fallback

Фиаско: Европейските пристанища се задръстиха с китайски коли

Някои от електромобилите на Great Wall и BYD киснат по доковете вече от 18 месеца

Големите европейски пристанища са се превърнали в гигантски паркинги, задръстени предимно с нови китайски автомобили, съобщава The Financial Times. Вносителите им са хванати в крачка от забавянето в продажбите на нови автомобили, особено електрически, от началото на тази година, както и от логистични трудности, свързани най-вече с недостига на шофьори и на превозни ремаркета.                От няколко ключови порта са потвърдили пред изданието, че автомобилни компании нерядко заявяват доставки, без да са осигурили никакъв последващ транспорт за колите след разтоварването от кораба. "Автомобилните дистрибутори все повече използват пристанищните терминали като складове", оплакват се директно от пристанището в Зеебрюге, Белгия. То е най-голямото в Европа като капацитет за внос на автомобили. Според управата и колегите им от другите големи портове имат същите затруднения.

Някои китайски електромобили залежават по европейските пристанища вече от 18 месеца, твърди FT. Повечето пристанища са започнали да изискват доказателство за осигурен последващ транспорт, преди да приемат нови товари. Цуй Дъншу, главният секретар на Китайската асоциация за пътнически автомобили, потвърждава пред вестника, че "сухоземното транспортиране към европейските пазари е трудно за китайските производители". Цуй призовава производителите да не се втурват на сляпо в надпревара кой ще закара повече коли в Европа, а да вложат повече усилия в дистрибуцията и следпродажбеното обслужване.               От BLG Logistics, която обслужва автомобилния терминал на пристанището Бремерхафен в Германия, също се оплакват от значителни тапи, откакто правителството в Берлин спря субсидията за покупка на електромобили. Основният принос за задръстванията е на производители като BYD, Great Wall, Chery и SAIC. Всички те се фокусират върху мощни офанзиви на европейския пазар, но производството им си остава в Китай. През 2023 китайският автомобилен износ е пораснал с 58% на годишна база. Основните дестинации в Европа са Белгия, Великобритания, Германия и Нидерландия.

Китайският министър на търговията Уан Уентао обаче отхвърли обвиненията в свръхпроизводство, а представители на автомобилната индустрия в страната се оправдаха, че като новаци на европейския пазар не успяват да намерят логистични партньори, които да возят приоритетно техните коли. "Недостигът на камиони е много чест проблем", казва пред FT един от тях, като добавя, че повечето автовлакове са "резервирани от Tesla".

Задръстванията с автомобили са факт и на пристанища като Ливорно в Италия и Пирея в Гърция, твърдят от United European Car Carriers.       

  

   

 

fallback
  • #15
    До 14 ( преди 7 месеца )
    Правилно си разбрал. Само че си прекалено голям оптимист. Няма да са само 5 години. Тесла "подкрепена от американското правителство" работи над 10 години на загуба. Дори в Китай работят с години на загуба. Целта не е печалба, а печелене на пазари. Новото икономическо трио с което Китай смята да завладява света, са фотоволтаици, батерии и електромобили, ако все още не си разбрал. Тези три неща ще бъдат яко финансирани от партията, защото точно както мен, смятат че това ще е бъдещето.
  • #14
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тоест според теб китайците ще инвестират, ще изграждат, ще разработват и същевременно ще продават на загуба следващите поне 5 години, а сметката ще я плаща китайската държава? Едва ли. Ако ставаше въпрос само за Китай - може би.
  • #13
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Китайците са много адаптивни. Бързо се учат от грешките си и измислят решения. BYD заради проблемите с логистиката с корабите и повишените цени за морски транспорт си построиха собствени кораби. Въпрос на време е да създадат европейски сухоземен транспорт за автомобилите си, включително да си купят влакове, а не само камиони автовози. Само стой та гледай.
  • #12
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Моите прогнози са, че ще мрънкате как китайците работят първите години на загуба и ще твърдите че китайското правителство стои зад тях. Това няма да е лъжа Но на практика просто ще им отпуска безлихвени заеми които ще трябва да връщат. После ще мрънкате, че цените не били ниски, въпреки че за същите пари китайците ще предлагат повече, А няма да правят компромиси за да предложат ниска. Ще мрънкате, че във вашето село няма сервиз на китайската марка, ще мрънкате ще мрънкате ще мрънкате, познах ли?
  • #11
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Моите прогнози са, че каквото и да направят китайците няма да спрете да мрънкате, защото не осъзнавате, че електрификацията не е еднократно действие с щракане на пръсти и заповед от политиците от понеделник да се спре производството на ДВГ и да започнат да се произвеждат 100% електромобили, от вторник да се затворят всички въглищни централи и да се мине на фотоволтаици и перки, а заради спиране на тока във вторник в сряда да бъдат инсталирани батерии за съхранение на енергията от лятото за зимат
  • #10
    цУнахти ли ма ( преди 7 месеца )
    Произвеждаме автомобили за статистиката, надписваме си добавена стойност, и после добавяме в БВП, за да покажем икономически растеж, и че много електрички сме направили. Корабособственици лапат, плащат на политиците за субсидии за електрички. Портовете мрънкат, щото колите щом залежават - не могат да пишат колко много товари са обработили, нищо, че си вземат наема. Това го видях за пръв път с пика на Тойота с над 10 млн произведени за година, после 3 милиона от тях минаха по recalls.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "...Второ, което е по-важно, нямат изградени представителства. Но третото най-важно - нямат изградена сервизна мрежа и обучен персонал..." - точно. И как очакваш да дадат конглокентни цени като имат да правят толкова инвестиции? Също много ми е интересно да чуя прогнозата ти за цени на тези евтини електрички, като толкова начетен и прозорлив човек.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако направят фабрика която реално прави нещо да, но нали се сещаш че фабриката тук ще е да лепят емблеми и да пише произведено в Европа.
  • #7
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Залежават, първо защото са обложени с мита и лишени от субсидии, което ги прави по-скъпи от произведените в Европа. Второ, което е по-важно, нямат изградени представителства. Но третото най-важно - нямат изградена сервизна мрежа и обучен персонал. При повреда на такъв автомобил няма кой да го поправи, защото дори схеми няма на различен от китайски език. След години владеенето на китайски ще е по-важно от владеенето на английски език. Запомни това!
  • #6
    До 2 ( преди 7 месеца )
    А ти какво лошо виждаш китайците да изсипят милиарди инвестиции в Европа? Да създадат нови работни места? Да предложат по-евтин и по високотехнологичен продукт от европейските производители? Да реиндустрирализират Европа, като се възползват от евтината възобновяема енергия, изграждайки фабрики за производство и рециклиране на батерии на местна почва, вместо да ги произвеждат и внасят от Китай? Разбира се щях да се радвам, ако европейците бяха направили това за което негодувам от години.
fallback
Последни