fallback

Aston Martin ще прави бензинови коли, докато хората ги искат

Нужна е електрификация, но в малки дози, категоричен е Лорънс Строл

Шефът на Aston Martin отсече, че компанията ще продължи да произвежда бензинови автомобили, докато не бъде принуден насила да спре от регулаторите на фона на намаленото търсене на електрически превозни средства. Според Лорънс Строл винаги ще има търсене на спортни коли с мотори като моделите V8 и V12.

 

Подобно на конкурентите си, 111-годишният производител ще трябва да се бори със забраната за нови бензинови или дизелови автомобили във Великобритания от 2035 г. Строл обаче заяви, че бизнесът му няма да се откаже от продуктите, които поглъщат добрите, стари горива, докато не се наложи. „Ще продължим да ги правим, докато ни е позволено да ги правим. Винаги ще има търсене, но то ще се свие“, каза той.    

Неговите забележки контрастират с конкуренти като Jaguar и Rolls-Royce, които обещаха да бъдат напълно електрически в рамките на шест години. Те идват на фона на опасенията, че преходът към електрически автомобили във Великобритания е възпрепятстван поради липса на налични точки за зареждане.

През февруари производителят на колите на Джеймс Бонд отложи с една година пускането на пазара на първото си електрическо превозно средство (EV), задвижвано от батерии. Беше планиран за следващата година, но сега ще бъде пуснат в продажба най-рано през 2026 г.  

По това време Строл, канадски милиардер, който спаси Aston Martin през 2020 г. от колапс, каза, че „всичко е на мястото си“, с изключение на потребителския апетит за електромобили. Според него  шофьорите искат „малко електрификация“, но не и да загубят „миризмата и усещането на спортната кола, както и шума“. Строл допълни в интервю пред  „The Times“, че е било „разумно решение“ да се забави програмата за електромобили. 

Един от водещите производители - VW, вече се опари на Острова. Продажбите на електрически превозни средства (EV) са спаднали с 24% през първите три месеца на годината за германската група, тъй като купувачите се връщат към по-евтините бензинови модели. Volkswagen предлага някои от най-популярните електромобили в Обединеното кралство, включително гамата Audi e-tron и Volkswagen ID. Но последните данни показват, че търсенето на бензин в Обединеното кралство се покачва с по-бързи темпове, отколкото на електричество на фона на опасения относно цената и инфраструктурата за зареждане.    

fallback
  • #17
    До 16 ( преди 6 месеца )
    Алтруист? Не. По-скоро прагматик, който търси икономически изгодното. А икономически изгодното не винаги е най-евтиното. Икономически изгодно е да си купиш климатик за 3000 лв плюс фотоволтаици за 5 000, за да го захраниш, а не 2 вентилаторни печки със същата мощност за 80 лв двете, които да горят скъп въглищен ток. Въпреки че са 100 пъти по-евтини, не са икономически по-изгодни. Къде намеси алтруизма в този пример? Това е прагматизъм, а екологията е бонус.
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Въх, бях забравил, че Митето всъщност е алтруист, но алтруизмът му се проявява само, когато му е икономически изгодно. Сигурен съм, че определението за това всъщност не се нарича "алтруизъм", а е нещо доста по-негативно. Обаче иначе добре ги реди - децата, бъдещето, природата, ама засега си джитка с миришещия дизел. Баце, няма такова рядко ... като теб и подобните ти!
  • #15
    До 13 ( преди 7 месеца )
    А кой е казал че не е? Само че това не се прави в дворовете на детските градини, където сега горят дизелови горелки на парното, в центъра на града, където са задръстванията и пушат милиони ауспуси едновременно, Топлофикация, че и току ми не са в града, както и печките на дърва и въглища в кварталите. Да давам ли Примера за разликата за ходенето по голяма нужда в тоалетната и между масите в ресторанта в същата сграда? Еднаква мръсотия и количество, но мястото е важно, дори да не го признавате.
  • #14
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Погледни във фактурата за ток за вчера между 13 и 15:00 и ми кажи какво виждаш? Колко киловатчаса си консумирал за тези два часа и каква сума са ти фактурирали? Да видим кой лъже? И това че за тези два часа ти дали 20 стотинки не означава че няма да платиш 200 лв на края на месеца, ако си решил да си пуснеш бойлера и да си сготвиш пет часа по-късно, Когато токът струваше 25 ст. Да позная ли че не знаеш за какво говоря? Представи си че на обяд ти плащат да си заредиш бензин, а вечер е 5 лв/литър
  • #13
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, производството и рециклирането на батериите е най чистото и екологично производство.Материалите са доказано канцерогенни.
  • #12
    До 11 ( преди 7 месеца )
    За тебе може да изглежда дреболия, но за купувача на dacia, която цялата струва по-малко отколкото ще е доплати собственикът на aston martin за глобата ще има голямо значение. А дали ще има значение за внуците ти, дали градовете ще са също толкова замърсени заради отопление с въглища и каране на автомобили с ДВГ или ще се чудят как сме живели докато всичко е на ток и чистичко? Дали идеята замърсителите да плащат, за да се стимулира чистотата на въздуха в населените места е лоша?
  • #11
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Е, добре, не било по врат, а било по шия. Астън ще плати примерно 10 хил евро глоба, а другите само по 5. За човек, който се бие в гърдите, че гледал тенденции и общата картина, много обичаш да изпадаш в педантичност за дребни числа, когато ти изнася.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Къде е този ток за минус стотинки, че явно енергото ме цака всеки месец с по 50лв?
  • #9
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Е как реши че това е нещо обидно? По-добре е да можеш да правиш всички тези неща отколкото да не можеш като антиматематиците, които не признават физичните закони и не могат да сметнат нещо по-сложно от задача за втори клас със събиране и изваждане. Имаш ли нещо да кажеш по въпроса с глобите за емисии за dacia и aston martin? Задача за първи клас за сравняване на две числа? Втора задача, ако цената на тока е минус 9 стотинки, а такса пренос с ДДС е 7 стотинки, колко ще платиш за 100kWh.
  • #8
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Влизате в полемика с местния Мун чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Може да смята сложна лихва в Ексел, знае за сайтовете на ЕСО и енергийните борси.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет.Това мощност, проценти, време, гледайте Екселски таблици и си трайте.
fallback
Последни