fallback

Фиаско: Европейските пристанища се задръстиха с китайски коли

Някои от електромобилите на Great Wall и BYD киснат по доковете вече от 18 месеца

Големите европейски пристанища са се превърнали в гигантски паркинги, задръстени предимно с нови китайски автомобили, съобщава The Financial Times. Вносителите им са хванати в крачка от забавянето в продажбите на нови автомобили, особено електрически, от началото на тази година, както и от логистични трудности, свързани най-вече с недостига на шофьори и на превозни ремаркета.                От няколко ключови порта са потвърдили пред изданието, че автомобилни компании нерядко заявяват доставки, без да са осигурили никакъв последващ транспорт за колите след разтоварването от кораба. "Автомобилните дистрибутори все повече използват пристанищните терминали като складове", оплакват се директно от пристанището в Зеебрюге, Белгия. То е най-голямото в Европа като капацитет за внос на автомобили. Според управата и колегите им от другите големи портове имат същите затруднения.

Някои китайски електромобили залежават по европейските пристанища вече от 18 месеца, твърди FT. Повечето пристанища са започнали да изискват доказателство за осигурен последващ транспорт, преди да приемат нови товари. Цуй Дъншу, главният секретар на Китайската асоциация за пътнически автомобили, потвърждава пред вестника, че "сухоземното транспортиране към европейските пазари е трудно за китайските производители". Цуй призовава производителите да не се втурват на сляпо в надпревара кой ще закара повече коли в Европа, а да вложат повече усилия в дистрибуцията и следпродажбеното обслужване.               От BLG Logistics, която обслужва автомобилния терминал на пристанището Бремерхафен в Германия, също се оплакват от значителни тапи, откакто правителството в Берлин спря субсидията за покупка на електромобили. Основният принос за задръстванията е на производители като BYD, Great Wall, Chery и SAIC. Всички те се фокусират върху мощни офанзиви на европейския пазар, но производството им си остава в Китай. През 2023 китайският автомобилен износ е пораснал с 58% на годишна база. Основните дестинации в Европа са Белгия, Великобритания, Германия и Нидерландия.

Китайският министър на търговията Уан Уентао обаче отхвърли обвиненията в свръхпроизводство, а представители на автомобилната индустрия в страната се оправдаха, че като новаци на европейския пазар не успяват да намерят логистични партньори, които да возят приоритетно техните коли. "Недостигът на камиони е много чест проблем", казва пред FT един от тях, като добавя, че повечето автовлакове са "резервирани от Tesla".

Задръстванията с автомобили са факт и на пристанища като Ливорно в Италия и Пирея в Гърция, твърдят от United European Car Carriers.       

  

   

 

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Чичо Си дава МЛРД. $ субсидии за да произвежда ел. коли които да трупа по поляни в Китай и пристанища в Европа. Но китайците произвеждат, на кого му пука какво се случва след това, и едни износи се отчитат. Въпросът е в настоящата ситуация колко могат да издържат да харчат без печалба.
  • #24
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #21 че кой ще ти каже този любопитен факт, ако си клиент? Само мога да ти кажа, че и европейски марки понякога са имали такива продажби на регулярни мпс с двг (от познат работещ в бг дилър е инфото).
  • #23
    Ахаха ( преди 6 месеца )
    18 месеца ги брули морския вятър и ги пръска с финна пара солена вода! Тия ще раждясат преди да са стигнали крайния потребител!Видя се нагледно къде е ръста на китайския износ! Седи по пристанищата!
  • #22
    Тойота ( преди 6 месеца )
    Електрическата латерна,когато Тресла започне да произвежда и продава по 10 милиона електромобила,да се обадиш да те черпя една зелева чорба.
  • #21
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Е добре де, кой ще си купи китайска електричка, стояла година и половина до морето и подложена на атмосферните влияния?
  • #20
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Това че все още нямат представителства и сервизи в цяла Европа и в цял свят и въпреки това най-продаваният автомобил за 2023 година е с марка Tesla, според тебе предимство или недостатък е? За мен е предимство, както и за китайците, защото имат огромен потенциал да растат ако предложат добър продукт. На другия полюс е toyota, която има представителства и сервизи по цял свят и буквално във всяко селце. Те нямат никакъв потенциал за по-голям ръст защото няма накъде. Как ще се възползват е отделен
  • #19
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То това може и да е добра новина. Китайците ако не могат да ги продадат, едва ли ще плащат пристанищни такси навеки. И едва ли като европейските производители ще ги държат на поляна, ама няма да им намалят цените. Щото европейските производители, най-вероятно ги компенсират косвено и не ги бърка дали ще продават. Тъй че китайците може и да намалят цените и да ги продадат.
  • #18
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка,Тесла да не би да има представителства и сервизи в цяла Европа?
  • #17
    Jm2 ( преди 6 месеца )
    В статията обърнете внимание на споменаването на препоръката за подобряване на следпродажбеното обслужване. Това е основният проблем на китайците. В Русия, където по съвсем извънавтомобилни причини се превърнаха в доминиращия играч на пазара въпросният проблем се изяви с пълна сила. Никакви резервни части! "Нет и не предвидится". В една и съща серия слагани чаркове от кол и въже, които никой никога няма пак да произведе.
  • #16
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Новата стратегия на китайците - да задръстят транспортните канали, за да не може Тесла да продава своите коли, които наистина се търсят.
fallback
Последни