IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голямото завръщане на дизела в Европа

Volvo се раздели завинаги с този двигател, но останалите производители са му фенове

Въпреки че регистрациите на дизелови двигатели намаляват в няколко европейски страни, тези мотори се радват на подновен интерес сред много производители. В контекста на електрическия преход автомобилните концерни показват прагматизъм.

 
дизел


Изглежда енергийният преход вече не е техен приоритет. Някои марки, които се хвърлиха смело в него, изоставяйки старите ДВГ, се оказаха в неочаквано затруднение. Новите електрически коли не могат да компенсират като бройка на продажбите дизелите и бензините. В крайна сметка потребителят, независимо дали е физическо лице или компания, има последната дума.

Списъкът с модели, които въвеждат отново бензинови и дизелови двигатели, е доста впечатляващ през последните седмици. И показва цялата несигурност около този преход, чийто краен срок е планиран за 2035 г. Или поне беше. Всеки производител, изправен пред трудности при продажбата на електрически автомобили, осъзнава, че трябва да изчака и да реинтегрира добрите, стари мотори в своята гама.

С изключение на Volvo Car, който тази седмица окончателно спря производството на ДВГ, всички останали компании вземат противоположни решения.  Още през миналия септември, по повод срещата на високо равнище за климата, организирана в Ню Йорк, шведският производител обяви: най-новите му дизелови модели ще напуснат заводите в началото на 2024 г.  Марката потвърди, че нейната фабрика в Гент (Белгия) произведе последния си дизелов автомобил, V60, в един „облачен вторник в началото на февруари“ .  В крайна сметка  най-доброто дизелово Volvo - XC90, напусна линията в Торсланда (Швеция) във вторник, 26 март 2024 г. Историческа дата!

 
Volvo


Обратно, можем да цитираме Stellantis, който пуска отново своите MPV автомобили, включително Berlingo, с бензинови и дизелови  двигатели. Или дори Volkswagen, чийто нов Passat е фокусиран върху ДВГ. От своя страна  Mercedes-Benz  току-що обяви удължаване на производството на своите модели с бензин или дизел след 2030 г.  

Трябва да се каже, че регулаторните ограничения подкопават продажбите на производителите, чиито асортименти вече не винаги отговарят на очакванията на купувачите. Другият сигнал, който говори в полза на връщането към старите двигатели, е временният край на зоните с ниски емисии в доста градове на Западна Европа.

Друг пример, илюстриращ тази динамика, е изявлението на Mercedes:  „Клиентите и пазарните условия (отсега нататък) ще определят скоростта на енергийната трансформация“. Това съобщение, направено от Ола Каелениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz, подчертава една осезаема реалност в автомобилната индустрия. Имено нарастващата пропаст между търсенето и предлагането на автомобилния пазар. Наистина, потребителите все по-неохотно се интересуват от гами превозни средства, чието обновяване е мотивирано единствено от изискванията на стандартите.

Във времена, когато енергийният преход на автомобилите е централна тема, статистиката при продажбите на нови превозни средства говори друго. Доминацията на терминчни двигатели в Европейския съюз е толкова силна, че виждаме връщането в полза на  дизела  през януари! С 35,2% от продажбите бензиновите автомобили заемат първо място в Европа през първия месец на годината. Те изпреварват хибрида - с 28,8% от поръчките, пред дизела (13,4%). Всички модели са с двигател с вътрешно горене. Бензинът и дизелът представляват почти всяка втора продажба. Електрическите автомобили (10,9%) и plug-in хибридите (7,8%) затварят класацията.


