. Конкретният пробег е посочен в документите на производителя, като той, разбира се, зависи от десетки фактори, които често са трудни за прогнозиране.

Факт е, че експлоатационният живот на старите двигатели наистина е значително (понякога няколко пъти) по-висок от съвременните. Причините са най-различни, като сред тях на преден план излизат няколко. Сред тях, например, е наличието на турбокомпресор, който масово се използва в последно време. Тези мотори обаче са по-натоварени и съответно ресурсът им е по-малък.

Друг важен фактор е обемът на двигателя. Колкото по-голям е той, толкова по-малко е средното натоварване на частите. Също така важна роля играят и материалите за производство. Много от по-старите двигатели са от класически чугун, който е по-малко податлив деформация от съвременните леки алуминиеви сплави.

Най-важното обаче си остава конструкцията на мотора, като тук се прилага основният принцип на механиката - колкото по-малко части има, толкова по-голямо е средното време, което изкарва двигателят без ремонт. Елементи като фазови превключватели, сложна система за директно впръскване, турбокомпресор, изобилие от сензори и др. очевидно намаляват живота на двигателя, дори на теория.

В списъка на Autonews са посочени сравнително модерни двигатели, които отстъпват като ресурс на моторите от 70-те и 80-те години на миналия век, достигащи милион километра пробег. Тези агрегати обаче често имат повече или по-малко модерен арсенал от технически решения, което им позволява достигане не само на по-голям пробег, но и по-нисък разход на гориво и на вредни емисии.


Шест от най-надеждните двигатели (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    коко ( преди 7 месеца )
    От всички изброени дизели най-най надежден и балансиран е редовият шестак на БМВ
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Старото ми Рено, модел 1999 беше с такъв двигател. Прекрасен, икономичен, лесен за обслужване двигател. Имаше само един проблем и той не беше свързан с него. Колата гниеше не в години, а в дни...
  • #2
    20 rate up comment 3 rate down comment
    sas ( преди 7 месеца )
    Хахаха, това ли са "по-новите" двигатели!?!?!
  • #1
    29 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "...най-надеждните по-нови бензинови и дизелови..." и всички двигатели са влезли в производство преди 20 години и с изключение на един са спрени преди поне 10г