IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

След чудовищни глоби за вредни емисии компаниите вече са чисти пред ЕС

Volkswagen е платил най-много за превишаване на стандартите на CO2

Според данни на Европейския съюз леките превозни средства са отговорни за 16% от общите емисии на въглероден диоксид (CO2). „Дялът“ на леките търговски автомобили е 3% в 27-те страни членки.

 
VW


От 2019 г. беше приет съответният регламент, който определя границите на емисиите на въглероден диоксид за всяко ново превозно средствж, както и глобата, която компанията трябва да плати, в случай че ги надвиши. В регламент 2019/631 на ЕС беше решено от 2019 г. до тази година (2024 г.) ограничението да бъде 95 г/км. за нови леки автомобили и 147 г/км. за бизнес коли.  За следващите години до 2035-а лимитите са още по-малки.

Въз основа на настоящите граници, Volkswagen Group беше тази, която плати най-голямата сума глоби за своите модели. Според доклад на Automotive News Europe – германците са се разделили с повече от 100 милиона евро глоби за 2020 г. Всъщност, тогава самата компания обяви, че е надвишила ограничението средно с 0,75 г/км.

Следващият производител на автомобили, платил най-много глоби, беше Jaguar Land Rover, който беше осъден за около 40 000 милиона евро. Британската компания обяви, че е превишила ограничението с 3 г/км. средно аритметично.

Компаниите не разкриват точните суми, които са платили, но е известно, че Европейският съюз е определил глоба от 95 евро на грам за емисия на диоксид, който надвишава лимита. Съобщава се, че санкции са наложени не само на европейските производители, но и на японските Suzuki и Subaru.

От 2020 г. досега всички компании спазват новата WLTP норма за емисии на въглероден диоксид и замърсители. Европейският съюз обяви резултатите и за 2022 г., където това е доказано - всички са чисти!

 
Bugatti

 

По-конкретно, от 91 автомобилни производители, които са включени в контрола на ЕС, само Bugatti не успява да изпълни лимита. Но производителят на скъпи коли няма да бъде глобен. Законът предвижда, че компаниите, които продават малко бройки годишно, не плащат. Bugatti пласира едва 30 автомобила през 2022 г.
 

0 от 500
  • #44
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пффф, ще обезпечаваш енергийните нужди чрез торенти и ще стискаш палци вечер да има достатъчен брой сийдъри. Успех с тази стратегия, особено другият петък вечер преди празниците. Като не искаш да плащаш 300лв, защо си закачен към енергото? Балансирай си сам домакинството. Мисли глобално, действай локално. Ама дори у вас не става, нали? Обаче на национално ниво ще работи, а? Смехории.
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 45 ( преди 1 месец )
    Както виждаш, стъпка по стъпка всичко се случва. Ще се случи на няколко цикъла със съответните трудности, но това е най-ефективния, най-икономически изгодният и най-екологичния начин за добив на енергия и няма как да не стане колкото и да се дърпат производителите на изкопаеми горива и да ви промиват мозъците. Няма да стане бързо, но е необратимо. Нашите внуци ще живеят в света без пушеци е горене за който аз мечтая, а не в твоите опушени и мрачни мечти. Ти да не си добре, а съседа да е зле!
  • #42
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 45 ( преди 1 месец )
    Разбира се че трябва законодателни промени. Не съм съгласен да съм длъжен по закон да плащам 300 лв за мегаватчас, ако може да ми плащат 88 лв за същото нещо. Ти ако си мазохист и имаш такива желания, си мечтай закона да остане такъв. Аз още през 2012 година съм описал моите мечти - фотоволтатите произвеждат безплатна енергия, електромобилите зареждат под тях на сянка, вечерно време да връщат енергията в мрежата. Балансите се оправят с високоволтови далекопроводи на хиляди километри
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И пак и пак Митето върти и суче за законодателни промени и административни мерки. Отрицателни цени, милиарди инвестиции, намалявщи цени на активите, но накрая трябва държавата да се намеси с акцизи и закони, за да се изравнят цените на колите и най-накрая електричките да станат на цената на бензинките, което му била тезата уж. Няма друго такова слузесто и витиевато марксистко човече.
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 41 ( преди 1 месец )
    Как ще видиш отрицателна цена в сметките си, като плащаш на регулирания пазар по 300 лв за мегават час на въглищните централи през същото време през което на фирмите им плащат 88 лв за да ползват тока! Ще видим дали съм прав юли месец. Ако ти си прав, сметките на битовите потребители ще се вдигнат заради по-високата цена на тока. Ако аз съм прав, цената на тока за битовите потребители ще стане по-ниска отколкото плащаме сега и сметките ще паднат. Искаш ли да се обзаложим? Виртуално, дума срещу д
  • #39
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 40 ( преди 1 месец )
    Надали и след 10 години на електромобилите ще станат евтини, точно както климатиците никога няма да се изравнят по цената с вентилаторна печка, въпреки че цените им паднаха драстично. Батериите са актив. Не ги ползва ЕСО, а собственика решава дали да продаде цикъл живот за 24 ст. за киловатчас от скъпата батерия - примерно 20 лв за цикъл на електромобил с 80kWh батерия, за да си събере пари да я смени с по-добра след няколко години .
  • #38
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На кратко близките 10 (вероятно повече) години електричките ще са скъпи, за сметка на това ще им се вдигне данъка. Но може би ще ги зареждаме евтино ако дадем на ЕСО да ни амортизира скъпата батерия.
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А милиардите за батерии вече са инвестирани дори в България. 1 милиард са 10 000 електромобила А в България вече има повече. Въпросът, е че всички тези батерии бездействат. Засега и коя от тях не може да връща в мрежата, но дори в този случай са решение на проблема - могат просто да зареждат безплатно, за да не е отрицателна цената. Тези промени в момента се правят на законодателно ниво. Ще имаме избор за скъпа постоянна цена на тока ИЛИ динамична която се сменя всеки час. ИЗБОР! СВОБОДА!
  • #36
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Относно акцизите също съм отговарял десетки пъти. Акцизът е наказание за извършване на нещо лошо, което води до вредни последствия. На теория се събира за справяне с тези последствия - за здравеопазването, борбата с рака и и т.н. На практика за поредния инструмент за източване на пари. Ще си ги вземат през пътния данък - електромобилите разрушават пътя повече и ще плащат повече на километър. Освен това отделят повече фини прахови частици и трябва да се справяме с последствията им. Уж де.
  • #35
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Чети с разбиране ( преди 1 месец )
    Аз вече съм отговарял, но ти още не си разбрал, е няма логика да си купуваш тортата за рождения ден през юли, ако рождения ден е февруари, на каквато и промоция да е. Това с тока си е чист бизнес. Вчера между 13 и 15:00 даваха 82-88 лв за мегават час само и само да си заредиш батерията, a само след няколко часа, от 19 до 21 искаха да я купуват на 150 лв - 240 лв разлика. Защо да чакаш повече?