0 от 500
  • #67
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно както и моите фотоволтаици и инвертор не бяха произведени през 2012 , когато се състоя референдума за АЕЦ Белене съчетан с представянето на Тесла модел s и обяснявах, че бъдещето е на фотоволтаиците и електромобилите, А много хора за първи път чуваха и за двете и ми се присмиваха като тебе сега. Тогава моята централа 3 kW струваше минимум 10 000 $, въобще нямаше инвертор с ограничител, А преди няколко години я купих за 3 000 лв, сега е по-евтина с по-добри инвертори. Всичко с времето си.
  • #66
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До=idiot ( преди 1 месец )
    Вярно е! Моята Тесла все още не е произведена. Не могат да връщат в мрежата и не мога да ги ползвам да си захранвам дома. Батерия Tesla powerwal започва от 12 000$ и при тези цени на тока си избива инвестицията точно никога. Пак слагаш себе си и се опитваш да сложиш и мен в центъра на света и да си мислиш че светът се върти около нашите нужди и възможности и от мен и теб зависи бъдещето на цялата световна енергетика и автомобилна промишленост. Такса пренос в България е 10 ст, в Германия 60 ст.
  • #65
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Бъдещето на дизела ( преди 1 месец )
    В момента в момента излишъкът вече е 2400 мегавата за 14 милиона километра на час. Цената не е нулева, а цели 19,28 лв./MWh тоест токът за тези 14 милиона километра ще струва 46 хиляди лв. Такса пренос 168 000 лв. Общо 214 000 лв за фирми и 257 000 лв за граждани с включено ДДС. При 6 на 100 са необходими 840 000 литра дизел - 10 вагона. При средна цена 2,80 - 5,8 милиона лв. Дали дизела има бъдеще дори когато цените не са отрицателни? Директно от ФЕЦ, цената е без пренос !
  • #64
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 59 ( преди 1 месец )
    "6 панела по 400W и слънчево греене 5 часа.Това на мен ми подсказва нещо от рода от 11 до 16 ч. да не си караш колата, за да я заредиш за 50 км." С толкова малко панели автомобилът ти ще стои на слънце. За да се покрие паркомястото плюс мястото и за излизане са необходими 2 пъти повече панели. Работното време е от 8 до 17, следователно всеки ден зареждаш 200 км. На гост му стигат за десетина дни, през които може да не пече слънце. Ако пече - връщаш обратно излишните 150 км и зареждаш пак.
  • #63
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да сметнем и по друг начин? Най-екологичните автомобили в момента отделят по около 100 гр въглероден диоксид на километър. За 13 000 000 км заредени от слънцето днес за един час, щяха да бъдат спестени 130 000 килограма въглероден диоксид, който даже не е замърсител, но заедно с него се отделят и тонове въглероден окис и азотни окиси, които са си чиста отрова. Дори при разход 6 на 100, това разстояние се изминава с 780 000 литра дизел. Колко са емисиите само за транспорта му с цистерни?
  • #62
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "когато станат повечко електрическите автомобили и при пожар изгорят цял паркинг плюс околните пространства, пак ще питаме за димящите дизели. " Пак давам практически пример. Опитваш се да ме убедиш, че е много по-мръсно 100 човека от вашия вход да ходят в голяма нужда в тоалетните, защото замърсяват 100 пъти повече, отколкото само един човек който ходи по голяма нужда на входната площадка. Много по-вредно е да пиеш хлорирана вода от басейна, отколкото същото количество хлор в една чаша?
  • #61
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 59 ( преди 1 месец )
    За антиматематиците. Производство на 5700 мегавата, потребление 3500. Излишък 2200 мегавата за износ, с които могат да се заредят електромобилите. 13 милиона километра за час зареждане от излишната енергия. При 50 км пробег - 260 000 електромобила за час, независимо от мощността. Независимо дали на една колонка са заредили 12 автомобила по пет минути или на друга зарядна станция някой е зареждал цял час или пък пет автомобила са зареждали от контакта по 10 км на час.
  • #60
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Инак за дименето на колите - когато станат повечко електрическите автомобили и при пожар изгорят цял паркинг плюс околните пространства, пак ще питаме за димящите дизели. Самите коментиращи по-долу пишат, че само защото тук си затварят очите се получава така. Това държание/възможност трябва да се промени, а не автомобилите. Ако е като в Германия - имаш ръжда по гредата и колата не минава технически преглед. В България гледат едни спирачки, крушки и изгорели газове. Толкоз.
  • #59
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Стана ми любопитно и проверих из интернет това за панелите и зареждането на електромобилите. Има доста хора, на които им е хрумнало и ето какво намерих. За да заредиш електричество за 50 км. на Тесла 3, ти трябват 6 панела по 400W и слънчево греене 5 часа. Това на мен ми подсказва нещо от рода от 11 до 16 ч. да не си караш колата, за да я заредиш за 50 км. Ако ти трябват повече километри или излезе нещо спешно - май в контатка и стискаш палци АЕЦ да произвеждат-виж долния коментар и ползвай ума
  • #58
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Най-големият враг ( преди 1 месец )
    Най-големият враг на антиелектриците е сайта на ЕСО! Плашат се от него като дявол от тамян. АЕЦ 37,49%2118.44Кондензационни ТЕЦ 8,70%491.86Топлофикационни ТЕЦ 5,17%291.95Заводски ТЕЦ 2,41%136.47ВЕЦ 0,17%9.71Малки ВЕЦ 3,49%197.46ВяЕЦ 0,37%20.85ФЕЦ 41,88%2366.91Био ЕЦ 0,31%17.4Товар на РБ3492.36