IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След чудовищни глоби за вредни емисии компаниите вече са чисти пред ЕС

Volkswagen е платил най-много за превишаване на стандартите на CO2

Според данни на Европейския съюз леките превозни средства са отговорни за 16% от общите емисии на въглероден диоксид (CO2). „Дялът“ на леките търговски автомобили е 3% в 27-те страни членки.

 
VW


От 2019 г. беше приет съответният регламент, който определя границите на емисиите на въглероден диоксид за всяко ново превозно средствж, както и глобата, която компанията трябва да плати, в случай че ги надвиши. В регламент 2019/631 на ЕС беше решено от 2019 г. до тази година (2024 г.) ограничението да бъде 95 г/км. за нови леки автомобили и 147 г/км. за бизнес коли.  За следващите години до 2035-а лимитите са още по-малки.

Въз основа на настоящите граници, Volkswagen Group беше тази, която плати най-голямата сума глоби за своите модели. Според доклад на Automotive News Europe – германците са се разделили с повече от 100 милиона евро глоби за 2020 г. Всъщност, тогава самата компания обяви, че е надвишила ограничението средно с 0,75 г/км.

Следващият производител на автомобили, платил най-много глоби, беше Jaguar Land Rover, който беше осъден за около 40 000 милиона евро. Британската компания обяви, че е превишила ограничението с 3 г/км. средно аритметично.

Компаниите не разкриват точните суми, които са платили, но е известно, че Европейският съюз е определил глоба от 95 евро на грам за емисия на диоксид, който надвишава лимита. Съобщава се, че санкции са наложени не само на европейските производители, но и на японските Suzuki и Subaru.

От 2020 г. досега всички компании спазват новата WLTP норма за емисии на въглероден диоксид и замърсители. Европейският съюз обяви резултатите и за 2022 г., където това е доказано - всички са чисти!

 
Bugatti

 

По-конкретно, от 91 автомобилни производители, които са включени в контрола на ЕС, само Bugatti не успява да изпълни лимита. Но производителят на скъпи коли няма да бъде глобен. Законът предвижда, че компаниите, които продават малко бройки годишно, не плащат. Bugatti пласира едва 30 автомобила през 2022 г.
 

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Теслю се бил оженил!!! Честито на младоженците,нека са щастливи и да си народят екологични зелени електричета. Сватбения подарък от Мъск да не е Тесла?
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Глобите вдигнаха цените не само на новите,но и цените на автомобилите втора употреба.На зор се мъчат да изравнят цените на автомобилите с електрокарите,че нещо спряха да ги купуват.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Чувам доста марки връщат дизела в моделната си гама, как се извъртяха нещата в този съюз от клоуни и не е VW платил, а тези които си ги купуват са платили!
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До крещящия ( преди 7 месеца )
    Единственият който крещи си ти психопат. Лъжеш, да гледаш, обиждаш и се правиш на най-глупавия човек на света само и само някой да ти обърне внимание. Хайде цитирай кога и къде съм казал че електромобилите са по-евтини в момента? Единственото което казвам е че са абсолютно неподходящи за 95% от тези които са тръгнали да си купуват нов автомобил. Точно обратното на това което твърди психопата, който страда от логорея и е изписал 10 мнения без да каже нищо по темата.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Обаче иначе Тесльо ходи и крещи, електричките са по-евтини, и никой не ви забранява да си купувате ДВГта. Следвайки неговата логика формално погледнато никой не ни спира и да живеем в многодекарови имения и да си правим хареми от плейбой зайчета, но поради някаква мистериозна причина няма как това да стане.
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Тези глоби вдигат цените на автомобилите с двг.Цената на ново Пежо Рифтър тръгва от 54000 лева(48000 лева миналата година), Фолксваген Кади 58000 лева.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Пропуснали сте есенцията на новината. Производителите на автомобили с двг са платили рекордни глоби.Въпросът е къде са отишли парите и за какво ще се харчат.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Аве твафне са ли глупостии веее аре обяснете де
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Оженил си митичното
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,да не си се оженил?Грета да не ти е пристанала?