BMW е една от малкото компании, продаващи електрически превозни средства, които отчетоха скок на растеж през първото тримесечие на 2024 г., докато в същото време конкуренти като Tesla и Volkswagen изпитват сериозни трудности.
Германският автомобилен производител съобщи, че е доставил 82 700 напълно електрически BMW, Mini и Rolls-Royce на клиенти от януари до март. С други думи, ръстът на продажбите на електрически превозни средства се е покачил с почти 28% в сравнение със същия период на предходната година. Продажбите на модели, захранвани с батерии – включително i4, iXi и i7, съставляват по-голямата част от продадените електромобили и, като те са нараснали с над 40%.
От компанията се похвалиха, че общите продажби на електрически автомобили са преминали границата от 1 милион, като това се случва 11 години след пускането на пазара на първото BMW, задвижвани изцяло на ток - i3. Баварците очакват, че именно електромобилите ще бъдат основен двигател на растежа на продажбите през 2024 г., като прогнозират, че ръстът ще бъде двуцифрен.
В същото време Volkswagen съобщи, че продажбите на електромобили са намалели с 3% до 136 400 единици, като това се дължи отново на 24% спад в продажбите в Европа и 16% спад в САЩ. Този резултат идва, въпреки че Volkswagen продаде 41 000 електрически коли в Китай, където регистрира 91 % увеличение на фона на продължаващата ценова война и нарастващата конкуренция.
На свой ред, големият конкурент на BMW - Mercedes-Benz, регистрира 8% спад в продажбите на EV. Автомобилният производител от Щутгарт обясни резултата с отслабването на потребителското търсене в Германия, след като властите в страната прекратиха програмата за субсидиране на EV.
Лидерът в сегмента на електромобилите - Tesla, също среща сериозни трудности, като записа първия си годишен спад на продажбите от 2020 г. Това обаче не важи за два от неговите конкуренти, които се появиха на пазара през последните години. Lucid Motors отчете 40% ръст спрямо миналата година, докато Rivian увеличението през последното тримесечие е цели 70%.