fallback

Фиаско: Европейските пристанища се задръстиха с китайски коли

Някои от електромобилите на Great Wall и BYD киснат по доковете вече от 18 месеца

Големите европейски пристанища са се превърнали в гигантски паркинги, задръстени предимно с нови китайски автомобили, съобщава The Financial Times. Вносителите им са хванати в крачка от забавянето в продажбите на нови автомобили, особено електрически, от началото на тази година, както и от логистични трудности, свързани най-вече с недостига на шофьори и на превозни ремаркета.                От няколко ключови порта са потвърдили пред изданието, че автомобилни компании нерядко заявяват доставки, без да са осигурили никакъв последващ транспорт за колите след разтоварването от кораба. "Автомобилните дистрибутори все повече използват пристанищните терминали като складове", оплакват се директно от пристанището в Зеебрюге, Белгия. То е най-голямото в Европа като капацитет за внос на автомобили. Според управата и колегите им от другите големи портове имат същите затруднения.

Някои китайски електромобили залежават по европейските пристанища вече от 18 месеца, твърди FT. Повечето пристанища са започнали да изискват доказателство за осигурен последващ транспорт, преди да приемат нови товари. Цуй Дъншу, главният секретар на Китайската асоциация за пътнически автомобили, потвърждава пред вестника, че "сухоземното транспортиране към европейските пазари е трудно за китайските производители". Цуй призовава производителите да не се втурват на сляпо в надпревара кой ще закара повече коли в Европа, а да вложат повече усилия в дистрибуцията и следпродажбеното обслужване.               От BLG Logistics, която обслужва автомобилния терминал на пристанището Бремерхафен в Германия, също се оплакват от значителни тапи, откакто правителството в Берлин спря субсидията за покупка на електромобили. Основният принос за задръстванията е на производители като BYD, Great Wall, Chery и SAIC. Всички те се фокусират върху мощни офанзиви на европейския пазар, но производството им си остава в Китай. През 2023 китайският автомобилен износ е пораснал с 58% на годишна база. Основните дестинации в Европа са Белгия, Великобритания, Германия и Нидерландия.

Китайският министър на търговията Уан Уентао обаче отхвърли обвиненията в свръхпроизводство, а представители на автомобилната индустрия в страната се оправдаха, че като новаци на европейския пазар не успяват да намерят логистични партньори, които да возят приоритетно техните коли. "Недостигът на камиони е много чест проблем", казва пред FT един от тях, като добавя, че повечето автовлакове са "резервирани от Tesla".

Задръстванията с автомобили са факт и на пристанища като Ливорно в Италия и Пирея в Гърция, твърдят от United European Car Carriers.       

  

   

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Оказва се че е същия балон като бройките произведени ел - коли в Китай, пълно с изоставени, но пък важното е че са произведени.
  • #4
    Гост ( преди 7 месеца )
    До1.Антипазарна логика.Електрокарите залежават 18 месеца, адреналинката електричка нови фабрики сънува.
  • #3
    Гост ( преди 7 месеца )
    Не върви бизнеса,електричари.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Първо защо го казаш като нещо хубаво? Второ тя фабриката ще е без пари и няма да вдигне цените. Трето нали китайците водят тенденциите в соларните панели и чиста енергия, защо там тока да не е евтин? Четвърто много ще ги уплашат с електрички по 50-60к евро и В сегмент сувове по 25-30к.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Всяко начало е трудно. По-късно като направят фабрики в цяла Европа и се възползват от евтината енергия, за да произвеждат по-евтини автомобили които не са обложени с вносни мита, на европейските производители ще им се стъжни.
fallback
Последни