fallback

Aston Martin ще прави бензинови коли, докато хората ги искат

Нужна е електрификация, но в малки дози, категоричен е Лорънс Строл

Шефът на Aston Martin отсече, че компанията ще продължи да произвежда бензинови автомобили, докато не бъде принуден насила да спре от регулаторите на фона на намаленото търсене на електрически превозни средства. Според Лорънс Строл винаги ще има търсене на спортни коли с мотори като моделите V8 и V12.

 

Подобно на конкурентите си, 111-годишният производител ще трябва да се бори със забраната за нови бензинови или дизелови автомобили във Великобритания от 2035 г. Строл обаче заяви, че бизнесът му няма да се откаже от продуктите, които поглъщат добрите, стари горива, докато не се наложи. „Ще продължим да ги правим, докато ни е позволено да ги правим. Винаги ще има търсене, но то ще се свие“, каза той.    

Неговите забележки контрастират с конкуренти като Jaguar и Rolls-Royce, които обещаха да бъдат напълно електрически в рамките на шест години. Те идват на фона на опасенията, че преходът към електрически автомобили във Великобритания е възпрепятстван поради липса на налични точки за зареждане.

През февруари производителят на колите на Джеймс Бонд отложи с една година пускането на пазара на първото си електрическо превозно средство (EV), задвижвано от батерии. Беше планиран за следващата година, но сега ще бъде пуснат в продажба най-рано през 2026 г.  

По това време Строл, канадски милиардер, който спаси Aston Martin през 2020 г. от колапс, каза, че „всичко е на мястото си“, с изключение на потребителския апетит за електромобили. Според него  шофьорите искат „малко електрификация“, но не и да загубят „миризмата и усещането на спортната кола, както и шума“. Строл допълни в интервю пред  „The Times“, че е било „разумно решение“ да се забави програмата за електромобили. 

Един от водещите производители - VW, вече се опари на Острова. Продажбите на електрически превозни средства (EV) са спаднали с 24% през първите три месеца на годината за германската група, тъй като купувачите се връщат към по-евтините бензинови модели. Volkswagen предлага някои от най-популярните електромобили в Обединеното кралство, включително гамата Audi e-tron и Volkswagen ID. Но последните данни показват, че търсенето на бензин в Обединеното кралство се покачва с по-бързи темпове, отколкото на електричество на фона на опасения относно цената и инфраструктурата за зареждане.    

fallback
  • #7
    До 6 ( преди 8 месеца )
    А на тебе колко пъти трябва да ти обясняват че функционалната неграмотност не прощава? Сигурен ли си че е porsche и toyota плащат едни и същи глоби за всеки грам въглероден диоксид над 95 грама на километър? Сигурен ли си че разходът на една dacia е на един Астън Мартин е един и същ и плащат еднакви глоби?
  • #6
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Абе, Мите кво се правиш на улав като три статии по-надолу пише, че всички ДВГ производители трябва да плащат глоби, т.е. акциз за всяка кола. Какви 500 коня, кви 5 лева като същите правила са за Астън Мартин и за Дачия.
  • #5
    До 2 ( преди 8 месеца )
    То пък някога да караш автомобил с 500 коня е било евтино удоволствие от където и да го погледнеш включително данъци, нали? Единственото което казвам не че който си има брада си има и бръснач. Дори не осъзнаваш, че твърди е точно обратното на това което си мислиш. Вместо забрани, да им сложат по-големи данъци и да им позволят да си ги произвеждат. Според тебе настоящата забрана ли е по-добрата опция? Ще видиш, че така ще стане, защото така или иначе ще се откажат от ДВГ преди забраните.
  • #4
    ааааа ( преди 8 месеца )
    близко е до акъла че ДВГ няма да бъдат спрени скоро ! пораДИ РЕД причини ...който има акъл ще зацепи за кво става въпрос ...
  • #3
    бг смешки ( преди 8 месеца )
    туко що видех 1 пред нашия блок .....ония ден видех друго на Черни връх в Лозенец ...яко се краде у нас !
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    О, Мите, вече съвсем явно обясняваш за задължителните глоби за ДВГ-та, а? Всичко е цветя и рози, ама колите вече да бъдат акцизина стока. При любимите ти мобилни телефони и цифрови фотоапарати точно така се случи прехода, нали? Ей, гиди, мазен лицемер.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Напълно нормално. Производителите трябва да следват пазара, а не законовите ограничения. Ако клиентите са готови да плащат глобите предвидени в закона, за да продължат да си карат това което им е кеф, защо производителите трябва да спират да го произвеждат? И защо трябва да спрат да го произвеждат преди 2035 година? По дяволите днес е 2024. Защо въобще говорят за 2035? Ако наистина има забрана и тя не бъде отменена, то най-силните години за продажба на ДВГ ще са именно от 2032 до 2035.
fallback
Последни